Gå til innhold

Lavt stoffskifte? Symptomer?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har type 1 diabetes og nå vil legen på sykehuset også teste stoffskiftet mitt. Overbekymret som jeg er går jeg nå rundt og lurer på om jeg kan ha lavt stoffskifte. Jeg er overvektig, men det er fordi jeg er glad i mat og hater trening. Jeg kan ikke si jeg merker at noe er galt med meg på noen annen måte, er det grunn til å tro at jeg har lavt stoffskifte da? Hvilke symptomer hadde dere som har lavt stoffskifte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har visst lavt stoffskifte. (er også noe overvektig i utgangspunktet) Har ikke egentlig merket noen symptomer på det jeg.. er mye trøtt, men tenker det er normalt med en toåring fra før av. Er også overvektig fordi jeg er for glad i mat og for lite glad i trening, ikke pga stoffskiftet :-) he he...

Skrevet

Jeg har lavt stoffskifte og får medisiner for det. Jeg har også diabetes. Det er ikke så lett å merke symptomer hvis stoffskifte bare er litt lavt, men det er vanlig å bli trøtt, glemsom, angst pluss noen til. Jeg har kjent lite til slike symptomer, men av og til har jeg jo vært litt ekstra trøtt. Det er jo ikke så lett å vite hvorfor man er trøtt heller da.

Med medisinering så synes jeg det går bra i alle fall.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde ingen symptomer da jeg fikk påvist lavt stoffskifte for ti år siden. Tar medisiner daglig, og merker ikke noe til det. Det er imidlertid viktig at man for tilpasset medisinnivået i løpet av graviditeten. Kan visstnok være skadelig for fosteret hvis ikke dette gjøres.

Det er derfor fint hvis du får tatt en prøve for å sjekke om du virkelig har lavt stoffskifte. Det har ikke vært noe problem for meg å ha lavt stoffskifte, så ingenting å bekymre seg for.

Skrevet

har lavt stoffskifte.....har i alle år vært trøtt,tiltaksløs,tørr hud,fryser lett,lav sexlyst....masse mer.....det er ikke en god tilstand å være i for en blir fort deprimert.Går nå på 1,5 tablett hver dag,men merker fortsatt att jeg er tung i kroppen.Har heldigvis ikke gått noe opp i vekt,rumpa mi har alltid vært stor:)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har og lavt stoffskifte, men ikke startet på noen medisiner enda. Skal til lege i morgen å håper på litt forklaringer ang dette. Hadde SA for 2,5 uke siden. Var da 13 uker og 2 dager på vei...er nå redd for at stoffskifte kan være grunnen. Leste på internett at lavt stoffskifte som ikke blir behandlet fører til hjerneskader hos fosteret. Syns dette høres skikkeli skummelt ut, så turte ikke lese mere før jeg har vært hos legen.

symptomer kan bla være: fryser lett, treg mage , legger lett på seg, trøtt, tiltaksløs osv..ikke noe positivt nei.

Lykke til med deg !!

Skrevet

Takk for svar.

Var hos legen i dag og jeg har heldigvis helt flott stoffskifte, så da trenger jeg ikke bekymre meg for det. :-)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei ville bare si noe om lavt stoffskifte ..jeg har hatt det i ca 4 år og mistet i uke 13 jeg og ..som følge av umedisinert stoffskifte.jeg har vært dålig i flere år ,tiltakløs og deprimert med skikkelig verking i kroppen til tider..fått diagnose på fibro og blitt medisinert for dette ...men etter at jeg mistet skjekket, gyn min .alle hormoner og mine var helt på tur...nå er jeg medisinert og føler meg som et nytt menneske. Jeg har tykt hår .sterke negler og slank ..så det var ikke noen synlige stoffskifte problemer hos meg.og det er nå jeg skjønner hvor dåli jeg har vært,,men det har kommet sakte over flere år..fikk diagnose når jeg var 33 og det er litt uvanlig ..snittalder er 60..ps dette er ikke noen dødlig sykdom og med med vil du klare deg fint..men det er viktig å bli godt fulgt opp under graviditet..lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...