Gå til innhold

Voss Sykehus

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg er så usikker om jeg skal velge Voss eller haukeland som fødeplass. Er førstegangs fødende og vet jeg vil trenge god oppfølging etterpå. Det jeg hører er att nesten alle blir sendt på barsel loftet. der går det 1 jordmor som har lite tid til alle de nybakte mødrene. En er gjerne kjempe sliten etter timer uten søvn, og så får en dette enerommet som i utgangspunktet virket så idyllisk, men alt en ønsker etter fødselen er støtte i forbindelse med amming og alt annet som fører med den nyfødte. Ser på nettsiden att HUS har gjennomsnitt 2 liggedøgn mens Voss har 5 liggedøgn og dette er stor forskjell. Men samtidig så virker det for meg litt feil å reise motsatt retning av dyktige spesialister på HUS. Er det flere her som er litt usikker eller har erfaringer fra Voss som de vil dele med meg.

Er kjempe takknemlig om noen har noen gode tips til meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138038982-voss-sykehus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer til å gå for Haukeland. Der har de de beste legene, og jordmødrene. De har mye mer erfaring pga mye hyppigere fødsler. PÅ barselsloftet kan faren også sove (mot betaling) samtidig som man kan ringe til jordmor hele døgnet. Jeg går for det. Har mange veninner som er veldig fornøyd med det, men jeg har også en venninne som dro til voss og er glad for det. Storken er ikke stengt. Bare under ombygging så litt mindre rom. Om man ikke kommer på barselsloftet men på fødestuen, er det fordi du eller barnet trenger litt ekstra oppfølging. Om det er ledig kapasitet og man ønsker at far skal være der prøver de å få det til, men det kommer an på hvor mye fødsler det er der der og da... Var på kurs på KK og det virker veldig bra der....:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138038982-voss-sykehus/#findComment-138046385
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...