Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan, damer!

Vi er uforklarlig barnløse, har vært prøvere i 4 år, og har som endel av dere har fått med dere gått gjennom våre tre IVF/ICSI-forsøk i det offentlige (Ullevål).

Vi har blitt enige om å gå gjennom inntil tre til i privat regi (Ullevål mener jeg er et "godt kasus"..). Ettersom vi bor i Oslo kommer vi til å bruke enten Aleris eller Volvat (kunne tenkt meg Hausken, men orker det ikke pga reisinga, ekstra tid borte fra jobben etc).

Jeg ønsker meg veldig noen innspill fra dere og å høre om deres erfaringer med de to klinikkene, så blir det kanskje litt enklere å velge!

De jobber jo for det meste på samme vis, og Volvat er litt dyrere. Av en eller annen grunn holder jeg en knapp på Aleris (ikke sikker på hvorfor, kanskje fordi jeg har fått fin behandling der før, for noe helt annet?) - men er åpen for Volvat også.

Hva tenker dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Det hører med til historien at jeg aldri har hatt en positiv test.

Vi har hatt oppsummeringssamtale med Ullevål, og de mener at det ikke er noen i veien for å prøve litt til. De sa ja til et fjerde forsøk på egenbetaling hos dem, men pga at offentlige forsøk prioriteres (som de jo bør, i min mening) så blir det uforutsigbart mhp timing. Derfor velger vi Ullevål bort selv om vi godt kunne tenke oss en runde til der.

Skrevet

Hei Mk73

Som deg er jeg også ferdig med mine offentlige forsøk.

Vi fikk også tilbud om videre forsøk på egen betaling,men følte for

å finne en privatklinikk som var villig til å tenke litt alternativt.

Jeg fant ut at for oss var valget mellom Hausken og Nordica i København.Nordica ville gitt lettest reiseveg i fra Trondheim,men vi valgte likevel Hausken da jeg var veldig fornøyd etter en konsultasjons-

samtale jeg hadde der.Er i gang med forsøk nå,og ruger så godt jeg kan.Spennende!

Jeg kan ikke si noe om Aleris eller Volvat,men har lest mye positivt om dem også.Anbefaler Hausken,til tross for reisen jeg...

Var jeg deg ville jeg ringt/mailet til dem alle for å høre hva de mener/kan tilby.

Lykke til !!

Skrevet

Tusen takk for svar, Vilsågjerne. Lykke til hos Hausken, håper det kommer stor mage ut av det!

Skrevet

Hei

Du har visst fått akkurat samme "dommen" som meg, jeg begynte bare i motsatt ende.

Har nå hatt 3 icsi + en frys på Aleris uten så mye som et snev av positiv test.

Alltid perfekte egg og slimhinner, men det vil bare ikke feste seg.

Dårlig sædkvalitet skal liksom bare være grunnen til at vi må ha hjelp.

Har ingen erfaring med Volvat, men skulle gjerne fortsatt på Aleris da jeg syns de er kjempeflinke og utrolig sympatiske folk. Gjelder alle på fertilitetsavdelingen, har ikke et vondt ord å si om noen.

Økonomien er det eneste som gjør at vi må over på riksen i oktober hvis fryseforsøket på Aleris i august heller ikke skulle gå veien.

Lykke til med valget, spør hvis det er noe mer du lurer på.

Klem

Skrevet

Ingen grunn til å foretrekke Hausken fremfor Hazekamp på Volvat, synes nå jeg. Har erfaring med begge, og visst er Hausken en sympatisk mann, men når alt kommer til alt så er det jo erfaringen som teller, og Hazekamp har vesentlig lengre erfaring enn Hausken. Hazekamp var med på å starte med prøverør i Norge tidlig på 80-tallet, og leder en eller annen fertilitetsforening, og er dermed særdeles oppdatert. Blant de absolutt fremste i Norge i dag.

Da de startet på 80-tallet, fikk de henvist alle de vanskelige pasientene, som ikke hadde fått hjelp av det offentlige - likevel hadde de like gode suksessrater som andre klinikker, og vel så det.

Vi havnet hos Volvat etter anbefaling av en overlege på Haukeland. Hans anbefaling gjorde valget enkelt. Vi ble gravide på første forsøk der, etter fire på Haukeland.

I tillegg til Johan Hazekamp har Volvat også Karin Hallmann, også hun har vært lenge i gamet.

Så når du spør om råd - VOLVAT!!

Annonse

Skrevet

Tusen takk, Christiane og Endelig :-) Dette er verdifulle innspill som jeg setter stor pris på.

Noen andre?

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt mine offentlige forsøk på Riksen og hadde også valget mellom Volvat og Aleris. Vi valgte tilslutt Aleris etter mye positivt omtale og angrer ikke på det. Utrolig nydelige mennesker som jobber der og man blir tatt godt vare på. Tror de fleste private klinikker er flinke så det spiller nok ikke noen rolle hva du velger,men har ikke noen betenkeligheter med å anbefale Aleris. Lykke til!

Skrevet

Hei,

Vi er i behandling hos Volvat og er svært fornøyd, både med legene, hvordan de har tatt vare på oss, prosessen vi går gjennom og informasjon underveis. Har møtt både dr Hazekamp og dr Hallman, og begge er sympatiske og flinke og har som det sies over her lang erfaring.

Vi har bestemt oss for 3 forsøk på Volvat mens vi står på venteliste på Ullevål. Tok beslutningen etter 1. samtale med dr Hallmann. Vi kom fram til at det føltes så befriende å bare forholde seg til Volvat nå i første omgang ihvertfall, og så får vi se etter hvert om vi har behov for mer hjelp.

Vi kom også fort i gang med behandlingen på Volvat: 1. samtale er bare litt over 3 uker siden, og fordi jeg fikk behandling i naturlig syklus er jeg allerede på rugedag 6!

Lykke til :-)

Skrevet

Har vært hos Aleris og er kjempe fornøyd.

Ikke prøvd Volvat så kan ikke sammenligne. Vi fulgte magefølelsen ved valg av klinikk og føler vi har valgt riktig. De gjør jo mye av det samme, så kjemien med leger og sykepleiere er viktig

Lykke til

Skrevet

Hei..

Jeg har også prøvd maaange ganger. Holder til på St.Olavs men etter x antall ganger med frys var vi ikke fornøyde og bestemte oss for å prøve Aleris.

Mitt møte med dem var utrolig bra. De hadde stor forståelse for vår situasjon.

Vi følte at vi fikk et opplegg som var tilpasset oss..fikk også mye oppfølging..(ble veldig godt tatt vare på av sykepleierene)

For oss endte dette med positiv test på 1 forsøk på Aleris.

Volvat veit jeg ingen ting om, men anbefaler Aleris.

Skrevet

Tusen takk, alle sammen, for innspillene deres!

God helg :-)

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Har ikke vært på Volvat, men vi var kjempefornøyde med Aleris.

Både undertegnede og min mann ble veldig godt tatt vare på.

Legen ville heller ikke sette inn egg når syklusen ikke var optimal pga cyste på eggstokken. Synes det er veldig bra også. Som han sa ble det nesten som å kaste bort forsøket.

Så kan så absolutt anbefale Aleris på det sterkeste!

Skrevet

Takk, Collargol - og vi vet jo at det gikk fint med deg :-) Håper du koser deg masse, masse med minsten!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

En annen ting du kan gjøre er å ringe til de. Høre på hvor lang ventetid de har og kanskje du får en bedre følelse av den ene plassen kontra den andre da.

Det var ventetiden som var avgjørende for oss den gange, men jeg er glad vi endte med Aleris :-)

Ps. har lagt ut et bilde av jenta dersom du vil se?

KLÆM

Skrevet

Hei igjen!

Nå har jeg nettopp snakket med Aleris. Fått time til informasjonssamtale 21.08 - så det går litt tid, men det får nå bare være. Det er bare i underkant av tre uker siden vi hadde oppsummering på Ullevål og deretter tok det noen dager før vi fikk bestemt oss for å gå privat heller enn å ta 4. forsøk der.

Så da prøver vi oss hos Aleris :-) (Mulig jeg ringer Volvat, men mhp sommerferie etc så blir det vel omtrent det samme der når det gjelder timing, tenker jeg, og jeg tror vi vil gi Aleris en sjanse først - i alle fall tar vi samtalen der og så får vi bestemme oss endelig etter den.

Takk for tips! ..og ja, selvsagt vil jeg gjerne se gullet! Skal sjekke nå etterpå - link i profilen din?

Klemmer

Skrevet

Så fin mage du hadde! ...og det var jammen ganske fint det som kom ut også ;-) Håper dere koser dere masse.

Skrevet

Vi gjør nok neste forsøk på Aleris nå tror jeg. Er inne i systemet der siden vi har vært på utredning der før, så jeg får starte på neste mens selv om jeg evt får den tre dager etter at de stenger i sommer. Da sees vi kanskje i gangene der i august/september:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...