Gå til innhold

Høy hjerte lyd-jente/ lav-gutt ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hørt at jenter har høy hjertelyd mens gutter har lav. Det stemmer absolutt ikke for meg. Venter gutt og hjertelyden har ligget på såkalt "jentenivå" hele tiden. Mage fassongen min stemmer bedre overrens med kjerringråd, men til syvende og sist tror jeg man skal høre mere på seg selv enn på alle disse "rådene" :)

Lykke til videre.

for å si det sånn så lå hjertelyden på guttungen rundt 140 hver gang jeg var på kontroll... og jenta vår ligger rundt der hun også!! Her ute på Røst så får dem ikke opp noen tall på den dopler dingsen så blir vel egentli litt gjetting!!! det er litt kjipt!! Nå gidder jeg ikke be dem høre etter hjertelyden lenger for har jo som sagt kjent liv hver dag nå i nesten 10 uker!! :P gleder meg bare til dagen hun melder sin ankomst!! :D

Annonse

Det med hjertelyd har visst ikke noe å si, egentlig. Ifølge både den første legen min, den legen jeg har nå, og jordmødrene jeg har hatt i begge svangerskap.

HVIS det hadde vært noe i det, skulle gutten min egentlig vært en jente :)

Denne gangen har det variert fra 128 til 150....

såeh... Tro'kke på det jeg :)

Hei.

Min jm sier at gutter har lavere puls enn jenter, men at den hele tiden varierer. De målingene som blir gjort i 1/2 min. på kontoret er ikke god nok indikasjon. Går du med registrering over 1 døgn så kan en si noe om høy eller lav puls. Da får man et gjennomsnitt.

Jeg vet ikke om dette stemmer, men det kan høres fornuftig ut.

tror JM snakker i fra egne erfaringer akkurat som vi gjør;) jeg hadde høy hjertelyd på tulla mi og jeg har lav hjertelyd på gutten nå ( hvis de har rett på ultralyden da...)

Jeg trodde jeg bar en gutt sist, men det var to i slekta som sa pga hjertelyden får du jente...hehe, men hørte aldri JM eller lege si noe sånt . Synes egentlig de ikke skal snakke om slike ting, når de ikke vet det helt sikkert. gir oss bare "forhåpninger" .

Tror "normalen" er stor når det gjelder både mage, kvalm/ikke kvalm, hjertelyd osv...!

Vi får det barnet vi får, å glade skal vi være for det;) tenk så heldige vi er som blir gravide og får barn;) hurra!!!!

jeg må tilføye at jeg selv synes det er gøy å spekulere på om det er gutt eller jente i magen til både meg selv og andre...men vi kan ikke stole blindt på alle tester osv. Jeg stoler ikke 100% på ultralyden, mens mannen min gjør det hehe. så vi får se da, om de har rett...at det kommer en gutt;) "alle" tester sier det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...