Gå til innhold

Forstoppelse og vondt i underlivet!!

bratt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurte på om noen her har noen gode råd ang dette?

Jeg sliter volsomt for tiden, fordi jeg har utrolig hard mage og det setter meg helt ut.

Jeg orker ikke gå ut nesten fordi når jeg kjenner jeg bør gå på do må jeg løpe med det samme, fordi om det oftes blir ingen resultat.

Jeg tar jern, for jeg har lav blodprosent, men tar linfrø, laktulose og kulturmelk osv svisker, men føler ikke noe hjelper meg.

Føler jeg nå har vondt over hele underlivet, og kjenner jeg er sliten.

Noen gode råd eller vink:)

Er i uke 32 og kjenner jeg er redd for å sitte for mye på do også, ønsker ikke å presse de to små ut enda, :):)

Men kjenner presset i underlivet også, er det hode som fester seg eller er det problemstillingen med forstoppelsen som gjennspeiler seg i hele underlivet???

Vet tvillling 1 ligger med hode ned.

en ting til: føler det er så mange som går til uke 38 39 før fødsel, gynekologen min har nesten hele svangerskapet sagt at du føder nok 4 uker før, så jeg er riktig så innstilt på det.

Men m jeg gå til uke 38/39 så kommer jeg til å være sliten kjenner jeg.

Har en lang sykdomshistorie med endometriose og 5 operasjoner, så svangerskapet har vært utrolig tøft, så ønsker de skal være der så lenge som mulig, men kanskje få litt før.

Hva er deres erfaringer????

Leser jo her at mange blir satt opp til keisersnitt i uke 38 også, min gynekolog sa det ville evt skje i uke 36 om det var aktuelt for min del.

Mye forskjellig rundt om!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt full fostoppelse i 3 mnd, ensete som funker her er mikrolax som du får på apoteket. Legen min sier det er helt greit å bruke, men litt vanskelig å komme til etterhvert da..

Skrevet

uff det höres ikke deilig ut. Jeg hadde masse problemer med dette sist svangerskap, så denne gangen har jeg ikke tatt jern - kun fortsatt med gravid tilskuddet som kjöpes på apoteket. Noe som funker for meg er å spise masse frukt av alle slag, flere liter vann og kiwi på morgenen hver dag. Er nå 27 uker og tenkte på det her om dagen at dette faktisk har funket denne gang, enn så lenge da... Ellers kjöpte jeg stikkpikker for hemorider sist og de inneholdt noe tarmirriterende som også funket på avföringen.

Skrevet

Høres ikke noe godt ut dette her....

Her er mine tips:

Activa yoghurt (1 hver dag)

Kiwi (1 hver dag)

Unngå hvitt brød og sukker så godt det kan gjøres

Drikk masse vann (det hjelper ikke å spise masse sundt dersom du ikke får i deg nok veske)

Drikk 1-2 kopper med kaffe hver dag (når jeg sluttet med kaffe så stoppet magen min - så jeg bare begynte igjen)

Ellers så har jeg også tydd til Microlax (?) - men liker ikke å ta det.

Skrevet

Hei!

Har hatt samme problemer som deg, jeg snakket med jordmor og hun anbefalte meg og bytte jern tab. til et merke som heter niferex 100mg. jeg har ikke hatt problemer etter jeg byttet.

Og det er fantastisk deilig!!

• 2 uker senere...
Skrevet

på meg fungerer en kopp kaffe med melk og sukker ;)

etter at jeg fant ut dette har jeg ikke plagdes i det hele tatt

Skrevet

Takk for alle som har sendt inn gode råd, jeg har prøvd de fleste her etter jeg har lest deres innlegg.

Kaffe tåler jeg ikke, så det måtte jeg hoppe over, men fikk ikke gang på tarmen før jeg begynte med lakris, da har det blitt fart i sakene og de siste 3 dagene har vært veldig bra, så noe å prøve kanskje for dere andre også?

Ikke så bra for de med høyt blodtrykk, men er det ajour så spis lakris, er nå i uke 34, så føler det nærme seg fort nå og jeg begynner å bli klar.

er litt engstlig for sommer på fødeavdelingene, men håper de har flinke og gode leger/jordmødrer når jeg skal inn.

Ha ren strålende sommer, og håper vi alle for en god føde opplevelse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...