Gå til innhold

En trist historie...

Ruter

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en spontan abort i desember 07 når jeg var i uke 9. Gleden var stor da jeg oppdaget at jeg var gravid igjen i februar. Var veldig plaget med kvalme og oppkast, og i uke 9 fikk vi litt av et sjokk da en ultralyd hos Volvat viste at vi skulle ha tvillinger. I starten ble jeg bekymret over dobbel fødsel, dobbel amming, dobbel nattevåkning osv, men, etter at det første sjokket hadde gitt seg begynte vi å glede oss veldig.

Fikk beskjed om at de var enegga, og kjøpte bøker og leste alt vi kom over om tvillinger. Har en fantastisk gutt på 2 ½ fra før, men det føltes som å være førstegangsgravid siden mye er annerledes når det er to.

Var på ultralyd på Rikshospitalet i uke 13 siden eneggatvillinggraviditeter følges opp ekstra nøye. Alt så veldig bra ut, de to små plasket rundt i magen. Fikk ny time i uke 16, og da kom sjokket…. Begge tvillingen var døde! Siden jeg hadde kommet såpass langt fikk vi time dagen etter for å føde dem ut. Det ble et forferdelig døgn og det sterkeste var kanskje å se de to små vidundrene som vi aldri får bli kjent med…

Har hatt en tøff måned med mange tårer og tunge stunder, men nå er jeg tilbake på jobb og begynner å se fremover. Vil uansett ALDRI glemme de to små vi skulle få i september!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...