Lykkelig mor til tre Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Kan hende jeg er gravid utenfor livmoren. Hcg dobler seg ikke som den skal, men går opp og ned og øker lite. Dere som har hatt savngerskap utenfor livmoren og har opperert det bort. Hvor lenge er dere på sykehus? Hvor lenge sykemeldt? Er det narkose? El lokalbedøvelse? Er det mye smerter etterpå? Veldig bekymret her nå. Venter på svar på den fjerde blodprøven... Er dette noe som skjer oftere med oss som går gjennom assistert befruktning?
charlie79 Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Hei jeg ble behandlet med Methotrexate, det er en for for cellegift som bryter ned nye celler som deler seg fort. Dette pga at jeg var komt noen lunde likt som deg. De opererer de som er kommet langtpå vei pga at det er fare for at egglederen brister... Men det var for lite i mitt tilfelle. Fikk en sprøyte i rumpen med dette middelet og så skulle det komme en blødning etter noen dager. Men selfølgelig fikk ikke jeg noen blødning så en uke seinere fikk jeg noe som heter cytotec, et abortfremkallende middel...dette tømmer livmoren på 5-6 timer... Det var ingen bivirkninger med dette Methotrexaten på meg.. De sa det var 1 % sjangse for at dette skulle skje fikk jeg beskjed på Haukeland. Jeg måtte vente i 3 mnd før jeg fikk prøve igjen pga denne cellegiften.. Håper dette var til hjelp og at det hjelper litt. Håper at kroppen din ordner opp i dette selv.. Lykke til og så skal jeg krysse fingrene for deg stor klem
Nøtt Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Jeg fikk også cellegift. Ingen fysiske bivirkninger. Måtte ta blodprøve hver uke for å sjekke at hcg`en reduserte seg som den skulle. Man opererer det bort hvis egglederen har sprukket/er i ferd med å sprekke. Da er det laparoskopi-operasjon, tror jeg, i full narkose. Sykemelding i 3-4 dager.
Lykkelig mor til tre Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2008 hcg var mandag 291. I dag onsdag er hcg 371. Klinikken skulle se om de klarte å få til en ultralyd til oss i dag eller i morgen.
Viljar Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Heisann, har tatt 14dagers blodprøven idag og den var bare 56. Fikk beskjed om at det var mye mulig det var en XU. Ny blodprøve om 1 uke. Må man ta mange blodprøver før de evt undersøker om det er en XU? Bare tanken på å skulle holde på med det når jeg egentlig var lykkelig fordi jeg hadde tisset positivt hjemme...
dronte Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Ble lagt inn på morgenen da egglederen sprakk, deretter operert i løpet av formiddagen og reiste hjem utpå dagen neste dag. Laparaskopi, utført i narkose. Endel smerter etterpå, men det avtok etter noen dager. Det hjelper hvis man greier å bevege seg litt. Sykemeldt 10 dager eller så.
Viljar Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Egglederen sprakk? hvor lang tid var det gått da? Hvor mange uke etter innsetting mener jeg.
niño74 Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 Samme som Dronte her også, men da var jeg jo nesten 8 uker på vei.... Så de som ikke er kommet så langt pleier de ikke å operere....
Nøtt Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 Jeg var 10 uker på vei da exu`en ble oppdaget. (fikk cellegiftbehandling) Hadde jeg flaks da siden ikke egglederen sprakk?
Emma*den lykkelige venter Skrevet 19. juni 2008 #10 Skrevet 19. juni 2008 Gikk 11 uker med en xu, hcg opp og ned, bare tull. Tilslutt lagt på operasjonsbordet. Lagt inn på sykehus en søndag, operert på mandag og hjem på tirsdag. Første uken etter opr var det endel magesmerter og smerter i skuldrene etter lap`en. Var sykemeldt i 3 uker etter opr pga tung fysisk jobb. Eggleder stor og stygg, men ikke sprukket. Egglederen ble fjernet
dronte Skrevet 19. juni 2008 #12 Skrevet 19. juni 2008 Kommer sikkert an på, jeg var bare 6 uker på vei og min sprakk som sagt. Er sikkert litt forskjell på akkurat hvor i egglederen egget sitter, vil jeg tro. I tillegg kan egget feste seg andre steder enn egglederen når man har exu, har jeg skjønt.
Brumm Skrevet 23. juni 2008 #13 Skrevet 23. juni 2008 Jeg hadde exu for en del år siden. Skulle til ul i 6/7uke for å sjekke hjertelyd,men så ikke noe.Sjekket hcg og den var på 16.000, mao veldig høyt.Samme kveld fikk jeg intense smerter på den ene siden og jeg dro til sykehuset. Endte med at eggleder sprakk, full fart til operasjon, full narkose. Var på sykehuset i 3dager.Men det var fordi de hadde fjernet 2l blod i buken og jeg måtte ha blodoverføring. Om de mistenker en exu, mener jeg det er feil å skulle vente en hel uke for ny ul??? Bedre å finne ut dette før en evt eggleder sprekker. Jeg ville tatt en ul for å sjekke, kan oppdages der. Mange som er uproffe på dette området, og det er ikke noe å spøke med. Min gyn som tok ul på meg den dagen, sa at jeg bare måtte være oppmerksom på om jeg fikk store smerter i den ene siden.....og uviten jeg jeg ut og måtte oppleve dette..... Ja jeg er ganske bitter på denne kvinnelige gynekologen fra Majorstuen.... Stå på å krev mer selv! Ønsker all lykke og håper ikke det er en exu:o)
dronte Skrevet 24. juni 2008 #14 Skrevet 24. juni 2008 Tror det er ganske vanlig å vente en uke på UL med mindre det skjer noe mer. Jeg var inne på UL da jeg fikk veldig vondt, fikk beskjed fra ei legedame at "Du må nok forberede deg på at dette kan være exu" og ny time til UL uken etter. Egglederen sprakk 4 dager etterpå. Da måtte jeg krangle meg inn på legevakta midt på natta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå