Maja☆ Skrevet 18. juni 2008 #1 Del Skrevet 18. juni 2008 Hvor ofte spiser de om gangen og hvor ofte? Her spiser hun kun 5 ganger i døgnet og tror det blir litt lite. Hun er 4 uker nå. Hun spiser mye hver gang hun får flaske da, får i seg ca 100-130ml pr gang. Så appetitten er det ingenting galt med og hun legger fint på seg. Men har hørt at det er anbefalt og gi dem 8 ganger i døgnet, noen andre som har hørt dette? Skal jeg tilby henne mindre pr gang og heller gi henne oftere mat eller er dette helt greit og spise så mye pr gang og så sjeldent??? Hva ville der gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 18. juni 2008 #2 Del Skrevet 18. juni 2008 Min lille på 6 uker spiser 165ml hver 4. time, noen ganger litt mindre og noen ganger litt mer, helsesøster sa det var flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #3 Del Skrevet 18. juni 2008 hei.. skriker ikke barnet deres etter mat altså? vi sliter skikkelig her.. vår er 3 og ei halv uke å han skriker etter mat hver time å kan spise opp til 100ml.. er mest på dagtid.. noe som resulterer i at han kaster opp enklelte ganger.. vet jo ikke hva jeg skal gjøre siden han ikke stopper å grine.. er liksom ikke fornøyd imellom måltidene.. er kun på natta at det går 3 timer mellom måltidene..tar deres smokker? jeg tenker at det kan være sutte behov liksom.. huff.. ikke enkelt i startfasen dette.. men skjønner ikke at det kan gå 4 timer mellom måltidene.. hvordan er barnet i mellom tiden da liksom? skulle ønske jeg hadde hatt det slik.. så kunne jo jeg også fått spist.. føler jeg trøster han hele tiden.. blir litt små gal enkelte ganger ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*LilleTroll + spira Skrevet 18. juni 2008 #4 Del Skrevet 18. juni 2008 Kaster han skikkelig opp, eller er det gulp? Gulp kommer ofte pga en tidligere rap som ikke er kommet opp! Rapen legger seg liksom som en luftlomme.. Raping er viktig! Det er visst anbefalt med 8-12 måltider i døgnet i starten, men det har vi ikke sjans til å få til her. Blir mellom 5 og 7.. Jenta mi legger fint på seg, så ingen fare der. Er så heldig at hun kan sove 5-6 timer sammenhengende om natta, så hvis jeg skulle fått til de "anbefalte" ant måltider måtte hun blitt tvangsforet. Hun tar forresten smokk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #5 Del Skrevet 18. juni 2008 Okei.. men dersom det er anbefalt i startfasen så er det jo normalt da.. Ja kaster skikkelig opp ja.. raper ja.. Men er bare 1 gang per døgn åsså er det overskudd sier de på sykehuset.. Har hørt med de om akkurat dette... De vokser jo mye i starten så er kanskje ikke så rart at de skriker etter mat hele tiden:) Nei det blir bedre med tiden dette ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 18. juni 2008 #6 Del Skrevet 18. juni 2008 Min sover eller ligger og smiler og koser deg for seg selv mellom måltidene. Han bruker smokk masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 18. juni 2008 #7 Del Skrevet 18. juni 2008 Å han sover ca 5-6 timer i strekk om natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #8 Del Skrevet 19. juni 2008 Min er tre uker og har 6 måltider pr. dag å er fornøyd med det virker det som..han får ca 110 ml om gangen. Han sover ca 6 timer om natta! Hvordan gjør dere det med tilberedning? blander dere ut hele dagsdosen å har det klart eller tilbereder dere ett og ett måltid?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 19. juni 2008 #9 Del Skrevet 19. juni 2008 Vi har ca. 3 timer mellom hvert måltid her. Han drikker 100 ml. så og si hver gang. Han blir 3 uker på lørdag. Om natta kan det gå 4 timer. Nå har han hatt ett snev av kolikk, så mellom måltidene gråt han mye. Pluss at han har vært obstipert, så vi byttet melk. Bruker nå HIPP. Har prøvd både NAN og Collett. Nå derimot har han roet seg veldig. Har vært hos kiropraktor og det ser ut til at det har hjulpet. (bank i bordet). Så nå sover han mellom måltidene. Og er i grunn en fornøyd gutt. Er du sikker på at det er mat han vil ha? Tåta var det eneste som roet gutten vår også, når han grein som værst. Men det var altså kolikk. Og mageproblemer.... Vi lager ett og ett måltid. Men vi har kokt vann på tåter i kjøleskapet, og varmt vann på termos, så blander vi dette og vips ferdig på få sekunder. Til deg som har en baby som kaster opp: jeg ville sjekket det hos legen. Han mister jo mye næring på det. Eller bytte melk kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #10 Del Skrevet 20. juni 2008 vi har tatt det opp med lege å så lenge han ikke kaster opp etter hvert måltid så er det bare det at han får for mye mat å kaster opp overskuddet sa de.. tror kanskje det kan være at han er overtrøtt å litt luftsmerter når han gråter for på natta så klarer han seg jo i flere enn tre timer uten mat.. så vi prøver å la det gå ca 3timer mellom å trøster med smokk og gåing når han gråter.. så ser vi om han roer seg ellers så gir vi han mat.. er det at mat er det eneste som roer han enkelte ganger å da skulle man jo tro at det var sult som var grunnen til skrikingen,.. men så kan han kaste opp.. så er litt vanskelig akkurat det derr... men det kommer seg nok med tiden:) han er jo 1 mnd i morgen:) tida flyr jo:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monikakalkowska Skrevet 14. juli 2008 #11 Del Skrevet 14. juli 2008 d e bærre å fortsætt sån når hu lægg p sæ å e fornøyd så e d jo fint:) mi e 8uka å spis alt fra 100 t 180 pr måltid å hu får mat kvar 3 el 4 time:) å i varmen spist a småe måltid å åftar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 17. juli 2008 #12 Del Skrevet 17. juli 2008 Gutten vår spiser ca. hver 3 time. 130 ml. Men sover lengre på natta. Da kan det gå 4-6 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå