Gå til innhold

fler med bare en ultralyd?

Anbefalte innlegg

jeg er førstegangs og har bare hatt den ordinære ultralyden. men synes det er så mange som har fått fler? kan man få fler uten at noe er ''galt''? synes dere det er nok med bare en ultralyd? blir litt bekymret når jeg ser på tv, og leser på nettet ang dette temaet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138034765-fler-med-bare-en-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en oridinær ul og en 3D ul. 3D var for å se litt på babyen, korte ned vente tiden litt.

Jeg vil ikke ha flere ul, tror ikke det er bra med for mange. Glad det har vært noen komplikasjoner her, så jeg har sluppet å bekymre meg. :)

Gleder meg til lille monsteret kommer nå:)

har bare hatt en ul dette svangerskapet. så klart d hadde vært spennende å se babyen en gang til men d er desverre bare en som er normalt. en får være glad en slepper komplikasjoner. skal kanskje på en ul om noen uker , men d er om ungen fortsatt sitter i sete da=) første svangerskap var jeg sikkert på 10 ul. er ikke like kjekt alltid d heller. er ganske nervepirrende å vente når en vet at alt ikke er normalt. endte bra til slutt =)

Annonse

Det er jo bare den ultralyden rundt uke 18 som er den vanlige, og det er jo også fordi det er den beste tiden for å sjekke at alt er normalt på. Er nok ikke noe poeng i å ha flere nei, så sant alt annet fungerer som "det skal". Jeg har tatt en 3d ultralyd i tillegg, men det var jo mest for gøy og fordi at storebror skulle få litt mer innsikt i hva som skjer i magen til mor:o)

Hei. Hvis magen din vokser som den skal så er det ingen grunn til flere ultralyder. Men jeg kjenner på følelsen jeg også at det hadde vært greit å se at ungen ligger riktig og få en ny bekreftelse på at alt er greit. Men det er mest nyskjerrighet, jeg skulle vel helst ha sett den lille inni der hver dag. Jeg har hatt det slik med de to andre også. Jeg er i uke 34 nå.

Fikk i første sv.skap ul månedlig nærmest fordi jeg gikk til gynekolog på kontrollene mine. Går til vanlig lege nå, og bare fått den ene ul. Jeg er veldig nysgjerrig og kunne tenkt meg flere. Men skal vel bare være glad for at alt er i orden og ikke behov for flere...?

Jeg er førstegangs også... var på første UL da jeg var 14 uker. Etter det var det den ordinære. Har ikke vært på noen etter det. Har ikke hatt tid, pga skole og eksamen. Men hvis du føler det er noe "galt" som f.eks lite spark osv, så får du kontakte sykehuset ditt og kanskje du får det der......

Førstegangs her også, men jeg har hatt 2 UL. Skulle bare egentlig ha den ordinære ved sykehuset, men måtte ta en i uke 10 etter at jeg hadde hatt kraftige blødninger og smerter. Hadde klart meg fint med kun 1, men er man i tvil, så klart bør man få flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...