Gå til innhold

Den evige diskusjonen om Quinny...

Anbefalte innlegg

Vi har en diskusjon på gang i veninnegjengen.

Hva synes dere om merket Quinny med 3 hjul?

Synes den virker ustødig i forhold til mange andre type vogner, særlig sportsvogndelen. Greit at den er lett og trille, men sikkerhet kommer vel i første rekke... Bag- delen er jo så liten, mtp voksipose mm til vinteren...Noen som vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138034524-den-evige-diskusjonen-om-quinny/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ønsker å høre positive ting om den vogna, så ikke les videre her. Hehe.

Jeg har DÅRLIG erfaring med den vogna (dvs jeg snakker om Quinny 3XL) BAgen er knøttliten og veldig smal, ja. Men det er ikke det "farlige" sånn sett. Greia er at denne vogna er veldig ustabil.. og da særlig når barnet blir litt større.

En venninne opplevde at vogna vippet da sønnen var 7 mnd gammel (og han var ikke spesielt tung og stor.)

Mitt ene dagbarn har denne vogna som sovevogn. Hun er nå 2 år, og altfor stor for denne vogna (hun er en helt normalt stor toåring, men kan ikke ligge i rett liggestilling, hun må trekke knærne mot seg, bena ligger i bøy.) Og vogna vipper bakover fordi den har så dårlig tyngdepunkt til litt større barn. Når hun skal sove, må jeg sette vogna inntil noe så den ikke skal vippe bakover.) Jeg hater den vogna, hehe, så hun bruker min datters TFK nå til å sove i her på dagtid. SÅ mye bedre plass for henne, og den vipper ikke. Ville aldri i livet vurdert den engang.

Vi brukte Quinny 3XL fra minsten ble født og til han var cirka halvannet år. Ettersom han er født på våren og ikke trengte vinterpose var det ikke noe problem ifht størrelsen på bagen, men selve vogna kan virke litt ustabil ja. Vi gikk over til sportsvogndelen da han var rundt 6 måneder og vi brukte den bare bakovervendt, dvs. at han satt vendt mot den som trillet. Jeg leste et sted at vogna ikke skulle brukes fremovervendt når barnet skulle sove, for da ble det noe feil med tyngdepunktet og vogna kunne lett vippe bakover. Og sånn skal det jo ikke være. Derfor solgte vi den etter ganske kort tid. Dessuten er vogna veldig tung, ca 18 kilo, noe som blir slitsomt når man skal ha den inn og ut av bilden. Det positive med den var at den var veldig god å trille, hadde håndbrems på håndtaket og full liggestilling. Men alt i alt; ikke så veldig fornøyd. Finnes mange andre bedre alternativer!=)

huff ja det er mange meninger om Quinny vogna:)) litt artig å lese andres erfaringer. jeg hadde først kombivogn til veslegutten, men synes den blei så klumpete så jeg kjøpte Quinny freestyle 3 hjuling og jeg har vært super fornøyd hele tida! den kan være litt sjanglete hvis ungen er veeldig urolig og du ikke holder i vogna men har aldri hatt problemer med det. Veslegutten har vært veldig gla i vogna og jeg skryter den i skyene til alle jeg møter:) veslegutten er nå over 3 år og sist gangen jeg brukte den var på 17.mai i år!! så han har hatt glede av vogna lenge: MEN jeg er enig i at den stanga på vogna den som er over knærne/beina den er noe lav:/ så den har vi ikke brukt det siste året. Jeg er en ivrig turgåer og sånn sett har vogna vært ypperlig! og helt knall i butikker!! veldig positivt at ryggen kan legges helt flatt ned! det har brukt mye! også hadde vi Quinny vognpose og da blei det veldig lunt oppi der. Jeg er nå snart 8 uker på vei og jeg vil fortsette å bruke vogna på nestemann. har aldri hatt den dreamy bagen til quinny før men skal denne gangen kjøpe den og sette på vogna. har hørt at bagen er liten, men ei venninne av meg som hadde den vogna med bagen var veldig fornøyd. uansett kommer jeg til å bruke sportsdelen fra barnet er rundt 6 mnd. ANDRE MED POSITIVE QUINNY ERFARINGER? hører alltid om det motsatte:O)

Lykke til allesammen

Har også positive erfaringer,men jeg hadde den gamle typen hvor hjulet ikker snurrer helt rundt. (litt lik oth, uten fotbrett og rygg i behagelig hvilestilling) Denne har plass til en stor 4 åring, er stabil og robust. Den virker veldig behagelig å sitte/ligge i og jenta mi begynte å grine når jeg snakket om å selge den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...