Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Noen som vet ca hvor mye det koster?? Er 31 år og singel, og har begynt å vurdere donor i DK... drømmer så utrolig mye om å få barn...
Lacey*har fått erta Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Hei! Det spørs vel litt på hvor mye du må igjennom først og hvor du bestemmer deg for å dra. Selv har jeg vært på stork, og ble gravid første forsøk, (men mistet dessverre) Første gangen vi skulle nedover ble vi i danmark i en uke, og da går det penger vettu;) Selve inseminasjonen kommer vel på rundt 4-5000 om jeg husker riktig. Du kan bare søke på de forskjellige stedene, så har de prisliste! Men du må beregne EL tester, og de kan du ha behov for endel av. Jeg har lært meg til å ikke stole på alle billigtester, så her har det gått i CB EL tester. De er dyre, men funker. også koster journalsamtalen ( iallefall på stork) Og flybilletter ned til danmark. Vi satte av en ca 10000 andre gangen. Da vi bare reiste opp og ned samme dag. Lykke til
RTprøver Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Heisann! Selv så er jeg på en måte akkurat kommet meg "utav" tenkeboksen, så har jo ikke direkte følt på kroppen hva dette kommer til å koste, men en liten oversikt har jeg da Nå skal jeg gå for Nordica. Har hørt masse positiv om Stork, men de har ikke samme hjelpemiddelene som Nordica, siden jeg har PCOS. Så da mistenker jeg at jeg får bedre nytte av et sted som er drevet av leger (Nordica) enn ett som er drevet av jordmødre (Stork). Forhåndsutgiftene er ikke så store. Det er blodprøve hos fastlege, for sjekk av hiv, hepatitt B+C og antistoffer mot røde hunder (sistenevnte er ikke obligatorisk). Dette ble under 300kr hos min lege. Det er også anbefalt at man sjekker om man har åpne eggledere hos gynokolog. Her får du henvisning hos legen din, og selve vannscanning/kontrastundersøkelsen hos gynokolog kommer vel på rundt 1500kr, varierende av hvor du bor/hvilken gyn. osv. Ellers, Clear Blue Digital, for å selv kunne sjekke eggløsning, så selger de nå disse for 199kr pr stk inne på www.billige-tester.no. Er du heldig slipper du bare å kjøpe 2-3! Journalsamtalen med Nordica er gratis, og ellers hvis man lurer på noe så får jeg alltid svar etter bare noen minutter-timer derifra, via mail. Flyturen kan man få billig, spesielt hvis man flyr med Sterling, www.sterling.no. Og selve inseminasjonen er på 2300kr. Så hvis man nøyer seg med et billig hotell, så skal man kunne klare seg med 5-6000kr. Forresten: www.nordica.org. Anbefales ihvertfall, sålangt i prosessen min
Tjorven1 Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Velkommen! Du kan gå inn på bloggen min å se, der har jeg skrevet ned "min reise", tror du skal begynne helt nederst og lese oppover. Håper den kan hjelpe deg litt :-) Lykke til med "tankevirksomheten"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå