Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Jeg er ikke sikker på om jeg har hatt SA eller MA. Fikk ikke fortalt annet enn at fosteret var på tur ut, og at de tok utskrapning for å hjelpes til med å renske... Morkaken var nokså stor og velutviklet, mens det var lite å se av hva som var foster sa legen... Det var feil på utviklingen da...? Noen som vet om vi får epikrise tilsendt etter utskrapning? Hadde vært bedre å få se skriftlig hva legen mente om hva som hadde skjedd.... Men nå lurer jeg.. Er det bedre for meg om jeg har hatt MA enn SA? Om det er MA er det jo uansett ikke et levedyktig barn, men hva med SA? Er SA en feil med mora da? Er det livmora som da i så tilfelle det er noe feil med og som kan støte ut en unge som i en normal livmor hadde villet overlevd? Om det så er tilfelle, så må det vell være større sjangse for at det går ille på nytt om det har vært SA og ikke MA?
Randis Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Du har hatt en MA og ja det var feil på utviklingen. Eller så hadde fostret vært dødt ett stund slik at det ikke var mye å se lengre. Har ikke fått epikrise noen av gangene jeg. Har ingen betydning om det er en SA eller en MA iforhold til om det er bedre for deg. En SA er når det kommer av seg selv og en MA er om det blir utskrapning. Har ingen ting med din livmor eller du og gjøre. Kroppen har begynt å støte ut ett knøtt som er dødt. Du har stor sannsynlighet for at alt går bra neste gang. Trist at det gikk den veien. Sitter ofte med mange spørsmål når det er sånn. Håper jeg fikk svart på det du lurte på. Håper du har det ok tross alt. Trøsteklem herifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå