Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Leser at flere har blitt anbefalt å gå ned i vekt når man prøver/ før man prøver å bli gravid. Lurer litt på hvilke tall det er vi snakker om. Er selv 160, og veier i overkant av 90 kg. Har vekten jevnt fordelt over det hele. Så lurer på om noen som har fått dette rådet kan dele sine anbefalinger fra legen? Prøver å gå litt ned, men er ikke enkelt...):
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Jeg er 175 og 110 kg. Jeg gikk på pergotime osv men ingen ting hjalp meg! Min gyn sa at eg måtte gå ned i vekt , og legge om kostholdet! Jeg sluttet på pergo og begynnte å trene! Jammen virket det ikke! Sitter her med stor mage jeg , med en baby!!!! Husk at du gjør det for en annen , enn deg selv! Dette klare du om du virkelig vil , og har så lyst på barn! Lykke lykke lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Syns å huske at gynekologen min mente at en vektreduksjon på 5 % ville gjøre forskjell, og at 10 % var kjempebra. Jeg gikk ned fra 127 til 122 før jeg ble gravid, aner ikke om det har noe med at jeg klarte å bli gravid, men....
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Gratulerer så mye til dere begge!! Jobber med saken, så håper det går seg til etterhvert. Tenker først 5 kg, så litt til. Greit å ha delmål. Lykke til(:
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Jeg fikk aldri det rådet av min lege, men jeg skjønte det vel selv. Jeg startet med å spise sunnere, og jeg begynte å svømme 2 ganger i uka + å gå tur. 2 måneder senere var jeg gravid.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 du må gå ned i vekt , det blir my lettere for deg.....
Spinella Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Ville bare si at med en gang jeg leste dett innlegget dro jeg og trente. Kjempeinspirerende. Tusen takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå