Gå til innhold

Overvekt og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at flere har blitt anbefalt å gå ned i vekt når man prøver/ før man prøver å bli gravid. Lurer litt på hvilke tall det er vi snakker om. Er selv 160, og veier i overkant av 90 kg. Har vekten jevnt fordelt over det hele.

Så lurer på om noen som har fått dette rådet kan dele sine anbefalinger fra legen?

Prøver å gå litt ned, men er ikke enkelt...):

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 175 og 110 kg. Jeg gikk på pergotime osv men ingen ting hjalp meg! Min gyn sa at eg måtte gå ned i vekt , og legge om kostholdet!

Jeg sluttet på pergo og begynnte å trene! Jammen virket det ikke! Sitter her med stor mage jeg , med en baby!!!!

Husk at du gjør det for en annen , enn deg selv!

Dette klare du om du virkelig vil , og har så lyst på barn!

Lykke lykke lykke til!

Skrevet

Syns å huske at gynekologen min mente at en vektreduksjon på 5 % ville gjøre forskjell, og at 10 % var kjempebra. Jeg gikk ned fra 127 til 122 før jeg ble gravid, aner ikke om det har noe med at jeg klarte å bli gravid, men....

Skrevet

Gratulerer så mye til dere begge!! Jobber med saken, så håper det går seg til etterhvert. Tenker først 5 kg, så litt til. Greit å ha delmål.

Lykke til(:

Skrevet

Jeg fikk aldri det rådet av min lege, men jeg skjønte det vel selv. Jeg startet med å spise sunnere, og jeg begynte å svømme 2 ganger i uka + å gå tur.

2 måneder senere var jeg gravid.

Skrevet

du må gå ned i vekt , det blir my lettere for deg.....

Skrevet

Ville bare si at med en gang jeg leste dett innlegget dro jeg og trente. Kjempeinspirerende. Tusen takk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...