Nullenusken Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Torsdag neste uke (26.juni) får vi svarene på prøvene!!! Har vært til utredning, for har prøvd å bli gravid i 2 år nå... og akkurat nå sitter jeg og angrer på at vi i det hele tatt begynte denne utredningen......... joda, vet det er bedre å vite enn å gå og lure, men akkurat nå ønsker jeg å ha uvissheten.... Ønsker å ha håpet... Er rett og slett LIVREDD for å få beskjeden om at vi ikke kan få barn naturlig.... Jeg VET at jeg kommer til å bryte sammen selv om det er mange metoder for å få hjelp.... Min drøm hele livet har vært å få gå gravid, og orker ikke tanken på masse styr for å få det til... 4 av mine venninner har rukket å bli gravid OG FØDE på den tiden jeg har prøvd nå.... Den ene har faktisk fått 2 barn på det tiden... *sukk* Vet ikke hva jeg skal gjøre... Blir kvalm bare jeg tenker på det... Holder på å spy bare ved tanken!!! Og hele greia gjør at jeg orker hvertfall ikke tanken på sex!!! Har ikke orket sex en eneste gang siden vi begynte med utredningen, for er helt ødelagt.... orker ikke noe som har med barn å gjøre.... Og det blir det hvertfall ikke baby av!!! *sukk* Er rett og slett bare sliten.... Går rundt og tenker på alt annet enn barn, men iblant, spesielt på kvelden kommer tankene, og da blir jeg grusomt trist..... Måtte egentlig bare slippe ut litt følelser... Kjenner tårene presser på nå.... Er så fryktelig fryktelig redd, og er ingen som forstår meg.... Ikke engang mannen min trøster meg.... Han sier at alt går bra, og at det er bra vi får svar osv...... men jeg vil ingenting akkurat nå... hvertfall ikke få svarene!!! *sukk* En uke igjen............
*BabySyk* Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 off , det hørtes ikke godt ut i det hele tatt!!! forstår deg veldig godt.. er ikke godt å gå med tankene om noe kan være gale og få drømmene sine knust... jeg kan ikke si annet enn at jeg håper viiirkelig at det går bra! at dere får de svarene dere vil ha... og... det finnes jo masse hjelp å få! har dere prøvd hormonsprøyter og slikt ? dumt at mannen din ikke klarer å trøste... har du fortalt han hvor vanskelig du har det nå ? LYKKE TIL! håper vi får en oppdatering her...
Nullenusken Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 Har ikke prøvd noen behandling ennå, utenom sinktabletter, salviete osv.... Kan godt legge inn en oppdatering når vi kommer fra legen....
Pjuskemor Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å la være og grave meg helt ned. Du har jo ikke fått svar på prøvene enda. Kanskje det blir en lettelse å få vite at noe evt. er galt - da blir det forhåpentligvis en råd for å gjøre noe med det. Jeg og mannen min er uforklarlig barnløse - fant ingen feil med noen av oss. Vi prøvde i fem år på egen hånd, før vi nå har lykkes å bli gravide med IVF (7 uker på vei). I disse årene har jeg fokusert på hvor heldige vi er som tross alt kan få hjelp i Norge med å bli gravide. Dette har gjort at jeg har hatt det bra på tross av alle veninner som har født rundt meg. (Men det er klart det er hardt å takle akkurat det.) Man er nødt til å fokusere på mulighetene og tåle litt styr:-) Lykke til med alt (forresten helt normalt at sexlivet lider når man prøver..)
sniljente2 Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 hei på deg.ikke vær redd.selv om jeg var det.hihi.vi prøvde i to år og full utreding av meg og mannen.alt var bra med begge to.men da forholdet ble dårlig å vi tenkte å gå fra hverandre så prøvde vi ikke akkurat men da satt den gitt..min prins er nå ti år.lykke til......forvent det værste og håp for det beste.
babylengsel Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Hei! Skjønner godt at du er veldig sliten av dette styretmhar selv vært svært langt nede. Men du skal vite at det er masse hjelp der ute for oss som har slitt og sliter. Det finnes : -Pergotime(for å få igang EL) -Metformin(som hjelper på hormonkrøll) -Provera(visst man har dårlige sykluser og sjelden mensen) -Homeopati (mye bra der som kan hjelpe på syklusene) -Vitamin tilskudd (visst mannen har dårlige svømmere /lite dyktige) -Gå ned i vekt(kan gjøre underverker) -Lapraskopi(fjerne cyster som er hinder for graviditet) -Naturterapi(alt fra soneterapi til refleksologi...har hjulpet kvinner til å bli gravide) -medisin mot stoffskifte problemer (er det krøll med stoffskifte,kan rett medisin gjøre susen) ++++ Så man trenger ikke alltids begynne med IVF styr for at man skal få barn:-) Ønsker dere lykke til og ikke gi opp!!!! Det er hjelp å få!!!!!!!!
Dodlimammatil2 Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Hei, en liten lykkehistorie til deg, vi har ikke brukt prevensjon på nesten 3 år, men ble aldri gravid... så fikk jeg resept på pergo og spiren satt allerede etter første kur! Det hadde jeg aldri trodd etter sååååå lang prøvetid.... nå er jeg bare 6+1 på vei, men som du leser, det er mye som kan gjøres for å hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå