Gå til innhold

Denne siden er bare super :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er mange gode råd og oppmuntringer, og tonen er preget av at folk vil hverandre vel. Et supert forum for oss som vil ha barn på egenhånd.

Skulle ønske jeg visste om denne siden den gang jeg var en prøver....! Nå er jeg bare innom en gang i blant for å se om det er noen gode nyheter, eller om jeg kan hjelpe med noe.

Ser at flere har "spirer" på gang - ingenting er så godt å høre som det! For dere som sliter; det er ikke like lett å være optimistisk etter flere bomturer, det er en stor belastning både fysisk og psykisk. Likevel lykkes det for de aller fleste, ikke glem det! Jeg slet i halvannet år selv, og hadde ti forsøk bak meg - men så kom lykkeegget! Har dere som sliter vurdert å prøve Pergotime? Gyn fant ingenting galt med hormonverdiene mine, men vi ble sammen enige om å prøve hormoner likevel ;) - og det funka altså. Nå var jeg ganske gammel he he, 36 år den gang.

Må bare si så masse lykke til til alle her inne, både dere som ruger og dere som fremdeles jobber med saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har du blitt mottat i samfunnet? Og spør folk om hvem faren er? Sånne ting syns jeg er greit å høre om fra de som har barn med donor. : )

Skrevet

ja,er veldig nysgjerrig på det selv:)

samme som deg Magstar:)

Skrevet

Hm - samfunnet...

Nå er jeg ikke åpen mot "Gud og hvermann" om hvordan mini har kommet til verden, men alle de som vet, dvs. slekt, venner, en del kolleger, har bare vært positive. De er imponert over valget jeg har tatt, og glade på mine vegne over at det klaffet til slutt.

Gynokologen var bare positiv, fikk masse hjelp og støtte der gjennom hele prosessen, sykehuset der jeg fødte likeså. Når det gjelder barnehagen, har jeg fortalt litt der og, og personalet er også positive.

Dere vil merke at folk faktisk ikke har så mye fordommer som dere kanskje skulle tro. Og - det er faktisk ikke alle som har så mye med hvordag barnet har blitt til - om det var en tur på byen eller hva.

Situasjonen blir nok en litt annen den dagen mini begynner å lure på hvor pappa er, og forteller villig om sin tilblivelse, til alle som gidder høre. Men den får jeg ta når den kommer!! :)

Skrevet

Ps! Dersom ukjente eller fjernt bekjente spør om hvem faren er, sier jeg bare at han ikke er i bildet. Ferdig med det!

Skrevet

At denne siden bare er helt super, det skriver jeg under på også :o)

Skrevet

Vi har blitt veldig godt tatt imot ute i den store verden. Det vil alltid være noen som synes det er rart at vi har vært i Danmark og ordnet det, men også de glemmer det fort når de bare har fått tenkt seg litt om.

Barnehagen er helt super. De snakker om familien som mor/far, mor/mor, far/far eller "bare" mor eller far.

Skolen har også utelukkende vært positive og har samme holdning som barnehagen.

Fritidsarenaene (kompiser med foreldre, speideren, babysang etc.) har aldri kommentert det i negative ordelag. Vi registrerer vel heller det motsatte - at foreldre av barnas venner gjerne vil skape gode relasjoner til oss, og at de er åpne og nysgjerrige på en positiv måte.

Innimellom så møter vi argumenter som at barn har best av en far og en mor, eller at det står i bibelen at det er unaturlig eller synd. Men så vidt meg bekjent så står det ikke et ord om Danmark i bibelen - så da så..! ;o)

Det gjelder vel å velge fokuset sitt også. Vi velger å fokusere på de menneskene som vil oss vel.

Skrevet

Takk til Deb og Kjempeglad mamma for at de forteller litt om hvordan tiden etterpå er. Her dreier det seg som kjent og forståelig mest om tiden før. Svært glad for at det går greit mht samfunnets reaksjon. Har egentlig opplevd at venner (de utvalgte jeg har fortalt det til) og familie for det meste også har vært svært positive når jeg forteller om prosjektet.. Blir spennende likevel.....

:-)

Skrevet

Sorry, dette gikk litt fort, det var Deneb jeg mente (håper jeg stavet det riktig denne gangen)....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...