Gå til innhold

Valgfritt

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom mange av innleggene her inne,og må bare riste på hode av mange.

Her skriver andre om sine erfaringer med KS,andre at de ikke kan tenke seg tanken på en vaginal fødsel og andre kommer med tips og råd fra egene erfaringer om hvordan du skal gå frem for å få innvilget KS.

Men for det så kommer det et hode eller 2 frem og starter med å kritisere de som enten kan tenke seg KS eller har hatt det.

Hvorfor det? Hva er vitsen med å kritisere andre og deres meninger om hvordan de vil føde eller har født?

Slik kritikk synes jeg er helt unødvendig...

Synes at hver enkelt gravid kvinne,må få velge selv hvordan de vil føde selv.Enten det er vaginalt eller med KS.

Så skjønner ikke helt hvorfor det er så mange som må kritisere de som vil ha KS...

Og skjønner ikke hvorfor de må krangle seg til å få KS her i helse norge,bor vi ikke i et velferdssamfunn?

Og man Blir jo like mye mamma,om ungen kommer vaginalt eller med KS.

Skal jeg si til mine venner at jeg er mer mamma enn de,for at de fikk KS og jg fødte vaginalt?

Nei du.

De gikk i 9mnd som meg de også,hadde samme svangerskaps plagene,måtte gjennom de samme testene,samtalene med leger\jordmor ++.

Eneste var at de måtte krangle med helsevesenet for å få det.

Så alt i alt er det bare forløsningen som er forskjellig...

Men vi er like mye mødre alle sammen,uansett hvordan barnet ble forløst.

Og uansett så må jeg si at jeg angrer på at jeg ikke fikk kranglet meg til et KS selv,spesielt etter når jeg så hvor mye mindre plager de hadde etterpå.

Og jada,er risiko med KS,men det er det jo også med vaginal fødsel.

Men dette blir det aldri snakket om eller tatt opp.

Så til alle dere som kritiserer de som tar KS,tenk dere litt om før dere kritiserer.

Kan være mange grunner til at en kvinne vil ha KS.

Og hvorfor skal vi gå og kritisere hverandre pga.det?

Nei,vær stolt over dere selv og at dere setter et lite barn til dette verden.

Enten det er på den vaginale måten eller med KS.

Bare husk en ting,vær stolt av dere selv,stå på kravene deres og blås i hva alle andre rundt dere synes.

Er deres kropp.

Dere som bestemmer :)

Og neste gang blir det nok KS på meg også...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138031057-valgfritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støtter deg fullt og helt ...endelig EN her inne som kan se saken fra begge sider , forstå begge sider og som ikke fordømmer verken den ene eller andre fødtselsmetoden , eller kritiserer andre kvinner som åpent å ærlig tør stå fram å fortelle at de ønsker heller KS fremfor å føde ...

Jeg har selv møtt så mye motstand ..når jeg forteller jeg ønsker KS - fremfor vaginal fødsel ...allt fra latterliggjøring , skremselspropaganda , beskyldes for å ikke være god i hodet mitt o.a ...

Dette er stygg behandling av en medsøster - kunn forde jeg velger annerledes enn dem selv gjorde ...

Spesielt andre jenter - er exstra ille til å kritisere ......

Er de misunnelige ..? Forde de selv ikke " tør " ta KS eller ba om det ....den gang de selv skulle føde ..?

Ja orker ikke spekulere på det ... synd for dem .

Jeg er ung og frisk og skadefri i underlivet - og jeg velger KS ganske enkelt forde det beskytter bekkenbunnen min , tar kortere tid , får full bedøvelse og mindre smertefull forløsning , og forde jeg føler meg tryggere da på¨at ting ikke går galt .. - allt i allt ...jeg orker ikke tanken engang på å presse ut noe som er så digert som en melon ...ut av det stakkars bittelille åpningen ....syns det er grusomt , rett og slett bare tanken ...KS er for meg en drøm i stede ..må bare innrømme det .

Syns det ser HUMANT UT og mye mer behagelig ut ......enn vaginal fødtsel gjør nermest uten smertelindring og farer for tot. ruptur og allt ..mulig problemer i ettertid ..Og mannen min er helt enig ...han vil gjerne at jeg skal ta KS ved 1 barn ...etter å ha lest her inne på Barnimagen div . tragiske innlegg .....Så jeg er heldig stilt og har t.o.m full støtte fra min egen mann ... Så vi betaler dette selv i utlandet ...da jeg ikke har medisinske grunner til å få KS i Norge gratis . Men er verd hver en krone . Får sikkert en utrolig flott service og et behagelig opphold ..og ikke minst en FLOTT opplevelse ...Noe jeg frykter det ikke ville blitt i Norge med vaginal fødtsel hverken for han eller meg selv ...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138031057-valgfritt/#findComment-138031434
Del på andre sider

Takk for et godt og reflektert innlegg! Er så utrolig lei av å bli krittisert for mitt valg om planlagt ks!!! PÅ tide folk slutter å bry seg om slike personlige valg noen kvinner ønsker å ta! Det er du selv som bestemmer hvilken måte du ønsker å føde på!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138031057-valgfritt/#findComment-138032583
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...