Gå til innhold

Har city bagen til emmaljunga bærehåndtak?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia, har faktisk kjøpt den bagen idag- og 2008 modellene har ikke bærehåndtak.. Dette fordi de vissnok ikke mente det var stabilt nok å bære den med håndtak, så du må bære den på hofta da, kjentes ikke ut som noe problem, men nå bor jeg i 1. etg.. Bagen er jo stor, men nydelig.. bor du i by? Vurdert bugaboo?

D skal være håndtak på de før 08modellen. Var visst noe me no eu-restriksjoner som kom i 2008 sa de på Rudo.. Fordi babyen kunne surre den rundt halsen...men hvor sannsynlig er d da!!?? Så vil tro at hvis du kjøper en eldre mod vil du få me håndtak. Jeg har den uten, men har ikke hatt behov for d heller.

Evnt er d jo mulig å ha en softbag oppi...!?

Stemmer det du sier med eu-restreksjonene, men ikke pga at baby kan surre den rundt halsen, men pga at det ikke var satt noen standard på hvor mange kilo bæreremmene skulle tåle når man drar de i forskjellig retning. Det var bare satt en standard på hvor mange kilo bæreremmene skulle tåle når man løfter rett opp.

Dette ble oppdaget da det skjedde en ulykke i Tyskland, hvor mamma og pappa bar baggen i mellom seg, og den ene stroppen røyk.

Emmaljunga fjernet i den forbindelse sine stropper på 08-modellene, men kommer tilbake på 09-modellene. Det viser seg også at f.eks 07- og tidligere modeller bestod testene ellers hadde de tilbakekaldt baggene som er på markedet.

Litt inside informasjon, hilsen ei som har en fetter som jobber på den ene produksjonsavdelingen til emmaljunga.

Vi hadde samme problem så vi kjøpte city lift, vi. Det er den bagen du setter inn i sportsvogndelen, så kan du bare løfte den ut. Det er ikke helt sifbag, det er stiv bunn og den er avstivet øverst, så fungerer som en hardbag. Den er litt mindre, men såvidt jeg vet også lettere enn city bagen (kun 2,6 kg) noe å tenke på når man skal bære såpass langt...

Annonse

Jeg har city bagen fra 2007 og den har IKKE bærehåndtak. Vi bor i 2. etasje og jeg har bært den bagen mye rundt omkring, ikke noe problem!! Har vært mye på besøk hos venner som bor i 4 og 5 etasje og man får sin egen teknikk med å bære bagen!! Tror faktisk ikke jeg hadde klart å bære gutten min i bag med bærehåndtak, måtte brukt 2 hender eller hoften uansett... Jeg fikk en rimelig stor gutt på 54 cm og 5684 gr og har ikke hatt noen problemer med å bære med meg bagen med han oppi!!

Han brukte forresten bagen med dunpose i til han var 5 måneder (da var han 70 cm og 9 kg), da reiste vi til Thailand med reisevogn. Var hjemme igjen da han ble 6 mnd og da passet det fint å gå over til sportsdelen hvor han fortsatt lå flatt, men hadde litt mere mulighet til å se seg rundt.

Elsker city crossen min og city bagen, ville ALDRI valgt en annen vogn!! Selv etter 8 måneders bruk, har jeg ikke "ønsket" meg noen annen vogn i det hele tatt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...