Gå til innhold

hcg har gått fra 299 - 249 - 291

Anbefalte innlegg

Skrevet

hcg har gått fra 299 - 249 - 291 ???

Så hcg KAN synke også stige igjen.

Men, det har noek steget såpass lite igjen at det nok ikke er håp om at det skal være noe som vil kunne utvikle seg og overleve. (Hvis det skal være en fordobling i løpet av to til tre døgn så har det ikke vært det. Disse prøvene ble tatt mandag - onsdag - mandag)

Skal ta nok en blodprøve i morgen.

Men jeg fikk jo beskjed om at det hele var over fra klinikken.. og har delt opp til flere flasker vin med samboer i helgen.... ikke bra det da.. når alt er så usikkert....

Er heldigvis sykemeldt denne uka... holder på å gå trill rundt for meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så merkelig da... Har aldri hørt at hcg stiger hvis det ikke er noe der som faktisk produserer hcg.

Du satte inn to egg gjorde du ikke?

Skrevet

Hei Venter på mirakel..

Føler så inderlig godt hva du går gjennom...

Tenkte jeg bare skulle skrive min erfaring med vårt første IVF forsøk. Jeg hadde en graviditet utenfor livmoren for 3 mnd siden. Første hcg var 84 så 61 så 111... Ved ultralyd viste en graviditet utenfor livmoren.. Fikk behandling, men hcg bare fortsatte å stige. Den var faktisk oppe i 994 før den gikk nedover igjen etter mange forsøk på å fremprovosere en blødning. Det gikk faktisk over 1 mnd før hcget var normalt igjen.. Jeg hadde hele tiden positiv graviditetstest og da var det dobbelt så vondt å vite at det var noe galt. Dette var en forferdelig opplevelse som jeg håper ingen andre må igjennom.. Det var en tung tid, men jeg føler jeg er kommet sterkere ut av det. Er nå ruger siden i går på et fryse egg :)

Krysser fingrene for deg og håper alt går mye bedre for deg :)

Stor trøsteklemm fra

Skrevet

Det steg litt på meg da jeg hadde en sa tidligere men det var ikke så mye. Alt kom ut av seg selv. Tenker på dere.....

Skrevet

spørs om ikke det er svangerskap utenfor livmoren da ja... *sukker*

Skjønner meg ikke på disse legene, de MÅ jo ha dette i bakhodet.. ha misstanker om at det er en graviditet utenfor livmoren. Men de vil jo IKKE ta meg inn til ultralyd fordi de ikke kan se noe nå uansett sier de.

MEN, i mitt hodet (kan ta feil) så er jeg vel nå da ca 6 uker på vei. Og da kan det begynne å bli farlig med tanke på eggledere som kan sprekke?????

Er de helt idioter eller?

Har jo lest at mange tidligere enn i uke 6 får konstantert graviditet utenfor livmoren. De må jo da i det minste se om de kan finne ut av noe!!!!!!!!!!!!!

Er så forbanna her nå.

I morgen skal jeg for svarte ha en ultralyd! Får jeg det ikke på klinikken ringer jeg sykehuset og sier at jeg har store smerter! og at de mp sjekke meg for jeg er gravid! Helvette altså!

Skrevet

Det høres ut som om du må kreve det, ja... Jeg fikk ul og jeg mistet trolig rundt uke 4!!! Gynekologen kunne se at alt var ute. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig for deg!!!Er det fastlegen din du går til?? det er utrolig slitsomt å ikke vite!!!!!!

Skrevet

takk for det...

Jeg har ikke bedt om ultralyd hos fastlegen, men har sagt flere ganger til fertilitetsklinikken i porsgrunn at jeg trodde det var lurt å ta ultralyd. Men de sier det er for tidlig hele tiden. I dag ble de irriterte på meg følte jeg.

Men får jeg ikke ul hos de i morgen , så skal jeg kreve det av fastlegen min.. og jeg skal ha ul i MORGEN.

Kan jo ikke gå og vente på at jeg kanskje får store smerter i magen... for at en eggleder kanskje sprekker, så reise til sykehuset. Da er det jo allerede FOR SENT!!!!!!!!!!!!!!!

Og vi trenger de eggene og egglederne jeg har, fordi mannen sine svømmere ikke svømemr som de skal, og vi trenger hjelp for å få det til. Og med en eggstokk, så betyr det færre egg ut, og mye mindre sjanse for å bli gravide!!!!!!!!!

En fertilitetsklinikk burde jo kanskje tenke LITT på faren ved dette her da?????????????????????????

Sinna! Sinna! Sinna!

Skrevet

Hei du, jeg skjønner godt fortvilelsen din og at du er bekymret.

Da jeg var gravid utenfor livmor, ble det oppdaget i uke 10. Da hadde jeg 4 UL før de fant det i egglederen. De sa at det er utrolig vanskelig å oppdage graviditet i egglederen ved UL så tidlig. Men - en UL når du er 6 uker kan utelukke graviditet i livmor. Hvis hcg fortsatt stiger da, så er det bevist at det er en graviditet utenfor livmoren, selv om de ikke kan se det tydelig på UL.

Krev UL og tett oppfølging med blodprøver. Jeg er kjempeglad for at jeg slapp å oppleve at egglederen sprakk, det er visst en helt for j** opplevelse.

(Men bare så du vet det så blir ikke eggstokkene dine berørt om noe skulle skje med egglederne dine. Jeg har kun én eggleder (som i tillegg er tett), men begge eggstokkene fungerer fint)

Lykke til i morgen!

Skrevet

hcg var mandag 291. I dag onsdag er hcg 371.

Klinikken skulle se om de klarte å få til en ultralyd til oss i dag eller i morgen.

Skrevet

Hei venter på mirakel.

Føler virkelig med deg nå i den situasjonen du er i.

Et mareritt kan jeg tenke meg...

Blir litt provosert over at de sier at de skal se om de klarer å få

til en ultralyd,noe som i mine øyne burde være en selvfølge....

Ta vare på deg selv !

Klem

Skrevet

masse lykke til, er forferdelig å ikke vite. Stå på.

Skrevet

Tusen takk alle sammen, for alle svar jeg har fått her inne.

Det har vært noen tøffe uker, og mange mange tårer.

Jeg skal i kveld få en sprøyte med cellegift, for å ødelegge det som evt vokser en eller annen plass i kroppen. Så vil forhåpentligvis hcg synke og bli borte, og jeg kan begynne å leve litt mer normalt igjen.

Dette har vært en fryktelig påkjenning psykisk.

Alle takler vi ting forskjellig, men dette har tatt helt knekken på meg.

Håper bare alt forsvinner fra kroppen fortest mulig...

Tenkte jeg skule drukne mine sorger i en flaske med vin i kveld.. men hvordan passer det sammen med cellegift? Skal selvfølgelig høre på sykehuset, bare lurer på om dere vet.

Igjen takk alle for svar...

Skrevet

Jeg har også vært borte i dette. (Tror jeg har fortalt det før, men kommer med min erfaring jeg)

Etter første forsøk, fikk jeg hcg på 12, som gikk opp til 15, og 15 igjen, så 10 før den var på 0. Fikk aldri vite hva som egentlig hadde skjedd. De bare regnet med at det hadde sneiet borti og lagde hcg. Jeg var inne til ul fordi de var redde for svangerskap utenfor livmor. Tok 5 uker før jeg var på 0.

Etter fryseforsøk fikk jeg positiv test og hcg på litt over 300. Hadde en liten blødning og ble bekymret så jeg fikk ta en hcg. Da var den bare på 350, ca en uke etter første. Så økte den til 1400, også til over 2000. Legene var bekymret pga den lave stigningen den ene gangen. Det viste seg til slutt at det var en bo (blighted ovum) (tom fostersekk), og jeg måtte inn til utskraping.

Jeg slutta og begynte og slutta på Progestan, avhengig av hvem sykepleier eller lege jeg pratet med. Alle sa forskjellig. Er ikke imponert av legene.

Krev at du får en ul snart. Tror det er mellom uke 6 og 7 at det bør være hjertelyd.

Lykke til! Håper for alt i verden at alt er i orden.

Skrevet

Huffda kjære deg, dette er ikke lett å svelge unnga forstår jeg. Ingenting er verre ved noe slikt enn at du føler du ikke når frem med dine behov.

Men Cellegift for å støte ut embryoet?? Det var veldig nytt for meg. Jeg jobber som sykepleier for kreftsyke barn og vet at på voksenavdelingen tilbys vin og øl til de som er under behandling. Tenker det må være greit for deg også å nyte en god vin. Unner deg det ;)

Mange varme tanker til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...