Gå til innhold

Hvor usunt er egentlig knekkebrød/brød?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.Det er da ikke usunt med verken brød eller knekkebrød, men det er jo mange som prøver å unngå for mye karbohydrater og så spiser de ikke så mye av dette. Jeg har selv gått ned 25 kg tidligere og spiste både knekkebrød og vanlig brød. Men du kan jo gjerne spise et litt grovere knekkebrød (det gjelder jo brød også), f.eks Ryvita som jeg spiser.Jeg selv synes å unngå karbohydrater helt er bare tull, da faktisk bare hjernen i seg selv MÅ ha karbohydrater for å fungere. Men det er klart, spiser man veldig sunt og ikke går ned i vekt, kan det være lurt å se på om man spiser VELDIG mye karbohydrater i løpet av en dag, og evt, kutte ned litt.

Lykke til

Spis brød og knekkebrød du, men velg produkter med høyt innhold av rug eller bygg. Og med laaavt innhold av hvete. Et veldig bra valg er Fiberrik om du liker det, men også Rug knekkebrød av fullkornsrug er bra.Om du vil bake selv, søk litt på hi-maize, så kan du faktisk bake ganske lyst brød også - hvis du skal lage feks pizza, vafler osv.

Så slipper man dårlig samvittighet, og magevondt selv om man skal unne seg noe godt :-)

Dette med å kutte ut brød er en trend som kommer til å gå over og erstattes av nye rare slanketips:) det er bare de som har, eller mistenker at de har, glutenallergi som trenger å kutte ut brød. Det viktigste at totalinntaket av kalorier! FOr at du også skal få i deg andre viktige næringsstoffer bør de kaloriene du får i deg komme fra sunn mat. I løpet av dagen bør du få i deg noe grovt korn, mye grønnsaker, litt frukt og magert kjøtt eller fisk. Velg alltid groveste type knekkebrød eller brød, de inneholder ikke bare flest næringsstoffer men også fiber som gjør at du føler deg mett lenger. (det har forresten kommet en ny type brød som heter lettbrød. Smaker godt og har sammenligna kaloriinnhold med mange andre brødtyper; lettbrød er faktisk lettere:) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...