Gå til innhold

En eller to bager i vognen?

Mango78

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kjøpte to fordi vi tenkte de fikk nok av hverandre ved å ligge i samme seng - og selvfølgelig at det er mye mer praktisk når vi skal bruke bagene til å bære de i.

Det vi ser nå etter 6 uker er at de nok kan ha glede av hverandre ved å ha dobbeltbag så tenkte å få tak i en brukt en. Men skulle jeg valgt bare én løsning angrer jeg ikke på at vi kjøpte to single. F eks på Helsestasjonen vår må vogner settes i underetg så må vi bære de i bager i heisen og opp til helsesøster...

Har kjøpt dobbel! Tenkte at de er sammen i magen, i senga og i vogga. Unaturlig for dem å være skilt i vogna, vil atv de skal sove i vogn på dagtid. MEN har de i magen enda, så veit ikke om det er det lureste. De fleste anbefaler to single, fordi de skal bæres etc, men jeg tenker at jeg får jo ikke bært begge på en gang uansett....

Vi kjøpte to, og det er jeg glad for. Våre tvillinger på 2 mnd. er nemlig ikke så veldig glad i å ligge tett. De blir irritert når den andre dulter og slår. De lå ikke sammen på sykhuset siden den ene var syk, og når vi kom hjem var de derfor vant til å ligge alene. Vi prøvde å ha dem ved siden av hverandre i sengen, men oppga det fort. I sofaen og gulvet er det det samme, de vil ha litt armrom, så hvordan det ville blitt med dobbeltbag vet jeg ikke.

Nå er mine to småtroll inni magen enda, så jeg har ingen praktisk erfaring med det ene eller andre. Vi går imidlertid for 2 bager for de fleste praktiske hensyn. Jeg tilhører bl.a. samme helsestasjon som Verdens_Lykkeligste ovenfor her. Kanskje enklere å ta med seg 2 bager inn på en cafè? Tenker også at det kan være en ålreit måte å bidra til å bygge egen identitet, og ikke "dyrke" fellesskapet mer enn "nødvendig". De kommer til å være så tett sammen uansett. Satser på å la de sove i hver sin ende av en sprinkel.

Det eneste argumentet jeg kan finne for å velge en dobbelbag, er at man ønsker å la tvillingene ligge tett.

Som det kommer fram av innleggene over her, er det forskjell på hva tvillingene ser ut til å foretrekke, så det er jo ikke så lett å ha en skråsikker mening i forkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...