partyoffive Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Oss igjen.....vi har flyttet og tatt en ukes pause fra hele navne stresset. Nå er vi klare til og takle dette en gang for alle. Etter og ha vært innom maaange navn sitter vi igjen med to sterke vinnere: Oliver og Villiam. Sostrene heter Isabell og Seline. Vi er avhengig av at navnet også skal fungere på engelsk siden pappa er Irsk og vi har fam. og venner både i Irland og USA. Vi velger derfor Viliam m/V istedenfor W for og slippe kallenavnene 'Will' og 'Bill' osv. Villiam vil evt. bli Liam og Oliver vil evt. bli Ollie. Vi bli ikke enige, jeg liker Oliver og mannen min liker best Villiam. Hva er deres synspunkter, hva stemmer dere på? Takk igjen....
Vipsenmamma Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Stemmer på Villiam, jeg klarer ikke å like Oliver.
Vannmann35 Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Han kan vel like godt bli kalt Vill som Will vel, gjør jo ingen forskjell. Dessuten kan man ikke kontrollere hva ungen evt. blir kalt, kanskje blir han Elgen, Bønna eller Snørris, som noen jeg vet om - unger kan være svært fantasifulle... Uansett, hadde valgt Villiam, kjenner for mange Oliver nå ( 3 stk.).
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 To fine navn som jeg liker utrolig godt. Syns begge navna passer veldig godt til Isabell og Seline. Liker Liam bedre enn Ollie som kallenavn, så da jeg nok valgt Villiam.
partyoffive Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2008 "vannmann' På engelsk er det enkelte navn som aotomatisk blir kalle navn. Som f.eks. William blir Bill/Billy eller Will/Willy, Kimberly blir Kim, Pamela blir Pam, Victoria blir Vicky, Rebecca blir Becky/Becca, Richard blir Dick, Samuel/Samantha blir Sam osv. Ikke helt det samme som 'elgen' eller 'snorrungen' he-he. Klart man ikke kan kontrollere disse kalle navnene, men vi prover og styre unna de vi kan kontrollere. Villiam med enkel V blir ikke automatisk Vill på engelsk. Har selv bodd 10 år i USA, og fått dette konstantert av min Irske mann og mange amerikanske venner. Det uttales helt forskjellig med V og W og Villiam blir ikke Vill eller Bill. Det måtte da være hvis de kalte han Vill her i Norge evt....? Det vet jeg ikke. Pappa + irske og am. fam. og venner kommer til og kalle han 'Liam' eller 'Ollie', jeg (og de fleste her i Norge regner jeg med) kommer til og kalle han Villiam eller Oliver........vi vet bare ikke hvilet navn det blir...?
Gulp Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Jeg liker best Oliver:) Liker hverken Villiam eller William.
mamma til Isak Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Oliver tror jeg.. Er litt lei Villiam, selv om det er et fint navn. Ollie er kult som kallenavn
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Villiam! Passer uten tvil best til søstrenes navn og! Oliver er så mange ulike måter å uttale på.. -.-
Vannmann35 Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Vet at William kan bli Bill, Robert blir Bob etc. Poenget var bare at man ikke kan kontrollere barnas kallenavn, uansett hva hva de egentlig heter - og at man fort kan få verre kallenavn enn Vill/ Will eller Bill :-) Men kan ikke se at Villiam og William uttales helt forskjellig? Uansett, stemmer fortsatt for Villiam/ William.
slurp Skrevet 19. juni 2008 #12 Skrevet 19. juni 2008 Jeg stemmer for Oliver! Det var vårt guttenavn, før vi visste at det skulle bli jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå