Gå til innhold

Må bare få klage litt..

Anbefalte innlegg

Er så fantastisk kvalm og svimmel.. Kommer meg nesten ikke ut av senga før jeg må legge meg igjen, og ligge helt stille for ikke å spy, og dette varer fra morgen til kveld.. Ble sendt hjem fra jobb mandag, skal til legen i morgen og ønsker ikke sykemld, men skjønner ikke hva jeg skal gjøre.. Har en vakker lita jente som blir 2 i september, og jeg orker ikke engang å kjøre og hente henne i barnehagen.. Heldigvis har jeg en fantastisk mann som stiller opp og minner meg på at det var en god ide å få en til.. Det virket så logisk for noen mnd siden...Forrige gang jeg var gravid gikk jeg bare rundt og blomstret uten å forstå hva kvalme egentlig er.. Utrolig at det kan være så forskjellig!! Noen flere som er dårlige?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138027186-m%C3%A5-bare-f%C3%A5-klage-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår akkurat hvordan du har det!!!

Har det på samme måte selv, og har hatt det i 4 uker nå......

Jeg er 100 % sykemeldt, for jobben min krever endel reising og det har jeg null mulighet til å gjøre!

Jeg ville jo ha sykemeldt meg dersom jeg var like dårlig i normal tilstand - hvorfor skal man være superwoman og tvinge seg gjennom jobb fordi man er gravid??

Hvor langt er du på vei?

Lykke til videre... det er iallefall verdt "premien" til slutt! ;)

Hei,

jeg skjønner også veldig godt hvordan du har det. Har vært 50% sykemeldt i en uke nå, er heldigvis ikke kvalm før litt utpå dagen, så jeg klarer å jobbe litt.

Før sykemelding ble jeg bare mer og mer sliten, og mer og mer kvalm, for hver dag som gikk. Jeg orket ingenting og gjorde en forferdelig dårlig jobb, og det ble bare verre og verre fordi jeg aldri fikk tatt meg inn, så til slutt ba jeg om sykemelding. Kunne ha fått mer enn 50% men siden klarer halvparten så ville jeg ikke ha mer.

Mitt råd til deg er å be om sykemelding, det er en kort periode av karrieren, og jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan det er med et barn i tillegg. Dette er min første, så jeg og samboeren har bare oss selv å tenke på ennå.

Lykke til! :)

Hei:) Håper du snart blir bedre! Føler virkelig med deg!! Har selv vært konstant kvalm med oppkast og brekninger og null energi i 1 måned nå. Denne uken er det heldigvis bedre, hatt 5 sammenhengende dager nesten helt uten kvalme nå:) Er 10+3 i dag altså inni min 11. uke.

Jeg har dessverre ikke hatt mulighet til å sykemelde meg slik som vanlige ansatte kan. Driver egen hudpleieklinikk med fulle lister, der bare en dag hjemme er rent tap, og ingen som kan steppe inn for meg. Og sykeforsikringen min er slik at jeg får 100% lønn først fra 17. dag.. Så pris dere lykkelige dere ansatte! ;) Så her var det bare å presse seg på jobb uansett, med sea-bands, ingefær-te og kaste opp mellom kundene. Men hva skal man gjøre? :) God bedring!! :)

Annonse

Har heldigvis sluppet mye de første ukene....men våknet tirsdag for en uke siden, kvalmen og svimmelheten kastet seg over meg og var hjemme ut uka. Kom ikke opp av senga før sent på ettermiddagen. Kvalmen har dabbet av noe men har utrolig dårlig matlyst. Derimot er svimmelheten skikkelig plagsom, det går helt rundt i hodet innimellom og må sette meg ned. Var å sjekket hemoglobin og blod trykk. litt lavt BT men bra hemoglobin )jeg som var sikker på det var lavt). Ble ikke sykemeldt så hangler rundt på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...