Topp 10. Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har ei lita jente som ikke er så spesielt glad i mme, hun krangler veldig når hun skal ha mat (mme) og det kan gå opptil 6 timer fra et måltid til et annet. Og det har resultert i at hun våkner på natta igjen (mest sannsynelig fordi hun får får lite næring i løpet av en dag) Men hun vil ikke ta flaska og raser om vi prøver for lenge. Dette begynte for kanskje 1,5 mnd tid siden ca. Før det drakk hun mme i store mengder uten motstand. Og nå begynner det å tære på å "presse" i henne mat. Hun drikker mme uten protester til frokost (i senga) og evt på natta om hun våkner. Men på dagtid er det en kamp å få lurt i henne mme, men til slutt etter my om og men så gir hu netter å drikker opp hele flaska ca 200 ml. Som sagt det kan gå hele 6 timer i mellom. Har fått inntrykk av at hun kanksje liker mme lunka, men det er ofte enn kamp før hun godtar flaska og mme'n uansett tempraturen på mme'n. Er det noe annet vi kan gi henne? Kan vi begynne å gi henne middagsglass? Hun får grøt og fruktpurre til lunsj og skal begynne å innføre det til kvelds! Hun er flink til å drikke vann, noe hun får etter grøt til lunsj, og de dagene hun har nektet å ta flaska med mme, så drikker hun gjerne vann. Hvis hun skulle få middagsglass så er det viktig at hun drikker rikelig med vann?
tina_mor Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Klar du kan prøve med litt middagsglass Se i hylla etter 4 måneders glass evt 6 måneder Vi startet når snuppa var 5 måneder med glass for 6 måneder. Har gått så fint atte LYKKE TIL
tina_mor Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Ja vann - er viktig uansett for disse små. Snuppa vår er ikke "glad i vann" ,men har lært seg det etterhvert hehe Har tatt noen dråper med pæresaft u sukker i. Ikke så lett bestandig dette her, men prøv deg frem med et lite middagsglass Lykke til iallefall
Topp 10. Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2008 Takk for svar:) skal se om vi finner no mat til henne:) Noen som vet at butikker med godt utvalg?
mathildas_mamma Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Vi hadde litt problemer med jenta vår en periode, nektet å drikke fra flasken. Det var litt av en kamp å gi henne mat på dagen. Om natten gikk det greit (da var hun i halvsvime uansett). Men det viste seg med henne at det gikk for tregt, dvs vi hadde for få hull i smokken. så vi kjøpte flaskesmokk med flere huller. Etter det opplevde vi ingen problemer. Over til spørsmålet ditt; vi handlet mat på ICA supermarked/ICA maxi. Der hadde de bra utvalg av HIPP sine hvertfall (hun liker ikke nestle). Vi holdt oss til vegetariske retter frem til hun ble 7 mnd. De har også litt å velge mellom på helsekost. Eller så kan du jo lage? Snuppa vår liker best hjemmelaget middag
Topp 10. Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2008 Vi har kjøpt smokker med flere hull, men ser ingen bedring egentlig! Så det begynner å bli veldig frustrerende! Hva kan jeg lage selv? Forslag? Og hvordan?
***Lille lykke*** Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Vi gir snuppa et frøtmåltid for dagen og et middagsglassmåltid. Og då bruker vi gjerne 6-mnds glass. Ingen problem! Hun er nesten 5 mnd. Selvvfølgelig likte hun ikke det med det første, men bare prøv igjen og igjen, så eter hun det til slutt Nå når eg kommer med fatet eller skålen gliser hun og spreller! Men som sagt, prøv å gi et par stikkprøver igjen og igjen! Og forresten, når eg gir henne maten prøver eg å "plassere" det oppi ganen, eller litt langt bak, slik at det ikke bare renner ut igjen. Lykke til
tina_mor Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Som de andre nevner kan du også prøve med 6 mndr. Kjøp noe og se hva hun liker, men de har ofte en "grimase" på det meste he he he Snuppa vår synes det er best med grønnsaker/lam eller fiskeboller som jeg lager selv Tvi tvi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå