Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en sønn på snart 4 år og har forsøkt å få nr to i 1,5 år. Men det er ikke så lett. Jeg har tatt blodprøver og ingen ting er i veien. På torsdag skal jeg til sykehuset for undersøkelse på gynokologiske. Håper det går bra. Jeg er så lei av å bli skuffet hver mnd. Er super deppa hver mnd når mensen kommer og er ikke til å snakke med på et par dager. Trist for sønnen min, da han ikke forstår hva som skjer. Han har nå begynt å spør når han skal få en bror, da alle i barnehagen har minst et søsken.... Og nå begynner baby nr 3 å dukke opp. Han har ingen=(=(

Ekstra sårt å ikke kunne gi sitt barn søsken.... Håper det ordner seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg var på sykehuset i mai dette året, og da var det ultralyd legen tok. I tillegg tok han noen prøver tror det var om infeksjoner, klamydia og lignende. I tillegg spurte han masse om jeg hadde feks mye hårvekst, kviser osv for å kartlegge om jeg evnetuelt hadde pco. Han henviste meg videre til lap i høst, samt jeg fikk resept på pergotime.

Skrevet

takk for svar=) jeg har nå vert der og det var ikke så skummelt. Fikk tatt celleprøven som jeg skulle tatt for lenge siden og han tok ul av eggstokker og livmor . Alt var iorden og folikkel lå klar med egg sa han. Fikk resept på pergotime jeg også så får vi se hva det fører til =)

Håper ndet går bra=)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Jeg var også på sykehuset i begynnelsen av mai i år... men jeg har ikke fått noen oppfølging - har ikke fått noe pergo...Jeg lurer på hva som skjer... vi har nå prøvd i over et år og mesteparten av tiden har gått med på å vente på timer ved sykehuset... men jeg synes det kommer lite ut av det... dette gjør meg urolig og fortvila... men håper jo at de vil hjelpe oss - De virka litt negative fordi mannen min har 3 barn fra før... Men det betyr jo ikke at ikke jeg ønsker meg egne barn....Hans barn har jo allerede en mor. At han hadde barn fra før ble brukt som argument for ikke å ville hjelpe oss. Men de var kommet fram til at de ville hjelpe oss siden jeg har ingen barn.. Jeg begynte å gråte fordi de allerede nå har bestemt seg for at vi ikke eventuelt kan få et barn til dersom vi er så heldig å klare å få det første....

Jeg venter nok på laparaskopi - og lurer på om de vil åpne egglederene i denne operasjonen dersom det viser seg at de er tette?

Skrevet

Bare lurer på om du har tatt kontrastvæskeundersøkelse av egglederne? Siden du snakker om lapraskopi. Vet at ikke alle sykehus lenger har denne undersøkelsen som del av sin utredning for barnløshet. Det er synd, for den hjelper faktisk noen med å bli gravide da undersøkelsen i seg selv åpner egglederne noe. Jeg trodde aldri det skulle gjelde oss, men det var det som skulle til for vår del allikevel. Etter 2,5 år med fortvilet prøving. Nå har jeg en liten jente på snart 6 mnd :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Hei Tuxie!

Godt å høre at du fikk jente etter så lang prøvetid!

Jeg var til kontrastrøntgen av egglederne i april 08. Legen sa til meg at jeg hadde noe redusert passasje gjennom egglederne, men at kontrasten ville komme til å åpne disse noe. Jeg har ikke blitt gravid etter dette og leser noen steder at effekten bare varer i noen få sykluser. Noen skriver 3 prøveperioder. Hvor tidlig etter denne undersøkelsen ble du gravid?

Jeg fikk også Pergo og skal ta kur nr to denne prøveperioden som kommer. Har eggløsninger av meg selv, men kun enkel dose for å øke eggmodningen litt. Jeg er blitt 40 år, så alderen jobber jo mot meg. Har barn fra før, men ønsker et barn til. Vi har prøvd i 1 år nå.

Håper et lite under skjer snart!!

Skrevet

Mye hårvekst?? og PCO?? Hva er det for noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...