Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Hei jeg er midlertidig ansatt, men har ingen form for pensjonsordning.... Har jeg ikke rett på fødselspenger da?
Guttemamma75 Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Det eneste som avgjør om du får foreldrepenger eller ei er om du har vært i jobb i minst 6 av de 10 siste månedene før permisjonen starter.. Har du det så får du foreldrepenger.. Har ingenting med pensjonsordninger å gjøre....
Gjest Tale30 Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Hei Jeg er også midlertidig ansatt og gravid i 13 uke Det er som Pearl33 sier ikke noe problem å få fødselspenger dersom du jobber 6 av de 10 siste mnd før fødsel. Hvor lange kontrakter har du? Hvis de er kortvarige foreslår jeg at du er forsiktig med å fortelle at du prøver, og at du holder for deg selv at du er gravid så lenge som mulig når du blir det. Forsøk å reforhandle kontrakten din så du får forlengelse, og sikre deg så godt du kan. Det er nemlig ikke så mye sikkerhet vi midlertidig ansatte har når det kommer til situasjoner som enkelte arbeidsgivere (dessverre) ser på som et problem. Hvis du har en kort kontrakt, og sjefen din finner ut at du er gravid, kan arbeidsstedet la være å forlenge kontrakten din uten å gi noen begrunnelse for det.. Jeg fortalte min sjef at jeg var gravid allerede når jeg var i 5.uke. Hun sa at det var flott, men at jeg ikke skulle snakke høyt om det før min nye kontrakt var i boks (mht sjefer øyere oppe i systemet). Heldigvis var hun riktig person å fortelle det til. Hun sa at hun hadde vært med på at midlertidige ansatte tildigere ikke hadde fått forlenget kontrakter under graviditet, selv om det ikke kunne bevises at dette var grunnen. Man skal jo ikke være paranoid, mange sjefer er skikkelig reale folk, men det er ikke smart å ta noen sjanser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå