Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det mange over 40 her? Jeg har holdt på med ivf m/icsi i over ett år nå, og skal snart ha mitt 3. forsøk. Har ingen barn, og tanken på å aldri bli mamma er selvsagt vond. Er likevel litt usikker på om jeg vil fortsette dersom det ikke går bra denne gangen heller. Både pga alder og det faktum at min mann har dårlig sædkvalitet gjør at jeg tenker at det kanskje ikke har noe for seg å prøve mere etter dette. Noen som har erfaring og vil dele?

takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er selv 39 år har akkurat vært igjennom mitt 6.forsøk. Vi fikk vår første datter etter 4.ICSI forsøk og er nå gravid med nr 2 etter det 2.søskenforsøket. Mannen min har også veldig nedsatt sædkvalitet.

Det eneste rådet jeg kan gi deg er å kjenne godt etter hvor mye mer du orker å holde på. Jeg skjønner det tar på, men så lenge motivasjonen er der så er det håp - også for dere!!!! Det er bare du og mannen din som må føle på dette. Jeg vet at det er mange faktorer som spiller inn her - om en orker å holde det gående så lenge. Jeg holdt selv på å miste motet etter det 3.forsøket, men fant ut at alternativene ikke var så mange for oss. Vi byttet fra Riksen til Porsgrunn på det 4.forsøket pga at vi følte oss "oppgitte" av Riksen. De kunne ikke gjøre så mye for oss lengre..........! Vi ønsket at en "nøytral" lege skulle gå igjennom våre papirer på nytt - bare for å være sikker på at det ikke var noe håp for oss. Det gjorde de i Porsgrunn og de ville gjerne prøve et nytt forsøk - og vips kom Nora (som nå er 4,5 år)......... Det er håp for alle.

Ønsker dere lykke til - uansett hva dere måtte komme frem til.

Skrevet

Masse nyttig informasjon å finne på www.onskebarn.no/forum. Anbefaler deg å sjekke ut den siden - informativ og oversiktlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...