cailla m. tvillinger Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 jeg er 19 år og skal ha tvillinger. så har ikke så mye erfaren med barn fra før av kan dere si:-P så lurte på om de skal ligge i samme seng i begynnelsen.. eller om de skal i hver sin seng med en gang..? noen tips med tvillinger og soving?
trønderpia 35 Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Hei. Fikk beskjed på sykehuset at de ikke skal sove i samme seng. Det er stor fare for krybbedød hvis de blir liggende og puste mot hverandre... Mine tvillinger ligger i samme seng, og har gjort det hele tiden. De er nå 4,5 mnd. Passer bestandig på at de ligger hver sin vei og puster fra hverandre. I sengen ligger de i hver sin ende. Så slipper jeg og være redd for hvordan de ligger om natta. Bruk sund fornuft og ikke godta alt de sier på sykehuset. Skal du høre på alle råd derifra, blir du fort rådvill...Er ikke sikkert rådene de gir funker best for dine tvillinger. Som oftest vil tvillinger ligge tett sammen, da de er vandt til det fra mors liv.
MarTo Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 jeg har 2 tvillingmødre i bgh og de sier at de lå i samme seng første året. Sikkert smart å legge de i hver si ende av en barneseng. Jeg har kun tenkt til å kjøpe inn 1 barneseng i starten. 19 år og tvillinger - det blir spennende.
prins06+2til Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Jeg skal kjøpe kun en sprinkel seng så kan de ligge i hver sin ende, det kan de gjøre en stund, for det er god plass i en sprinkelseng. har ikke plass til 2 senger på soverummet mitt jeg altså haha. I vogna får de jo hver sin bag, så der blir det jo ikke noe problem. Lykke til, dette blir spennende.
Thea-81 Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Vi har kjøpt to senger, men bare satt opp den ene. De er nå 6 uker gamle, ligger i hvert sitt hjørnet på langsiden, de merker ikke noe særlig til hverandre (hverken gråt eller alle de andre lydene de lager) og det fungerer veldig bra!
* vannmamma * Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Vi skal nok ha de i hver sin ende av en sprinkelseng i starten - ene og alene av plasshensyn og at de er ennå er så små at de kan ligge uforstyrret. Kommer til å ha to senger etterhvert som de blir større.
bratt Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Jeg kommer også til å ha de i samme seng fra starten av, siden de er vandt til hverandre, så skal de få den tryggheten. Men jeg har ikke satt meg inn i dette med krybbedød og at de ikke skal puste på hverandre. Noen som kan si litt om dette, kanskje dere som har født og har litt erfaringer om emnet??????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå