Mamman til Sofie 180207 Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Rugedag 10 er passert om 10 minutter, og jeg har bestemt meg for å teste på morgenen på rd 12.. Har aldri testet sent før, men denne gangen orker jeg ikke usikkerheten ved å teste tidlig... Humøret går opp og ned og opp og ned.. ettersom jeg kjenner symptomer eller ikke kjenner symptomer.. Det iser i ryggen og stikker og smerter forskjellige steder i limoren.. men symptomene tar også lange pauser... Akupunktøren min sier det er hormonene som kommer som spraydusjer.. og akkurat slik føles det faktisk... Har troa enda, men er vanvittig spent på onsdagen!! Enn dere andre 23'ere? Er det ingen som har testet positivt enda???
babyT Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Akkurat slik er det hos meg også Mamman til Sofie. Humøret går opp og ned alt etter om jeg kjenner symptomer eller ei. Hadde en skikkelig nedtur på søndag for da var jeg sikker på at NÅ kommer mensen. Hadde skikkelig mensverk. Men den er ikke kommet enda, så da er det jo håp. Hvordan er brystene deres? Synes mine er rare. De er større enn vanlig, men ikke direkte vonde. Kjenner det prikker og stikker i dem innimellom og det er litt vondt å legge seg på magen, men ellers kjenner jeg dem ikke. Før mens bruker jeg å kjenne dem hver gang jeg beveger meg. Må bruke trenings-BH et par dager for at de ikke skal kunne bevege seg Jeg er forresten på rugedag 12 idag. Lurer på om jeg skal snikteste imorgen... Jeg har ei venninne som driver med reiki (healing med universelle energier), og har gått til henne hver dag siden innsetting. I går sa hun at hun kunne kjenne masse energier i magen min som hun ikke har kjent før. Ble jo helt satt ut. I tillegg sendte hun med meg en bærepose med barneklær. Vi har ikke turt å handle inn noe som helst, men klarte ikke å si nei til henne for hun så så glad ut for at jeg kunne arve noe av klærne til døtrene hennes. Hun har ingen slektninger som kan arve dem, og vi er jo veldig gode venner... Uff, jeg er så nervøs! Får ha med meg mannen når jeg skal teste i morgen. Håper så inderlig det er noen der inne, samtidig er det jo vårt første icsi-forsøk, så skal vel ikke ha for store forhåpninger... Mamman til Sofie: Lykke til med testing imorgen!
Nea og juniors mamma Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 O store lykkerus!!!!!! Testet i går på dag 11 og den var klar og tydelig positiv Er imidlertid litt avventende på hcg-svaret som jeg skal ringe inn i dag, men kan ikke tro at jeg ikke er gravid. Første forsøk med ICSI og laber forhåpning på å i det hele tatt kunne bli mor................og her sitter jeg "lykkelig", la det endelig bare vare. Stor klem til dere andre som skal teste denne uken
monika70 Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Hadde innsett av to gullegg den 5.6 og testet positiv den 13.6! Skal ta blodprøve imorgen. Dette er vårt første ivf-forsøk! (men har barn fra tidligere med naturmetoden) Er veldig spent på hvordan dette går, om det er ett eller to egg som har festet seg...
Søskenhåp adopterer Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Gratulerer til dere som testet positivt! Riksen hadde ikke fått blodprøva i dag så må vente til i morra og ringe igjen da.... Veldig morro du! Når jeg endelig har greid vente så lenge! Sykepleieren sa jeg kunne ta en vanlig apotektest og at den ville vise riktig nå - så jeg gikk og kjøpte og den var veldig tydelig NEGATIV. Har jo vært kvalm, så jeg stoler faktisk ikke helt 100% på det, men samtidig har jeg ikke hatt de andre sympt. som jeg har hatt når jeg har vært gravid, oppblåst mage, puppene forandrer seg osv. så er redd løpet er kjørt denne gangen gitt. Er nok progestanen som har narra meg - men har hatt lite trua siden fredag. Skal uansett ringe i morra da for å høre og avtale neste forsøk. Har 2 ordinære igjen på søskenforsøket. Hadde uansett ikke store trua på frys jeg. Jeg har så på følelsen vi lykkes neste gang, har jeg sagt hele tida - følte det til og med "ikke riktig" når jeg ble gravid første søskenforsøk - og det endte jo med MA så får håpe intuisjonen min på at neste gang er greia er riktig. Lykke til dere andre.
Jehn Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Heisann.. Testa på mandags morgen kl 05.00.. Var litt i ørska og det var ikke strek der..Jeg ble jo super sur igjen..(hadde kanskje ikke venta lenge nok,,) Titta på testen 30 min senere da var den positiv... Men jeg hadde jo ingen forhåpninger, det hadde jo gått 30 min.. Tok blodprøve og i dag fikk jeg svar..POSITIV.. etter 5 frys og 2 ferske.. Men jeg har mista før så jeg jubler ikke alt for mye før det har gått ei stund.. (Uansett det er helt uvirkelig å tenke på..) Gratulerer til dere andre også... og lykke til til dere som ikke har testet ennå.
Viljar Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Mye bra i uke 23 gjengen!! testet på dag 12 og mente selv jeg kunne skjelne en strek over streken men samboeren var ikke enig. Så skulle vente til neste morgen for ny test, men våknet nesten hver time og lurte på om det var morgen og kl 03.15 gav jeg opp og tok en test... POSITIV!! Ikke til å tro. Hatt en ferksforsøk der jeg mistet etter 10 uker, så er dette det 3.fryseforsøket av samme eggene, og dette var de 2 siste, dvs de av dårligst kvalitet. Jaggu! Så fryseforsøk skal man ha tro på! ps har ikke brukt noe andre triks en "babyklister" denne gangen... Om det er trikset eller ikke skal jeg ikke si men de dårligste eggene osv. Blodprøve imorgen så slapper ikke helt av enda men er iallefall "videre til runde 2"
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 ÅÅÅ, så herlig at så mange har testet positivt! Begynte å lure på om det ikke kom til å være noen fra uke 23 jeg ... Jeg tester i morgen tidlig... er spent ja.. blir vel grytidlig tenker jeg... Er på tur på håper håper håper testen blir positiv ellers blir jeg et grusomt reisefølge for min venninne og barna våre...
babyT Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Jeg testa positivt idag på rugedag 13. Er så utrolig glad!
Viljar Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 Gratulerer BabyT!!! Blir så glad når det ser så bra ut for så mange. Vært på Haukeland idag for å ta blodprøve, tør ikke slappe av før jeg vet om de er fornøyd med HcG'en... venter...
Filip sin mamma <3 Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 jeg testet positivt i går på rd 12! lykkelig!!!
Nea og juniors mamma Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 Så gøy at så mange har en liten spire i magen Gleder meg masse på alles vegne og håper flere kommer etter enten denne uken eller i neste omgang. Stooor klem
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 18. juni 2008 #14 Skrevet 18. juni 2008 Heihei... Jeg testet positivt i dag tidlig jeg også!! På rugedag 12. Klarer ikke helt å slappe av før etter blodprøven på fredag..... Spent på hcg.. må være fordi jeg er den fødte pessimist hva gjelder dette... Vet jo egentlig at jeg ikke klarer å slappe av selv om hcg er fin.. hehe.. da begynner jeg å uro meg for andre ting... Men... uansett - veldig lykkelig for testen som viste "gravid"! Jeg fyller 40 om en drøy måned, så har liksom ikke all verdens tid
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 19. juni 2008 #15 Skrevet 19. juni 2008 Vi testet positivt etter første gjennomførte IVF-forsøk, i går på rugedag 11. Satt inn 2 egg lørdag 7. juni, så vi var litt seint ute i uke 23!! Jippi!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå