Gå til innhold

Stem blått ...ved neste valg ....

Anbefalte innlegg

Du er ikke lite frekk ...påstår jeg ikke " kan være kvinne ....

Forde jeg har andre meninger en kvinner flest ..

Æsj - så typisk !

Jeg ER KVINNE .

Godt voksen også .

Jeg er helt enig med kvinneforkjemper også faktisk ..

Er mange kvinner i landet med samme meninger som meg .

Men mange tør ikke " stikke seg ut " eller snakke åpenlyst om temaet .

Og det forstår jeg meget godt hvorfor også !

Jeg holder og klokelig " kjeft " ....blant kjente og later som ingenting eller unngår t.o.m temaet selvbestemt KS ...for det blir det bare bråk av...misunnelse tror nå jeg - at noen lurer seg unna - .....kverulering , latterliggjøring ,skremselspropaganda , ja t.o.m MOBBING FRA ANDRE KVINNER ....Kvinner er kvinner værst svært ofte .... o.a ja you name I`t !

...Så holder høyst private ting hemmelig ....

Men er ytringsfrihet i dette landet og jeg er anonym ...og jeg ER også kvinne ...

Men vedder på det finns mange mange med samme meninger som meg her i landet , både menn og kvinner .

Fortsetter under...

Kjære anonym lenger oppe her... :)

Jeg er jo også for at de med attest fra legen, om det så er en psykolog, har krav på ks. Jeg prøvde med mine egne ord å beskrive det over her, men i "kampens hete" har du visst ikke fått det helt med deg :)

Jeg ser på meg selv som en kvinne som bestemmer over min egen kropp akkurat som du gjør, men jeg bestemmer at jeg vil ha legens mening.

Jeg er ikke noe mer underdanig av den grunn, ei heller uintelligent :)

Jeg vil jo heller kalle det direkte smart.

Jeg må jo si at det ikke virker så utrolig intelligent å kalle andre for dumme kyr heller... :/

Og du vil iallefall ikke få legers sympati eller godvilje dersom det første du gjør er å lange ut mot dem med alle pigger ute sånn som du gjør her.

Jeg har snakket med leger selv jeg med stor ro og respekt for dem, og de har hørt meg og jobbet med meg, ikke mot meg som du har opplevd.

Så kanskje det er på tide å forandre strategi? Du blir ikke mindre intelligent eller mer underdanig av den grunn. Men du får kanskje litt respekt tilbake om du starter med å respektere de du snakker med :)

Hmmm seff syntes jeg at kvinner skal få bestemme over egen kropp. Det til den grad det er medisinsk forsvarlig. Det er f.eks. kvinner som ikke vil ta keisersnitt av diverse orsaker som setter babyen sin i fare. Det tok meg i underkant av 10 minutter å få innvilget keisersnitt. Jeg hadde ikke de helt store grunnene og jeg har ikke født barn før. Men det betyr ikke at jeg ikke vet at det er kvinner som sliter litt mere for å få det. Vi har rett til fritt sykehusvalg og det er ingen som bør ta et NEI de mener er urimelig for et NEI. Man må ta saken opp med neste sykehus. Jeg syntes ikke det er riktig at folk skal kjøpe seg bedre helse enn naboen. Når vi kommer dit mener jeg samfunnet er på helt gal veg.

I hvilken landsdel bor du ?

Ja helsa tror jeg absolutt blir bedre på de som tar KS ...fremfor de som føder ...

Slipper jo både hemorideplager , inkontinens og slapp bekkenbunn ..m.m for ikke å snakke om å unnslippe psykiske traumer ...noe mange sliter med etter en fødtsel ...leser mye om det her inne ..

Syns absolutt vi bør også ha et privat tilbud i tillegg til det offentlige .

Er blodig urettferdig å høre om alle som fikk KS så lett - ja på 5 min samtale uten engang å ha " særlig grunner " eller spesielt fødtselsangst som de selv sier til å få det innvilget ....

Mens andre i landet får nei - enda de virkelig har gode grunner ..som både overgrep , incest , traumer og diverse .

De fordeler jo så urettferdig på off. sykehus .....- hvordan kan du da mene en skal fortsette å ha tillitten til at de " deler ut rettferdig " til folket ? Noe de ikke gjør .

Da trenger jo de som har blitt dårlig behandlet en annen plass å henvende seg for hjelp ..

Og fritt sykehus gjelder ikke gravide i like høy grad ...men akutt syke ..

Graviditet er ingen sykdom ...vet du ...og føde er naturlig og sunt ...

Annonse

Fritt sykehusvalg gjelder i høyeste grad også gravide. Men det er bare det at hvis avslaget kommer for langt opp til termin begynner det å bli litt komplisert. Derfor kan det være lurt å forlange et svar før uke 30 så har man litt å gå på når man må se seg om etter nytt sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...