Gå til innhold

Stem blått ...ved neste valg ....

Anbefalte innlegg

Off.helsetilbud er for dårlig og strekker ikke til - og dere jenter o.a pasienter får absolutt ikke den MEDBESTEMMELSESRETT DERE BURDE HA KRAV PÅ over egen behandlingsmetoder som f.eks Keisersnitt o.a . Stem derfor blått Kvinner -

Høyre eller FRP er for mer privatisering av Norsk helsevesen - de ønsker å tilrettelegge for at private aktører kan starte opp privatklinikker og privatsykehus også her til lands ....slik det er i de fleste andre land - alltså finns det 2 tilbud - ett OFF . Helsetilbud og Et Privat .Dette er et gode det norske folk også bør ha - slik alle andre engelskspråklige land har i dag . Som vi vet skjerpet konkuranse om pasientene fører til høyere kvalitet på behandlingen og viktigst av allt gir folket mulighet til medbestemmelsesrett over eget liv , kropp , og medisinsk behandlingsmetoder og gir flere VALGMULIGHETER .

Å kunn ha et OFF. helsetilbud hindrer pasientenes ønske om medbestemmelsesrett over egen behandling ...rene " overgrep " mot folks ønsker å vilje og gir ikke valgfrihet over behandlingsmetoder ..desverre

Den nokså usanne og villedende reklamen sykehus reklamerer med på sine web.sider , blader , magasiner o.a - at de vektlegger sterkt pasientenes medbestemmelsesrett - er jo rett og slett villedende reklame og virkelighetsfjern . Bare " fine ord " ....Gjelder ikke på Norske fødestuer i hvertfall o.a

Stem derfor blått - om dere vil Norge skal utvikle seg fremover ...med valgmuligheter og tilbud innen helsevesen ...og ønsk også de private aktører Velkommen hit ....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138024074-stem-bl%C3%A5tt-ved-neste-valg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ALLT handler om politikk i et samfunn / Land .....enten du vil eller ikke ....også KS debatten / helsepolitikk - ...såvisst er det på sin plass å bemerke det .her inne på KS debatten ..til de som desverre ikke forstår bedre ....

Og minner deg også om at det er full ytringsfrihet her i landet ...

Hilsen - en av de inteligente ...her inne .....

Jeg kommer til å stemme Rødt, fordi jeg mener at det offentlige kan bli bedre til fordel for alle. Ikke til fordel forde ressurssterke. Mener det bør være to rubrikker en for keisersnitt og en for vaginal fødsel, der ingen skal få bestemme over deg hvilken rute du setter ditt x i ...

Nå har nå de " røde " dominert i årevis ....og de har ikke klart å fordele goder rettferdig ? eller vise nye og bedre fremskritt innen helsevesen ..-blir aldri noen forandringer fra dagens helsevesen og rettferdig fordeling av resurser - om de f¨år fortsette .o.a

De blå er da ikke kunn for de resurssterke / rike i landet .......men premierer de vanlige folk som orker " stå på " og ta ansvar for eget liv her i landet og være i inntektsgivende arbeid fremfor å velge en kriminell fremtid / eller som sosialklient .....og forsørge seg selv ...

Sosialistene premierer jo og pøser ut mere og mere penger til de i samfunnet som ikke " gidder " jobbe ,som åpenbart drømmer om å få " uføretrygd " ... kriminelle oa får bedre behandling en eldre mennesker på sykehjem o.a de som ikke orker jobbe i landet - de belønnes med høyere trygder o.a ....og tar fra de som er flittige og ansvarsfulle

middelklassen / arbeidere og ønsker og vil være i arbeid nærmest uansett og skikker seg vel i samfunnet ...ved å pålegge vanlige arb. folk hele tiden nye skatter og avgifter ...og straffe de nærmest for å være i inntektsgivende arbeid ....

Slik at forskjellen mellom folk som jobber og de som ikke gidder jobbe ....skal liksom ha like god råd / økonomi ? ....Er jo noe galt en plass når folk som har vært i alminnelig vanlig arbeid med gjennomsnittslønn ....ikke taper noen ting som helst nesten økonomisk på å bli uføretrygdet og la staten forsørge dem ......Spesielt de lavtlønte i samfunnet ...Skal det ikke lønne seg å skikke seg vell å arbeide i dette landet ?

Vet om mange uføretrygdede ....som da virker uforskammet friske og aktive ...som holder på med mye som kan karakteriseres som " svart arbeid " -tungt fysiske arbeid .. det er de friske nok til - men ikke friske nok til å ha en jobb og forsørge seg selv ...?? Underlig .Må ha vært alltfor lett å få uføretrygd her i landet -siden så mange ikke er i jobb her i landet ...for noen år siden i hvertfall ....

Er jo de " røde " som er ansvarlig for det mener jeg ...

Nei premier heller vanlige " sliterne " i samfunnet . Er på tide å tenke litt mer " blått " nå syns jeg . Norge er jo blitt drømmelandet for div

samfunns - snyltere , kriminelle o.a her trenger en ikke jobbe for å få penger nemlig . Her kan en leve livet ut på trygder like GODT som arbeidsfolket !....-betalt av arb.folks skattepenger .Jeg orker ikke være med på å forsørge flere " latsabber " i samfunnet .....Stemmer derfor blått .Vi som arbeider - fortjener å ha det BEDRE og ønsker ikke bli pålagt mere skatt - og få ingenting igjen eller lite og elendig helsetilbud attpåtil - når vi selv blir syke for en gangs skyld og trenger hjelp ....er ikke snakk om å bli rik eller være spesielt resurssterk .Men er helt feil når sos.klienter / kriminelle eller trygdede bor og lever like bra i Norge med samme kjøpekraft som det vanlige arb.folk ..hvorfor skal en gidde jobbe selv da ..? Når en lever like bra - som en " snylter " på de norske velferdsgoder ....Er på tide med litt mer blå tenkegang fremover ...ellers går landet snart på ræva ....De blå er ikke kunn for de rike ....

JA - og er så utrolig å tenke på at vi yrkesaktive kvinner som har jobbet hele livet og betalt masse masse skatt opp igjennom årene ...både far og mor -

skal oppleve å bli nektet medbestemmelsesrett og et KS på et off.sykehus gr. resurssparing nærmest uansett gode grunner vi har .....et inngrep vi egentlig har allerede betalt for 1000 vis av ganger via skatteseddlen ...

Og å føde nye etniske nordmenn til verden ...er da en samfunnsnyttig gjerning også tross allt som det oppfordres sterkt til også pga mangel på arb.kraft ...men blir nektet selvbestemmelsesrett - og fører til at enkelte da velger å bli barnløse rett og slett .Om de har gode nok / sterke nok grunner psykisk eller fysisk .

Fyttirakkern hvordan " ferdrelandet " behandler oss .......Ja til fødestreik jenter ....den er jo igang ....fler og fler unge kvinner her i landet ....som har valgt vekk barn ...kjenner vanvittig mange kvinner på 37 - 40 .-ante ikke det var så mange av dem .......som ikke har barn !

Men ser jo det begynner å bli vanlig det også nå .

Annonse

Stem hva du vil for meg, men denne fremstillingen ble vel litt vel enkel...!!!!

Valgmuligheter er bra det, men å tro at flere får KS ved å privatisere helsevesenet er bare for naivt, sorry.

Å sammenligne med "andre engelskspråklige land" (vi snakker vel fremdeles norsk?) er også litt for enkelt, er du klar over hva man må betale i disse landene for i det hele tatt å ha tilgang til et helsetilbud? Helseforsikringene koster flesk!!!!! Et KS kan koste mellom 50-100.000 kroner!

Slik jeg ser det vil det føre til at for en del kvinner som er avhengig av KS ved fødsel rett og slett ikke vil kunne velge det av økonmiske grunner, det vil være lommeboka som avgjør, ikke legene ved ditt sykehus.

Takke meg til et off. helsevesen som det vi har nå, greit nok kan du møte udugelige og idiotiske leger, men du kan også fritt bytte sykehus og prøve på ny.

Henger meg på deg her også callmebecka!

Jeg tror ikke du vet helt hvor godt vi har det her i landet jeg anonym! :)

Visst du hadde roet litt ned på temperamentet tror jeg kanskje du hadde hatt energi til overs til å se på ting fra flere sider :)

Det er jo synd om dine erfaringer med norsk helsevesen er så dårlige som du får det til å høres ut som... :/

Husk at de gjør en jobb som alle oss andre, men vi er kanskje ikke ansvarlige for liv og død på samme måte som de er. Og jeg kan ikke begynne å forstå engang det presset de må føle på sin arbeidsplass om å ikke gjøre feil! Det er ikke rom for feil, men dessverre så skjer det menneskelige feil innenfor helsevesenet også, som i alle andre yrker.

Konsekvensen er bare MYE større, og de menneskelige feilene vil nok forekomme like ofte privat som offentlig dessverre..så jeg ser ikke hvordan et privat helsevesen vil bli så mye bedre enn et offentlig, og bare tenk på egenandelen da! Hjelpe meg.

Jeg er glad vi har det allerede flotte tilbudet vi har jeg! :)

Og så en annen ting...hvorfor tror du vi som privatpersoner vet bedre enn legene hvilken behandling som er den beste for oss?

De har tross alt utdannet seg i flere år, for ikke å snakke om de erfaringene de har opparbeidet seg, i motsetning til oss som bare tror vi vet?

OM en er så heldig å få også et privat helsetilbud her til lands ...betyr ikke det at DET skal være det" eneste " tilbud befolkningen har..- de fleste land har også et off . tilbud i tillegg til det private ! Jeg ønsker BEGGE DELER her til lands ....kan ikke skjønne at det skal være et minus å ha flere tilbud ...enn i dag ...??? .Storbritania har f.eks et offentlig GRATIS tilbud slik som i Norge av akkurat samme kvalitet.eller bedre ...bare det at t.o.m på off . sykehus der i Storbrittania føder så mange som 37 - 40 % med KS.på enkelte Off.sykehus, så de er ikke så tverre som her i Norge på KS ..- stor forskjell fra Norge som ligger på bare 11 % - 16 % KS .

Er vell derfor enkelte kvinner her til lands blir så alvorlig skadet under fødtsel - at de må få utlagt tarm etter totalrupturer her i Norge ....

Leste om en stakkars 27 åring her inne som også stod i fare for å få utlagt tarm som følge av totalruptur .ved sin første fødtsel ...Dette hadde neppe skjedd - om hun fødte i Storbritannia ....Og slike ting bør ikke skje i et så rikt land som Norge . Legene her er jo overhode ikke ansvarlige for hva de gjør ! Går jo ikke an å saksæke dem om de ødelegg livet ditt - er kunn en pasientskadeerstatningsorgan en kan klage til - og der når nesten ingen klager frem som fører til erstatning ..!......mens private leger i utlandet er livredde for å bli saksøkte ....dermed tør de ikke utsette folk for unødvendig RISIKOER og forløser dermed mye oftere med KS for å unngå skader - for å unngå søksmål .....Å ha kunn 1 offentlig tilbud her til lands - er å si JA TAKK TIL OVERFORMYNDERI OVER VOKSNE FOLK HER TIL LANDS ...

Ja det er helt naturlig at en ikke faglært person skal få bestemme at det skal brukes flerfoldig tusen kroner og masse tid på et keisersnitt uten medisinsk grunn!!

En ting er jeg enig med deg i, la alle disse damene betale regninga selv på et privat sykehus så vi andre slipper å betale for det!! Så slipper vi frp-erne på fødestua og.

Når unge kvinner her til lands risikerer å bli " helt ødelagt " under 1 . fødtsel i Norge ...og få utlagt tarm i verste tilfeller pga totalruptur-skader o.a ...har vi det ikke så utrolig bra her til lands ...er NAIVT å tro allt er best i Norge ....

Kanskje på mange andre områder ja - som fødtselspermisjonsordninger og slik ....men nå er det fødtsel og KS vi diskuterer ...og alvorlige skader på unge kvinner i Norge under fødtsel pga KS nekt her til lands av leger/ sykehus ...

Ja - jeg vil mye heller betale for SERVICE - forsvarlig og god behandling , og ha full medbestemmelse i avgjørelser ang MIN KROPP .....enn å risikere å bli ødelagt på et gratis off .sykehustilbud som følge av legenes overformynderi her til lands som ikke aner hva ordet SERVICE er ovenfor pasientene ... ...Jeg vil bestemme selv og ønsker ikke noe overformynderi .Er reine overgrepet mot voksne folk slik det er i dag - på off. sykehus hvor de tar viktige avgjørelser " over hodet på deg " selv med protest ... fra deg ...som kan i verste tilfelle ødelegge ditt liv og påføre deg permanente skader ...Og det føles meget mer betryggende å la seg bli behandlet av en Lege - som er redd for å bli saksøkt ...han tør neppe gjøre like mye feilbehandling og utsette deg for unødvendig lidelser og risikoer som norske leger tør og gjør i dag .....med sykehusets velsignelse ...kunn for å spare penger ....

Annonse

Jeg fikk selv totalruptur jeg etter min første fødsel, men det var jo ikke fordi jeg ble nektet ks!

Vi hadde jo ingen som helst idê om at det kom til å skje...hadde man visst sånt på forhånd hadde det jo vært såre enkelt å bestemme om man skulle ha ks eller ikke!

Ikke har jeg for smalt bekken eller noe. Ingenting skulle tilsi at jeg skulle få totalruptur, men det skjedde nå uansett. Mulig det var dårlig fødselshjelp, men jeg måtte bare presse på for å få ut ungen pga at vi mistet fosterlyden. Alt gikk som på skinner hele fødselen helt til hodet kom faktisk, og da er det jo litt sent med ks... :/

Hun som fikk totalruptur pga at hun ikke fikk ks som du sier vet jeg ikke noe om, hverken fødselsforløp eller noe, så det er litt vanskelig å uttale seg om det. Har en følelse av at dere to anonyme heller ikke vet hele historien bak det...? Ikke sikkert hun hadde lyst, eller noen grunn for å ønske seg ks heller? Kanskje det bare gikk så altfor fort som med meg?

Man har ingen garantier for at alt går bra, men det har man ihvertfall ingen garantier om i et ks heller!

Du legger frem worst case scenario med vaginal fødsel for mors del, som er veldig sjeldent, men forferdelig for oss som har fått det.

Tør ikke tenke på worst case scenario ved ks engang!

Jeg får ks denne gangen, pga den skaden jeg fikk med første, men gleder meg definitivt IKKE! Om jeg ikke hadde stått i fare for å bli inkontinent om jeg skulle føde vaginalt igjen, så hadde jeg faktisk heller valgt det...

Nå kan det hende at ks mitt går helt fint, men jeg har heller ingen garantier for det...så jeg får gå inn for det som jeg gjorde med vaginal fødsel forrige gang, og bare håpe på det beste. :)

Hvis en selv ØNSKER vaginal fødtsel og det går galt og ender med tot.ruptur .og utlagt tarm ...er det tross allt lettere å akseptere det og ikke klandre legene for det i ettertid ....selvfølgelig

Men når en tvinges mot sin frie vilje til vaginal fødtsel av legene ...og det går galt og ender med store skader .....da aksepterer det man .. fan ikke ... da klandrer en selvfølgelig legene og sykehuset for dette . Tross allt er den store forskjellen at en ikke fikk medbestemmelsesrett .Og ble da påført dette mot sin vilje .

Hvis jeg som voksent menneske ønsker risikoene ved et KS fremfor en vaginal fødtsel .... - så skal det være opp til meg og ingen andre .

For er tross allt MEG det gjelder og jeg som tar selv konsekvensene av det . Enten det går bra eller dårlig ...

Jeg er en voksen - og vant til å ta egne avgjøreløser .

Jeg finner meg ikke i å bli behandlet som et " umyndig lite barn " og bli utsatt for overformynderi - som ikke har noe jeg skulle sagt over meg selv og min kropp ....den dag jeg blir gravid og skal føde . Slik er det desverre i Norge i dag . Reine overformynderiet av voksne mennesker ....Overgrep MOT voksne mennesker faktisk - er DET det i virkeligheten ER

Og valget mellom KS eller vaginal fødtsel - kan som sagt bli " skjebnesvangert " for deg ...om det går galt .Er livets mest viktige avgjørelse syns jeg .

Hvorfor skal en Lege bestemme en så viktig avgjørelse - for deg ?

Hvorfor tror du en mannlig lege på 60 år , som selv aldri trenger å presse en melon ut og revne alle veier og risikere invaliditet ..... eller utlagt tarm ..

Hvorfor tror du han kan bedre velge den RIKTIGE AVGJØRELSEN for deg som kvinne , hvorfor er det etisk riktig av han å tvinge deg til vaginal fødtsel - når du selv ikke vil det men ønsker KS ???

Han kan aldri ta den riktige avgjørelsen uansett Legeutdanning eller ikke - for de er ikke GUD eller allmektige og kan ikke love deg noe som helst utfall av dette ...nemlig ! Går det galt - så er det pasienten som må leve med det . Så avgjørelsen må pasienten selv få bestemme .

Jeg forstår det dere alle her mener med rett ovenfor sin egen kropp osv, men jeg mener fortsatt at leger har et bedre grunnlag rent medisinsk sett for å ta en sånn avgjørelse. Man har sin fulle rett til å uttrykke sine ønsker, og man får jo ks dersom det er grunnlag for det, om det nå skal være psykisk eller fysisk, skjønt psykiske årsaker er nok verre å få innvilget på. Der kunne man kanskje ha slakket litt på tøylene.

Jeg tror helt personlig det er lettere å kunne ha noen å skylde på enn å sitte der med skjegget i postkassa og ikke kunne si noe som helst siden det var "jeg" som valgte det ene og alene, og det gikk fullstendig galt.

Det kan ikke være helt enkelt å ikke kunne skylde på de som utførte operasjonen visst det går galt, og kanskje de tom. hadde frarådet deg det i utgangspunktet?

Og jeg vet at tallene for totalruptur er alt for høye her i Norge. Tror jeg har lest alt hva jeg kan finne om emnet på nettet av egen interesse...og det er i størst grad dårlig fødselshjelp som forårsaker disse skadene dessverre, men det gjøres det noe med, og det jobbes med saken via opplæring på de fleste sykehus.

Jeg må også få si at det er ingen av legene jeg har snakket med etter min forrige fødsel som har villet at jeg skulle måtte føde igjen heller, sånn som det hørest ut over her.

Jeg har blitt undersøkt nord og ned, bokstavelig talt, og fysisk sett så kan jeg ikke risikere en ny vaginal fødsel.

Så ingen har tvunget meg til noe som helst, men jeg har kanskje vært heldig med legene mine jeg da. :)

Har dere personlige erfaringer som dere snakker utifra, eller er det bare synsing?

Jeg har personlig erfaring fra dette, og er så hjertens enig med deg Nina_J!!!

Det finnes ingen fasit for hva som er riktig og gal forløsningsmetode, det å gå gravid og føde innebærer en viss risiko, sånn er det bare. Og selv om min skade ved forrige fødsel muligens kunne vært unngått er det sånt som skjer. Sånn er livet. Og jeg har med hånden på hjertet ikke truffet på noen som har ønsket meg noe annet enn godt i det helsevesenet vi har idag.

Det finnes en del leger og andre med manglende empati og sosiale evner, men skullle man treffe på disse er det bare å søke videre!!!

KS er overhode ikke risikofritt!!!!!! På lik linje med vaginal fødsel, noen opplever problemer være seg den ene eller den andre forløsningsmetoden, mens andre har "perfekte" fødsler.

Den riktige fødtselsmetoden er alltid - den pasienten er motivert for selv og ønsker selv mener jeg ...å tvinge folk til å føde vaginalt her i landet er jo bare helt grusomt når de t.o.m har attester fra div psykologer om at de har sykelig fødtselsangst , panikkangst ..i tillegg ...ærlig talt ..hvor brutal går det an å være i dette landet ....! O hensyn til individet ...På psykisk grunnlag er det alltfor vanskelig å få innvilget ...blir de som er flinke å snakke for seg ....som kan være heldig å få det ...men er ikke sikker på at det er de med best " talegaver " som trenger det mest ...burde vært ulovlig å nekte de med attest fra legen sin om at de har panikkangst .for fødtsel...et KS .men dere jenter er jo født så underdanige av natur tydligvis ...at dere finner dere i hva som helst fra andre uten å mokke .- spesielt leger har dere alltfor overdreven stor tillit til og respekt for ......og lar andre ta avgjørelser for dere så dere slipper ta ansvar selv ....vell ...ikke alle kvinner er slik ....noen er mer sta og selvstendige ...og jeg er heldigvis en av dem ....

Når dere kvinner oppfører dere som barn som liker overformynderiet i norsk helsevesen og syns det er greit - så blir dere behandlet deretter også og aldri vil dere bli tatt på alvor som et VOKSENT individ kunn pga kjønn !!!....som umyndige barn hvor andre må ta alle avgjørelser for dere selv ...

Bare så synd at jenter som skiller seg ut med tanke på egne overbevisninger ,inteligens , selvstendighet og mot til å gå mot strømmen - må møte samme jævlige nedverdigende behandling - som dere tydligvis liker og syns er ok !

Er jo latterlig at voksne kvinner må sitte å GRÅTE seg til KS på KS samtaler i dag og attpåtil oppleve å bli nektet . FY så nedverdigende behandling av voksne mennesker dere suppehuer aksepterer .

Ja dere er noen skikkelig dumme kyr - i mine øyne .

Så synd jeg skulle bli født så mye mer inteligent enn visse andre her .

Er en lidelse å være alltfor inteligent - blant alle andre dymme kyr ...

Og bli behandlet likedan .....jeg trenger særbehandling - forde jeg er annerledes . Inteligent nok til å forstå at dette er nedverdigende jo -

og at jeg ikke blir behandlet som en VOKSEN .Noe dere stakkars ikke forstår !

Er jo fortvilende ....

Men dere er for dumme til å skjønne - dere vet ikke bedre , dere forstår stakkars ikke bedre ...

Så nå gidder jeg ikke diskutere med flere suppehuer som ikke skjønner at folk er meget individuelle og forskjellige både i kropp , sinn og meninger , og drifter UANSETT KJØNN .Ikke alle er EGNET til vaginal fødtsel enten mentalt eller fysisk ....det greier leger aldri skjønne .At noen må ha særbehandling - for å få riktig behandling !

Å jeg må si jeg hater å bli sammenlignet med " en stor andel andre kvinner " ja syns rett og slett det attpåtil er FLAUT

Jeg kjenner meg ikke igjen i dere i det hele tatt . Jeg må være noe helt uten om " standard " kvinnen .

At kvinner finner seg i så mye NEDVERDIGENDE I SAMFUNNET f.eks skjønner ikke jeg ....

Hva står i avisen i dag : Jo derfor ønsker kvinner silikonpupper !!!

Fy fan for en overskrift- FLAUT .DET har jeg aldri ønsket meg ....er jo bare flaut å lese slike overskrifter " om andre kvinner " .Håper ingen tror jeg også går å drømmer om silikon ....faktisk syns jeg store bryst ser lite inteligent ut - ja minner meg om en " melkeku " .....he he Er mega fornøyd med mine akkurat passe faste bryster - jeg kan løpe og hoppe uten at de er til hinder - de er perfekte !

på MSN nyheter står det : 50 % av norske kvinner er sexuelt dysfunksjonelle ....? Og påstår det skyldes P-piller og kosthold ..alene ? Jeg tror nå heller det skyldes FØDTSELSSKADER ...og p-piller kan en alltids slutte med om det får slike virkninger .

Vell ...jeg er ennå ikke blitt såkalt dysfunksjonell ....og akter heller ikke bli det ! Ikke vil jeg ha silikon heller .....

Kunn bli tatt på alvor som et voksent menneske og få avgjøre de viktigste ting i livet selv .

Kjære anonym.

Dette blir etter min mening for useriøst til at det lenger er noen diskusjon.

Du lirer av deg den ene tiraden etter den andre, og sammenhengen og tematikken forsvinner i det hele.

Så da avsluttes denne tråden for min del, jeg håper det ikke er noen lesere der ute som på noe plan har latt seg skremme av dette!

Ja jeg er kjerringa mot strømmen ...

Jeg gjør som Victoria Beckham , som kona til Brad Pit gjør uten medisinske grunner - TAR KS !og som de fleste kjendisene gjør ...Jeg jobber - jeg tjener mine egne penger som JEG bestemmer over , jeg eier huset jeg bor i , jeg bestemmer ..allt angående mitt liv og min kropp .Ingen Lege eller jordmor skal prøve å få meg til å tro noe annet !

Selv om de prøvde å fortelle meg face to face at det finns ingen sykehus som tar KS mot betaling , og det var et uoppnåelig ønske ble jeg fortalt ...Men jeg fant hele 3 mor / barn klinikker private i utlandet som gir meg KS om jeg betaler for en okey sum .....og det akter jeg å gjøre .

For jeg er sjefen i mitt eget liv og KVINNE over egen kropp - nemlig !

Dere andre er kuet og underdanige og uselvstendige - som lar alle andre bestemme over dere ....er min oppfatning Mange av dere -. er ikke Kvinne over egen kropp ....En kan se det fra den siden også ...

1) Victoria Beckham har hatt 1 hastesnitt, 1 setefødsel-snitt og 1 planlagt pga 2 forgående KS. Angelina Jolies datter lå i sete.

2) Håper ingen tar disse krakilske innleggene fra "Anonym" -eller kvinneforkjemper- som hun vanligvis kaller seg på alvor. Hun har vært er inne i årevis er ikke gravid, har aldri født og er sannsynligvis ikke en gang en kvinne..

Fra mai 2007:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/9219029

Fra høsten 2007:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/10348827

http://www.barnimagen.com/forum/thread/10515660

http://www.barnimagen.com/forum/thread/10560099

http://www.barnimagen.com/forum/thread/10428131

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...