Gå til innhold

Fikk KS forde jeg er redd smerter.

Anbefalte innlegg

JEg var til 1 samtale på føden. Sa jeg grudde meg til fødsel, og var livredd smerter.

Har ingen "fæl" opplevelse som årsak til min redsel for smerte, annet enn at jeg hater å ha vondt, forde det er vondt, og jeg har veldig lav smerteterskel.

Jeg har problem med å samarbeide dersom jeg får veldig vondt.

Da fikk jeg innvilget KS.

Så 14 dager før termindato fikk jeg min lille keiserinne, og det var FANTASTISK!!!!!!!

Mitt KS var bare flott

Blir jeg gravid en gang til skal jeg jaggu ha KS da også.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138023944-fikk-ks-forde-jeg-er-redd-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at du fikk innvilget KS. Jeg er selv redd for smerter og gruer til fødsel, selv før jeg er gravid.. Vi er riktignok prøvere:-)

Kan jeg spørre hva du la vekt på i samtalen din med jm? Og hva det virket som jm la vekt på?

Jeg har også veldig lyst til å søke om KS, men har hørt at det er stor uvillighet til å innvilge det for annet enn medisinske grunner. En venninne av meg har fortalt at hun fikk beskjed om at "alle er redde", "ingen liker smerter" osv... men det avhenger jo helt sikkert av hvem man møter på også.. Det kunne uansett vært interessant å høre hva du mener var grunnen til at du fikk innvilget KS..

Gratulerer med flott levert keiserinne;-)

Hei.

Det jeg la vekt på i samtalen med jordmora var at jeg greier ikke sammarbeide når jeg har sterke smerter.

Om de ber meg puste slik og sånn, så greier jeg ikke det.

Jeg greier ikke samarbeide!!!!!!!!

Da sa jordmor at da var ikke hun villig til å ta ansvar under en fødsel, for da kunne jeg ødelegge for meg selv.

Da sa hun at hun fult ut støttet KS.

Og det var det!!!

:)

Jeg fikk innvilget fordi jeg har helt angst rundt å revne, bli klippet, vacuum, tang osv. Hjelper ikke meg med all verden smertestilliende hvis jeg skal ligge der ved full bevissthet og se/høre hva som foregår. Og det er visst litt problematisk å føde vaginalt i full narkose ;)

Hvis det var smertene jeg hadde vært redd for, fikk jeg forståelsen av at de hadde jobbet hardere for å få meg til å føde vaginalt. De har jo så mye smertestillende å tilby... De prøvde seg med å love verdens beste epidural og alle mulige andre garantier, men akkurat det jeg er redd for har de ingen ting imot... Uansett hadde jeg nok ikke blitt tvunget til noe, men måttet kjempe mer kanskje?

Hvis du er fast bestemt påks, tror jeg kanskje at jeg ville hatt mer enn "bare" smertene som argument på lur - sånn i tilfelle.

Kommer jo an på hvor strenge de er - de du skal snakke med.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...