Gå til innhold

Noen som bruker Nordica?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann,skal nå gå i gang å tatt infeksjonsprøvene i løpet av uken, og så få en samtale med Nordica...

Ringte dem i dag for å få svar på hvilke tester jeg trenger,og de svarte at jeg kun trengte blodprøver av:hepatitt b+c, hiv og røde hunder (røde hunder var ikke et must,men anbefalt)

jeg trodde man måtte ha klamydia og gonoretest via gyn.test, men det trengte jeg ikke sa hun damen i tlf....

trengte heller ikke inv og utv ultralyd for å sjekke fruktbarheten heller (noe som jeg trodde de krevde)

så nå er det bare å ta de blodprøvene,ha samtale og vente spent på eggløsningen etter at TR har besøkt meg over helgen (forhåpentligvis) :)

er det andre som har fått denne infoen eller har dere fått noe annet opplyst?

venter spent,og setter pris på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er stort sett samme infoen jeg har fått.

Nå er det sånn at jeg bor i Oslo, og har dr. Merete Blakstad som gynekolog. Hun samarbeider med Nordica. I tillegg til de prøvene du nevner anbefaler hun å ta en kontrastundersøkelse av egglederne før en går igang med insemineringen. Er de tette, så er det å kaste penger ut av vinduet. Dette er ikke noe krav, men jeg valgte å følge hennes anbefalinger. Hun er utrolig dyktig, og kan sine ting.

Jeg snakket med dr. Svend Lindenberg hos Nordica forrige uke, og han er en hyggelig og sympatisk mann. Lett å forstå dansken hans :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg bruker Nordica, men for ivf. Tidligere har jeg vært på Stork og de krever klamydia og gonore også. De ønsket også at man hadde besøkt en gynekolog, men det har nok med det faktum at de selv ikke har leger/gynekologer på sin klinikk noe Nordica har. Anbefaler deg på det sterkeste å bli scannet av en gynekolog i steden for å teste med el-tester. Skulle ønske jeg hadde gjort det. Det hadde spart meg for uendelig mye stress.

Skrevet

ElleL:

når skal man bli scannet av gynekolog?

hvor mye koster det?

skulle gjerne gjort det for å spare tid og stress...:)

de sa at på nordica scanner dem en før selve insemineringen,men kanskje det er lurt å gjøre det før man drar? og når gjør man det?

takker for svar:)

Skrevet

kontrastundersøkelse? hva er det?

når må man ta den? pris?

sorry at jeg maser om pris,men er greit å vite:)

Skrevet

Vanligvis på dag 11/12. Prisen kommer an på hvilken gynekolog du går til. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men som Månestråle75 går jeg til Dr. Blakstad og hun har kommunal avtale. Dvs det koster 250-350 kroner. Det er jo billig i denne sammenhengen. Privat gynekolog koster mellom 800-1200 kroner litt avhengig av hvem du går til.

Skrevet

Kontrastundersøkelse, vil si at en sprøyter inn væske gjennom egglederne for å sjekke om de er åpne. Er de åpne, er alt ok, da kan et befruktet egg passere og legge seg godt tilrette i livmoren. Undersøkelsen koster 1200,- hos Blakstad, og må gjennomføres mellom dag 8 og dag 12 i syklusen.

Skrevet

bor i tromsø jeg...så blir vel å prøve å finne en gynekolog på sykehuse,som ikke blir altfor dyr...må man ha henvisning fra fastlege for å få denne undersøkelsen?

Skrevet

men trenger man kontrastundersøkelse hvis man har eggløsning?

betyr ikke det at egglederne er åpne da?

sikkert et dumt spørsmål :(

Skrevet

Hei :D

Selv om man har eggløsning så trenger ikke det bety at man har åpne eggledere.

Den ene egglederen, f.eks, kan være tett :)

Dette kan være pga medfødt feil, "stum" infeksjon eller foreksempel infeksjoner som klamydia :)

Siden du er såpass ung, og ikke har hatt klamydia, så er de nok åpne. Men sant, for å være på den sikre siden :D

Skrevet

Du kan jo ha en tett eggleder og da kan du risikere å ikke ha eggløsning på riktig side flere måneder på rad. Når det gjelder gynekolog må du ha henvisning fra fastlegen din. De kan enten henvise deg til sykehuset eller til en privat gynekolog med eller uten kommunal avtale.

Skrevet

hmm,vurderer nå å kanskje bare ta den scanningen for å finne eggløsningen min jeg...og kanskje satse på at egglederne ikke er tette...blir mye å ta på en gang hvis man skal gjøre alt liksom:(

og jeg måtte ha henvisning fra lege til å få dette gjort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...