Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..på om det er flere her inne som har flere barn fra før (normal befruktning), men søker/har søkt/forsøkt ass.befruktning ved ønske om enda ett?

Jeg skrev i går om porsgrunn eller riksen - takk for fine svar. Jeg er, som skrev da, 37 og har to små på 5 og 8 år, som vi fikk uten ass. Nå har vi prøvd i flere år å få nr. tre, men lykkes ikke. Min mann måtte til slutt til pers å leverte inne en prøve som ikke kom tilbake med oppløftende svar. Legen anbefalte at vi skulle søke ass. bef. da 38 år er siste frist for ivf?

Noen andre her som har barn fra før og ønsker fler - søker om ass. ? Hva tenker dere. hvordan har det vært? Får man innvilget søhknad da? Kjenner jeg er litt engstelig/usikker på hva andre tenker om at jeg vil gå så langt for en til når vi har vært heldige å få to friske og skjønne barn allerede.

Så mange spørsmål og sååååå lyst å høre andres historier / tilsvarende erfaringer. Håper på mange svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan godt gi deg mine erfaringer mamamia:

Fikk barn ved naturmetoden i 1997, og etter cystefjerning også i 2003.

Grunnet en del trøbbel med graviditeter, PCOS og aborter besluttet vi sterilisering av mannen i 2004. Det var etter spørsmål fra lege; "hva slags prevensjon har dere tenkt på nå da??", og jeg har aldri brukt piller eller noen ting - så mannen måtte til pers.

Steriliseringen angret jeg veldig på i etterkant, men refertilisering i 2005 var misslykket.

I 2006 åpnet den private Klinikk Hausken i Haugesund. Jeg var da 41 år og måtte gå privat. Vi gikk for ett prøverørsforsøk, og i 2007 fikk vi vår "ICSI/TESA/PESA mirakelgutt".

For snart 3 uker siden satte jeg inn fryseegg, men det ble ingen ny graviditet. Nå vurderer jeg et nytt IVF forsøk om 1/2-års tid, men bare hvis min mann går med på det.

Vi har det helt flott med våre 3 barn, men "en gang besatt av babyer, altid besatt av babyer", så det kan hende at jeg i en alder av 43 forsøker å få et siste ønskebarn - kaanskje. det er jo så lenge til jeg blir bestemor...

Selve IVF-prosessen inkl sprøyter og slikt er helt greit når du har barn fra før av og ikke har noe psykisk press på deg.

Lykke til videre!

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...