Gå til innhold

hvilket kjæledyr krever minst oppfølging og arbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen på 3 år maser om å få hund, kanin og diverse. Jeg har til nå sagt at det ikke kommer til å skje, vi reiser ofte bort i feriene så jeg føler det er upraktisk. I tillegg frister det ikke å få en hund, sikkert koselig for de som liker det, men jeg ser bare for meg styr med hunder. Finnes det et superenkelt kjæledyr som ikke krever så alt for mye?

Hva anbefaler dere? Er katt det enkleste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke vil ha kjæledyr er det like greit å si nei.

Skrevet

da er nok katt det enkleste ja..men de skal jo inn å ut å mates de og når dere reiser

Skrevet

Vil tro fisk er det enkelest:o)

Hvis du ikke er klar for et kjæledyr, så er det like greit å vente. Det er du som får hovedansvaret for dyret uansett hvor "enkelt" dyret måtte være.

Skrevet

Vi har katt og det er veldig enkelt (sterilisert hunnkatt, så det er ikke noe renn av katter eller pissing på terrassen), har vanligvis mor/svigermor som kan slippe pus ut og inn når vi er på ferie, men denne gangen da alle skulle bort samtidig fikk jeg en av jentene i gata til å gjøre det (og ta inn posten) mot litt taxfreevarer når vi kom hjem. Gikk kjempefint. Men uansett hva slags dyr man velger så må man jo være motivert for å gjøre en jobb. En katt er enkel å ha med å gjøre (hvis man får en med det "rette" lynnet), men oppdragelse må til uansett. Og vil man ikke gjøre den jobben, bør man heller la være å ha kjæledyr, for da blir det i alle fall en belastning for alle.

Skrevet

jeg syns ikke det er bare bare å ha katt heller. du kan ikke reise som du vil selvom katten "greier" seg selv.

vi skal bort en uke til syden nå og vi har skaffet katta vår "barnevakt" som kan slippe den ut og inn og se til at den har nok mat og vann. er dere mye ute og reiser osv ville jeg ikke skaffet meg noe katt..

Skrevet

PINNEDYR!!!! (hehe...)

Søk på vandrende pinner på nettet,der leser du en del om de,thihi....:)

Min datter på 8 år og sønn på 3 år har to slike,men er ikke akkurat ett kjæledyr :P

Skrevet

teddybjørner krever lite, men gir mye

Skrevet

Ingen!! Vet jeg svarer som alle andre her nå, men blir så trist. Som veterinær ser jeg daglig eksempler på mennesker som ikke egentlig har lyst på dyr, og kan fortelle deg at det gjør både dyr og mennesker ulykkelige. Dyret får ikke det det skal ha, og du har konstant dårlig samvittighet. Ta heller kontakt med noen som har dyr og sørg for at ungen får komme på besøk til dem jevnlig. Når han blir større kan han gå turer med en hund i nabolaget etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...