mimmimor30 Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Hva med en eller to av bilene fra filmen CARS... Det satt min sønn virkelig pris på.Pluss jeg fikk tak i en T-skjorte der det sto...."super storebror"
Går for gull Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Kommer jo litt an på hva han interesserer seg mest for da. Min sønn kommer nok til å få traktor el bil når han blir storebror. Er ingen ting som det som brummer.. hehe:)
Promp Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Dere vet vel det best selv:-) Dere må jo kjøpe noe han virkelig ønsker seg, som dere har syntes vært litt for dyrt/stort o.l.... Masse lykke til!
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 vi kommer nok ikke til å bruke så mye penger på en slik gave, men kanskje en film og noen småtteri - lego, biler eller noe sånnt...
Petrine C",) Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2008 Problemet er jo at han har "alt"... Har lyst til å kjøpe noe skikelig til han, noe litt "stort"... Tror ikke det trenger være så stort for hans del, men likevel lyst til at det skal være noe skikelig... C";) Vanskelig dette...
kekamba Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Sønnen vår som også skal bli storebror innen den neste mnd har helt dilla på traktorer. Så vi har begynt å samle på store traktorer. Fant nettopp en New Holland traktor som han skal få når han blir storebror. Har fra før John Deer, Massey Ferguson og Claas. Det er bruder som lager de, med skikkelige gummihjul - ikke de der plastikkgreiene. Han blir helt i hundre Gleder meg til han skal få den! Gi ham noe han liker! Trenger jo ikke være stort i det hele tatt - små ting kan være minst like kjekke som store. Han kan jo få sin egen dukke/baby. Det er også stas her i huset.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Storebrorgave? Hva er vitsen med det??
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Finnst noken søte lysa bamsar på leikebutikkar, som har raud t-skjorte der det står forskjellige ting på, lurer på om der er noken som har tekstar retta mot storebrødrer, ein slik hadde kanskje vore koseleg å få (om han likar bamsar då). Ellers ville eg ha kjøpt inn eit album, og så tatt bilde av storebror i lag med broren/søstra. Etter å ha limt inn litt bileter og skreve litt i det, kunne han ha fått det (f.eks. til jul). (eg har ikkje ungar frå før, men søstra mi har ei jente på 7, trur eg skal lage eit album til ho, sidan ho gledar seg sånn til å få "liksom bror eller søster". I tilegg til at vi skal bu ganske nær kvarandre, så blir omtrent som familie) Til du som lurte på kva poenget med storebrorgåve er, så vil eg berre seie at det ikkje alltid er så lett å få ein ny unge inn i huset som ein skal forholde seg til. Ein får mindre oppmerksomheit (dei fekk jo all før), dei har plutseleg nokon å dele mamma og pappa med og ein kan rett å slett føle seg litt tilsidesatt. Då er det greit å ha noko som viser at ein er sett pris på, sjølv om foreldra kanskje er litt trøttare og travlare i første tida. Ikkje er det alle ungar som har begge foreldra sine "fullt ut" gjennom svangerskapet heller (mor og far kan vere trøtte, mor kan ha plager som bekkenløysing o.l.). Storebrogåve er ikkje noko ein må kjøpe. Det er meir ein ting som er stas å få for han som blir storebror. (Første tida er det jo som regel den nye ungen som får mest fokus).
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Småtroll på veg! Vil det si at mor og far kjøper seg god samvittighet ved å gi gave, for å kompensere for å ikke strekke til? Hørtes ikke helt ok ut i mine ører men.. Mine to får ikke storebror/storesøster-gave. Det er jo klart at å måtte plutselig dele foreldrene med en ny baby ikke alltid går knirkefritt,men jeg kjøper ikke gave for det om. Men ,det er meg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå