Gå til innhold

Noen av de litt mer erfarne slankerne her som vil se hva jeg har spist i dag, og kommentere?

Anbefalte innlegg

Frokost 9 tiden - en posjon havregrøt

Lunch 13 tiden - ca 200 gram ørretfilet (var det beste jeg fant på butikken)

Middag 17 tiden - ca 240 gram benfri svinekotletter, og stekte gulrøtter.

Til kveld tenkte jeg å ta eggehviten fra to-tre egg og lage eggerøre/omelett.

Når er det "for sent" og spise for dagen? Altså, når burde jeg være ferdig med dagens måltider hvis jeg legger meg sånn i 1 tiden?

Kan jeg spise vannmelon før kvelds/etter kvelds?

Fortsetter under...

Altså, jeg tenkte selvfølgelig på om jeg har spist mye eller for lite eller akurat passe..

Har forresten drukket en kopp kaffe med litt melk, og to kopper av den teen dynamite snakket om:)

Jeg syntes du spiser for lite. du burde prøve 5 mpltider om dagen. ser her at du har kuttet ut brød. Er det noe du vil eller føler du må?

Spis senest en time før du legger deg.

Hvordan skal jeg få tid til 5 måltider:S Hva spiser jeg det 5. måltidet? og når?

Jeg spiser generelt lite brød fra før av. men tenke å spise brød/knekkebrød innimellom i steden for havregrøten.

Evt spise brød til lunch..

Hvor mange skiver bør jeg spise? 2? Og hva er bra å ha på?

Kan kanskje være lurt å putte inn mer frukt og grønnsaker. Og jeg synes også du spiser for lite.

Hvis du legger deg kl. 01:00, kan du spise siste måltid kl 22.

Fordel feks måltidene slik:

Frokost kl. 9

Lunsj kl. 12

Mellom kl. 14:30

Middag kl 17:30

Frukt kl 19:30

Kvelds kl. 22

Et mellommåltid kan være feks en frukt og 30 gram nøtter, eller en yoghurt og noen nøtter, eller et knekkebrød med noen skinkeskiver og paprika/tomat/agurk.

Når du skal velge brød, bør det være høyt innhold av rug eller bygg. Eller du kan velge rug knekkebrød, eller friberrik, bra for fordøyelsen, og svært lite karbohydrater. Veldig mat med sunt fett, feks avokado, nøtter og frø. Sesamfrø og linfrø er bra, valnøtter, peanøtter, hasselnøtter, pistasjenøtter er bra, olivenolje og avokadoolje er bra, og selvsagt grønne grønnsaker som har et høyt fiber innhold.

Et annet tips er å ikke velge ensformig. Når jeg spiser frokost, velger jeg forskjellige ting, jeg spiser ikke kun knekkebrød. Jeg spiser enten en frukt eller en grønnsak også, og drikker enten Tropicana Pure premium juice (reneste juicen på markede om du ikke lager den selv), eller jeg drikker MANA med blåbær (masse antioksidanter), eller ekstra lettmelk. Varierer fra dag til dag, alt utfra hva slags pålegg jeg velger. Tar jeg makrell i tomat, velger jeg melk, tar jeg skinke velger jeg juice, tar jeg løvtynn salami eller egg og laks, drikker jeg blåbær mana feks. Og jeg lesser alltid på med salatblader, tomat, paprika og agurk. NAM.

Bra pålegg er egg, skinke, kalkunpålegg, løvtynn salami er helt ok, sild, roastbiff, hamburgerrygg, okserull, spekeskinke uten fett (serrano og parmaskinke er mindre salt enn norsk spekeskinke), mager smøreost, cottage cheese, røkt eller gravet laks og ørret, fiskepudding, kaviar, frukt (banan og cottage cheese feks), og bær, lett syltetøy eller lag syltetøy selv, uten å tilsette sukker. Blir søtsuget ille, velg honning.

Ellers grønn salat, agurk, tomat, paprika, rødbeter, sylteagurk, redikker, dill, persille, delikatesse løk... bare fantasien setter en stopper her =)

Annonse

Ofte og lite, du skal holde forbrenningen oppe.

Frokost. Som du gjorde i dag eller 2 skiver brød med det du liker. Eks saltat og sinke.

Mellom: 3 timer etter første måltid. En frukt og gjerne en frukt eller en lett youghurt

Lunsj: 3timer. etter Salater, 2 skiver brød med det du liker.

Middag: 150 gram med kjøtt, kan godt kutte ut poteter og pasta men da tar du litt ekstra kjøtt og fyller på med salat. 100 gram potet eller pasta.

Kvelds: knekkis, eller en skive brød og en youghurt.

Spis gjerne 3 frukt om dagen, gjerne litt melk men ikke mer en 3 glass, spis gjerne gulerøtter .

Er du søt hol, ta den en bit med 70%kokesjokolade.

I går!

Frokost 6.30 - havregrøt

Mellom ca 10 - litt frukt

Lunch ca 12 - to grove knekkebrød (sånne kligreier? tror jeg) med philadelfia og agurk (er forresten philadelfia OK og spise?)

Middag ca 20 - fisk og grønnsaker

ingen kveldsmat.

Hvis jeg hadde spist middagen litt før, og spist noe til kvelds (tips til hva mottas med takk), hadde det vært en grei dag i matveien?

I dag

Frokost ca 7.30 - havregrøt (hehe, jeg elsker haregrøt)

Lunch ca 12.30 - Omelett og en smoothie

Middag/Kvelds ca 21.30 - fisk og litt annet kjøtt med grønnsaker..

Har spist litt frukt mellom lunch og middag, men ikke noe særlig. Jeg er småsyk, og er lettere stressa om dagen (mye som skjer før ferien ja)

så jeg har nesten ikke tid til å spise..skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få til 5 måltid om dagen, og ikke så lang tid i mellom.. jeg har ikke tid:S

Råd, vær så snill?

Og en ting til, jeg har ikke fått trent noe i dag eller i går da jeg er litt syk, kan jeg likevel gå ned siden jeg ikke propper i meg snop og sånt?

Litt deppa i dag, og føler at jeg ikke skal klare dette:/ Men var sterk i dag! Spiste ingen kake i bhg til mini i dag *veldig stolt altså*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...