Gå til innhold

Hvordan er det med maling?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oljebasert lukter mer og inneholder vel flere farlige saker.. men vannbasert oser i mye lengre tid. helst skal man jo unngå maling, men vet flere som gjør det. bruk maske og luft hele tiden så burde det sikkert gå greit. ta masse pauser og ikke stå oppi malingslukta hele tiden. jeg for min del har holdt meg unna, bare for å være på den sikre siden.. men jeg har massevis å male! har også hørt at hvis man skal male barnerom så bør man gjøre dette et par måneder i forveien sånn at barnet ikke ligger og lukter inn denne osen hele tiden . .

Har også hørt at det er sikrest å holde seg vekke, men ting må gjøres av og til. Har også hørt at det er oljebasert en skal holde seg vekke fra. Her blir det malt med vannbasert. Kommer til å ha full gjennomlufting og god maske. Det er bare ett strøk som skal rulles på veggene. Kan ikkje legge alt til samboeren. han har nok å gjøre skal vi bli ferdig til junior kommer. Må har gjesterommet klart pga mye familie kommer på besøk. :)

Det er ikke noe farlig å male med vannbasert, men vi gravide burde holde oss unna oljebasert hvis det skal males med det inne.

Hørte med legen om det var greit at jeg malte frem til fødsel for å få tiden til å gå, han sa det ikke var noe problem siden det var vannbasert og at jeg sørget for god utluftning. Vannbasert er ikke skadelig for barnet!!!!

Jeg har heller ikke samvittighet til å la mannen min gjøre all jobben, når jeg er frisk og rask til å ta i et tak.

hm.. kanskje jeg skal stikke ut å kjøpe noe maling snart . . . må male alle dørene og vinduskarmene her i huset.. er sånn gammalt treverk og det er ikke så pent for å si det sånn.. dessuten må kontoret males . . .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...