Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt litt på å oppkalle lillegutt i magen etter min manns far..(som døde da mannen min var 11 år) Hva synes dere om navnet Aslak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det syns jeg er et nydelig navn:) gå for det

Skrevet

Skjønner godt at dere vil oppkalle han, så synes dere skal gå for det navnet. Når det er sagt er nok ikke navnet helt min smak, men jeg synes ikke navnet er stygt heller.

Skrevet

Synes det er pent - HVIS det uttales med spiss S, altså Assslak og ikke Aschlak!

Skrevet

Fint navn! Oppkalling er fint så lenge den man blir oppkalt etter er et slags forbilde.

Skrevet

Ikke så glad i det, men helt ok. Funker ellers dårlig på engelsk, hvis det har noe å si - Ass lack....

Skrevet

Hvis man bor i Norge og ikke har noen større behov for og måtte uttale navn på engelsk så har det vel ingenting og si hvordan navnet blir på engelsk vel?

Aslak er sterkt og tøft! Kunne faktisk funnet på og brukt det selv, hvis jeg muligheten, men er usikker på hva samboern mener om det navnet..

Gå for Aslak dere! :-) (Jeg liker nå forresten uttalen "asjlak" mye bedre enn "assslak", men det kan jo ha noe dialekt og gjøre kansje...)

Skrevet

Når man bor i Norge så er ikke den engelske uttalen så veldig viktig nei, men for mange noe som tas med i betraktningen, i disse dager hvor folk reiser mye. Jeg hadde nok ikke kalt barnet hverken Odd, Randi, Asbjørn eller Aslak av den grunn... Liker ellers Aksel mye bedre enn Aslak, det kan jo ligne litt...

Skrevet

Min erfaring er at engelskmenn og andre engelsktalende tilpasser seg! Har du et navn de synes er pussig, så uttaler de det enten som du ber dem om, eller forkorter som det passer dem. Ingen grunn til å skape problemer som ikke er der!

Kjenner godt en Aslak som helt problemfritt har bodd mange år i England.

Jeg synes det er verre med navn som faktisk betyr noe på engelsk, som Odd/Even, eller høres perverse ut, som Simen... Men selv disse, om det forklares at det er et vanlig norsk navn, blir jo akseptert ute i den store verden, om enn med litt humring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...