Gå til innhold

Ned 5 kg... nokon som vil vera med?:)

Anbefalte innlegg

Har ein gut på 9 mnd, og tenker at no er det på tide å få vekk dei 5 kg eg har for mykje (er 75 kg og er 174 cm)

Eg skulle difor veldig gjerne hatt nokon å "rapportera" til kvar veke:) Trur det hadde blitt enklare å ta seg saman då....

Kunne for eksempel samanlikna kvar torsdag?

Håpar å høyra frå nokon:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138020007-ned-5-kg-nokon-som-vil-vera-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert!

Hva gjør du for å gå ned?

Jeg prøver å spise sunnere (og MYE mindre..hehe)

Samtidig trener jeg med rockering og sånn ministeppermaskin. (har hatt den steppern et halvt år-år, men kan ikke si jeg har vært så flink til å bruke den :/

Annonse

Hei jenter!

Jeg kan godt henge meg på denne tråden, hadde også 5 kg i utgangspunktet og er nå ca halveis:)

Vil ikke egentlig kalle det slanking, mer bevisstgjøring av hva jeg putter i munnen. De siste 5 ukene (ca) har jeg gått ned ca 2,5 kg og 4 cm rundt midjen. Det er mest midjen jeg tenker på, jeg var 82 cm og vil ned til 75-77. Så er jeg faktisk nesten der!

Men magen er der veldig enda, så tenker vi fortsetter litt til, jeg:)

Har ikke vekt, så får ikke veid meg hver uke, men det er liksom ikke så viktig heller.

Her er MIN oppskrift på et sunt kosthold med mindre kalorier:

-Spiser hver 3. time, masse fiber, INGENTING mellom måltidene(ikke frukt engang).

-Spiser meg akkurat mett, i begynnelsen gikk jeg og var endel sulten, men nå har magen vent seg til mindre porsjoner.

-Mer grønnsaker til middag, mindre potet/ris/pasta. Spiser dette også altså, men max én potet osv.

-Drikker masse vann.

-Selvfølgelig minst mulig sjokolade, brus og annet snop (Lørdager er lov)

-Ikke mer enn to frukter hver dag pga sukkerinnholdet.

-Hvis jeg ikke klarer å la være å ty til noe søtt og fy-fy en dag, tar jeg en skive med nugatti til et av måltidene feks. Da spiser jeg ingenting utenom måltidet og holder forbrenningen i gang som vanlig. (Dette er faktisk ikke så farlig!)

Det var det jeg kom på i farta... Gøy å ha noen å sammenligne seg med!

En typisk dag for meg består av:

FROKOST: Musli (Store havregryn, kruskakli, litt all bran, noen knuste valnøtter, biola naturell+litt melk og en dæsj med 100% blåbær eller solbær "syltetøy) Skikkelig godt!!

LUNSJ: To ryvita knekkebrød med mest mulig magert pålegg (jeg elsker smør og majones, så det er en utfordring, hehe) Masse grønt oppå og kanskje en gulrot.

LUNSJ nr 2: Enten knekkebrød igjen eller middagsrester fra dagen før, omelett, salat eller noe annet. Prøver å variere!

MIDDAG: Spiser det meste, tenker masse grønnsaker og tar en salat ved siden av hvis maten ikke er spesielt sunn.

KVELDS: Musli igjen

Dette har ihvertfall funket for meg!

Annonse

Har ikke vært her på lenge nå. Ble frustrert over at vektnåla ikke rørte seg til tross for at jeg antar at jeg har et sunt kosthold og bennytter sykling som treningsform. Men så begynte jeg med strikktrening, det var jammen effektiv styrketrening og sannerlig begynte nåla å røre på seg. 17.6 var jeg 64 kg, men nå viser den faktisk 61.5. Er riktig stolt av det altså, spesielt med tanke på at jeg aldri sulter meg og tillater meg en godbit i ny og ned. Lykke til videre damer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...