Gå til innhold

Trener dere mye?

Tonisa

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig flink til å trene ofte før jeg ble gravid. Men så har jeg sliti en del med kvalme og trøtthet, og nå har jeg falt helt ut.. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke beveger meg så mye. Blir vel kanskje max 1 times gåtur om dagen, og litt ridning i helgene. Er ikke så kvalm nå lenger, men nå finner jeg liksom på unnskyldninger for å ikke trene, for jeg er jo tross alt trøtt fremdeles....hehe. Noen som kjenner seg igjen? Noen tips om lett trening som kan hjelpe litt på motivasjonen? :)

Fortsetter under...

Sliter litt med treninga jeg også. Trente 2-3 ganger i uken tidligere, men har blitt fint lite i det siste. Er mer sliten når jeg kommer hjem fra jobb om dagen, og er ikke helt motivert for trening. Har sommerferie om 3 dager da, så håper kanskje å få inn noen økter når jeg ikke blir sliten etter jobb.

Trente spinning 3-4 ganger i uken, gikk harde turer og var veldig aktiv frem til uke 32 (trente som før bortsett fra at jeg ikke løp). Ble brått 100 % sykemeldt i uke 32 pga stopp i vekst hos babyen og fikk umiddelbart treningsforbud. Jeg er glad for at jeg har hatt et aktivt svangerskap, er ikke stor og tung, vagger ikke og kommer sikkert fort i form igjen, men angrer litt på at jeg ikke har tatt "rugingen" på alvor. Kunne kanskje unngått den situasjonen babyen min er i nå hvis jeg hadde giret ned litt i forhold til trening, jobb og alt. Nå er det sofa og konfekt som gjelder ut svangerskapet hvis vi klarer å gå ut tiden. Bare en liten påminner! :-)

Jeg skulle ønske jeg klarte å trene mer! Men etter jobb har jeg stort sett bare klart sofaen... Nå begynner trøttheten å slippe taket, så jeg skal få opp aktiviteten! Vil jo ikke være i elendig form når jeg skal føde... Heldigvis har jeg ikke mindre enn åtte uker fri nå snart, så nå har jeg masse tid! :D

Annonse

ridning i seg selv er ikke farlig, så lenge man ikke gjør det sent i svangerskapet. Men det er farlig med tanke på å falle av og harde nedslag med rumpa mot salen, så ta det pent hvis man skal ri:) Ridning er en kjempefin form for trening av bekken og hofter/rumpe så det er bare å ta en liten tur med god samvittighet, men ikke nye hester eller hester med temperament, for blir man kastet av kan det fort gå galt!

Huff, jeg fikk treningsforbud i tre uker pga blødninger (er nå i 12uke). Det resulterte i at jeg la på meg noen kg, siden kroppen var vant med 1-2 t tur pr dag og aerobic to ganger i uka. Men nå kan jeg heldigvis trene igjen. Det jeg "glemte" underveis i mine tre sofauker var å justere maten da... Det var jo lite taktisk.

Men viktig å ikke overanstrenge seg og trene så man er varm over lang tid. Jeg trener vannaerobic og det funker kjempebra på en lett lubben gravid kropp. Ikke sovner jeg under mageøvelsene og det er minimalt med balstning på ledd. Skal fortsette med både det og turene så lenge kroppen tillater det. Jeg mener at en trent kropp er langt bedre rustet til å bære frem et barn og til fødselen. Men er du trøtt og dårlig så hvil! Viktigst at barnet i magen har det bra, og at man er trøtt og sliten er ofte et signal fra kroppen på at man skal slappe av.

Godt å høre at jeg ikke er alene! Har akkurat vært på gåtur/lett joggetur nå, og må si at akkurat nå finnes det ikke noe bedre enn venninner som drar en ut av sofaen. :)

Var litt usikker på ridningen jeg også, men siden jeg har en trygg "eldre" hest, og jeg stort sett rir skritt og lett trav, så føler jeg at det er god trening for rygg og bekkenmuskulatur, i tillegg til at jeg får frisk luft. Er 8+5 i dag, og faktisk ikke vært nevneverdig kvalm på 5 dager. Fremdeles dødstrøtt, men jeg tror det kommer seg.

Hei! jeg går til jobb hver dag, det er den eneste trimmen jeg har daglig. (Ca. 20 min nedover, og rett over 30 min hjem hvis jeg går begge veier.) Ellers står og går jeg alltid på jobb, fordi jeg jobber i butikk. Så holder meg i bevegelse.. ;) Men ikke noen harde greier nei, hehe.. Har ikke hatt noen unnskyldninger for å ikke trimme, men har vel ikke vært så veldig aktiv fra før av utenom turgåing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...