Gå til innhold

Noen frisører her? Ang. bleking av håret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er brunette, veldig mørk i håret og har veldig mørke pigmenter, og også en del mørk farge i håret. Hvordan burde jeg bleke håret? Har hørt noe om avfarging? Hjelp meg litt.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke frisør, men har mye erfaring med bleking av hår...

Du må nok avfarge det først ja, kjøp to pakker om du har langt hår.

Etter avfargingen blir det gulrotfarget, men mye lysere. Så må du ta en kanskje to runder med askeblond for å få det enda lysere og for å bli kvitt alt det gule. Muligens om det holder med den extremeblonde fra poly. Det kommer an på hvor lyst det blir etter avfargingen.

Skrevet

Avfarging og bleking er i prinsipp det samme, men ved en avfarging trenger man som regel ikke å bleke det helt ned. Dette fordi man skal ha oppi en farge til, etter avfargingen.

Du burde bleke håret hos en frisør. Det er vanskelig å få blekingen jevnt fordelt i håret, å det styggeste som finns er vel flekker...

Frisørene bruker også varme, for å speede opp virkningen, slik at du slipper å sitte så lenge med middelet, som er sterkt for hodebunnen.

Det er også vanskelig å se når du skal avslutte prosessen, å vaske ut blekingen. Det ser ofte lysere ut enn det egentilg er.

Er du hos en frisør, kan frisøren også korrigere fargen med en glansvask, om du skulle være så uheldig å få gult/orange hår.

Skrevet

IKKE gjør det hjemme. Har du farget håret mye tidligere kan det være veldig vanskelig og ødeleggende for håret å helbleke det. Fordi det vil sitte mye røde pigmenter igjen i håret, som er veldig vanskelig å få bort. Da blir håret ofte gult, eller tenderer mot oransje. I så tilfelle er det gjerne bedre å ta det i flere omganger ved å stripe det om og om igjen, det vil gjerne se mer naturlig ut.

Skrevet

Altså, jeg gikk gjennom dette for et års tid siden - helbleika et hår som hadde min naturlige kommunefargede farge, div. nyanser av kunstig brun + litt lyse striper her og der. Det tok fem timer og 2000 kr hos frisøren, (og da betalte jeg ikke full pris) Slitsomt, vondt og ubehagelig, og når det kom til stykket - ikke særlig pent :)

Gå til frisøren og få tette lyse striper, det ser bedre ut og er antagelig bedre for hår og hodebunn.

Framfor alt - IKKE prøv dette hjemme!! :)

Skrevet

Hei

Er IKKE frisør, men min mamma er, og jeg har en goood del erfaring med bleking av mitt eget hår.

For all del; IKKE helblek d jallefall! Begynn med foliestriper, eller strip i hette om du har tålmodighet til å sitte å pille ut tynne tynne striper. Håret blir veldig fint med tette striper, som tribal skriver over her..

ville gått til frisør å fått gjort d, men regn med d kommer til å koste en 2-3 tusen om du skal ha "aenhver" tett i tett med tynne, lyse striper i hette..

Skrevet

Oioioi, for en syk pris! Jeg striper håret mitt ofte, og betaler da 700,- ca. Da er det mangemangemange striper i hette!

Men har skulderlangt hår, og oppklipt, så det kan kanskje ha noe med lengden å gjøre! Men som de over her sier, dra til frisør! Det sliter max på håret med bleking så gjør det hos frisør som har peiling, ellers kan du sitte med håret i fanget om du skulle være max uheldig.

Skrevet

Jeg har mørke-brunt hår selv, tok en homemade og bleket håret hjemme, brukte 2 pakker pga at jeg har så sinnsykt tjukt hår og det gikk helt fint og jeg ble super blond hehehe.... fortsatt å ta etterveksten selv også, men det kom alltid noe på en del av håret på toppen, og da ble håret så slit og svakt at det begynte å knekke faktisk :(

Så det beste er å gjøre det hos frisøren hvis man har råd og ta etterveksten der en gang i mnd el etter behov...

Skrevet

Jeg er frisør,og har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått kunder som har bleket eller farget håret hjemme.Rette opp det er ikke alltid like lett.Noen ender opp med grønt hår eller og miste det.Så gå til frisøren det lønner seg.Ville anbefale deg og ta noen gylne striper i steden for å helbleke det.Ellers kan det lett bli for hardt.

Skrevet

Jeg er også frisør.. Mitt tips er å gå til frisør og ta masse masse masse tynne striper tett i tett,helst med hette. Da kan frisøren kontrollere blekeprosessen og kan eventuelt gjenta uten å ta av hetten.

Dette har jeg selv gjort på mange kunder med stort hell.. "trikset" mitt er at jeg har i en kald minicolor ved vasken og lar det sitte i 5-minutter. Lys lilla-blond f.eks utjevner de gule pigmentene og håret vil virke enda lysere! ALDRI under noen som helst omstendigheter gjør det hjemme! Produktene til hjemmebruk er for sterke og det blir garantert ikke pent!!!!! Det blir gulrotfarget og vil mest sannsynlig falle av etterhvert...

Skrevet

Anonym 18:07 her..

Til Labambie..

Enig i mye av det du sier der.. !

På meg ble det faktisk veldig veldig pent og vannvittig blondt da jeg gjorde det hjemme,,, men at produktene er for harde og at håret faller av det er jeg et levende bevis på ...

Ps: Jeg brukte Blondeglam, til å få det enda lysere, kjøpte hos frisøren, det blir lilla når du tar det i håret, vask etter 10 min og da får du en sexy blond hårfarge hehehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...