Gå til innhold

Føler ikke " unge-press " nå lenger - takk til dere ...i moden alder ...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 32 ...og har ingen barn foreløbig .- å ikke vil jeg ha akkurat nå heller .- men helst vente til jeg er over 35 - 36 år ++ ...men kjenner " presset " fra omverden om at ..nå er det på tide å begynne å planlegge barn i min alder ..., og advarsler får jeg høre stadig fra kjente og bekjente om at det er farlig å vente for lenge med barn osv ....for du må huske fruktbarheten synker for hvert år etter fylt 30 .....og du kan riskere å bli barnløs bla bla ...unødvendig stress å høre slikt ....

Er da utrolig deilig å lese om alle dere som har klart å bli gravide i alder godt over 40 + , og at mange faktisk får sin førstefødte ved t.o.m 40 års alder ... da har jo jeg ennå kjempegod tid : ) Mest sansynlig ...er tross allt 100 % frisk og i god form og lever normalt sunt .

Orker ikke la meg presse ..til å få barn nå uansett ..er så mye annet jeg heller vil bruke tida mi på nermeste år fremover ..Så den sjangsen med å vente ..må jeg bare ta .Enten er jeg fruktbar eller ikke , uansett om jeg er 30 eller 40 år tenker jeg .Er i hvertfall utrolig beroligende å lese om dere i " moden alder " og mye eldre enn meg ...som får barn .

For da føler jeg at jeg har god tid ....og trenger ikke stresse med det ennå .

Når syns dere en ikke bør vente lengre ? over 35 ?

Helst skulle jeg latt det vente til rett før 50 års alder ...ærlig talt ...! Trives så godt med det livet jeg har nå - savner absolutt ikke noe jeg aldri har hatt ...

Fortsetter under...

Siste frist for meg var +/- 40 år. Seinere en det ville jeg ikke bli gravid. Så da jeg hadde feira 40 års dagen min med brask og bram, dro jeg til gynekolog et par dager seinere og fjerna proppen. Fikk da beskjed om at i min alder ville det gå minst tre perioder før jeg overhodet kunne begynne å tenke tanken på å bli gravid i det hele tatt. Det gikk en periode, så var vesla på plass:)

Så vent til du føler for det skjøl, og ikke vær redd for å prøve:)

Lykke til:)

Hei.

Er 40 og gravid med eggdonasjon. Ville ikke ventet til lenger enn 35. Sjansene synker ganske dramatisk etter fylte 35. Er også sunn og frisk, har født et barn før for 16 år siden, var 36 nå når vi satte igang på egenhånd, men kom aldri igjennom siste fase, det at egget skulle feste seg. Mye forandrer seg med årene, og mange blir gravide på egenhånd i moden alder, men jeg synes det er viktig å være klar over at sjansen er som sagt ikke stor, og lykkes man ikke, løper tiden pluselig i fra deg i stedenfor. Mener ikke å stresse deg, men en ser plutselig helt annerledes på det når man er i den situasjonen at man vil ha barn.

Bare noen ord om min oppfatning rundt dette..:)

Barn kommer når det kommer. Jeg hadde aldri bestemt meg for at livet mitt måtte inneholde barn. Så mitt første kom når jeg var 30. Jeg bestemte meg da for at jeg ikke skulle ha flere barn siden det ble slutt med meg og barnefar. Så møtte jeg kjæresten min i alder 35 og ble gravid med han når jeg var 36. Fikk min datter nr. 2 i alder 37 og venter nå mitt tredje barn og er 38,5! Det hadde jeg ikke trodd i alder 30 for å si det slik. Jeg er sunn nå, men levd et langt tøffere liv enn de fleste mens jeg var ung.

Ingen av mine barn er planlagt. Slapp av nyt livet ditt, og be de som stresser rundt deg om å kose seg med barna sine og holde munn. Jeg rekker å føde mitt tredje barn en måned før jeg fyller 39, og jeg tror det kommer til å gå helt fint. Jeg slapper av og flyter med i livet. Gode tanker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...