Gå til innhold

Stellebord/kommode - med eller uten badekar??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt i villrede om hva jeg skal kjøpe. Ser jo at det er meget praktisk å ha badekar i stellekomoden, men samtidig så har jeg også hørt litt negativt om det, som at klærne som ligger i kommoden kan bli våte, at barnet vokser så fort ut av badkaret, og at det er litt "knotete" når barnet er ferdig badet og man må holde det våte barnet i en hånd mens man legger ned stellebrettet og ordner klart for stelling med den andre. (puh, det ble en lang setning...)

Er det noen som kan komme med anbefalinger, for eller imot?

Skrevet

Skal aldri ha stellebord med badekar igjen! Opplevde at det gikk lekk og fikk alle babyklærne bløte av vann med olje:(

Skrevet

Aldri opplevd lekkasje, men det badekaret er så lite at det var bare en vits. Skal bare bruke en vanlig ikea malm kommode og en separat badebalje nå..

Skrevet

Vi kjøpt stellekommode me badekar. Ha itj nå problem me at klean vart blaut, men d va ganske kort periode vi fekk brukt d. Å d tar jo opp ei heil skuff i kommoden.

Har komsi t å kjøpt utn no ja, fått i balje å sånn "badestol" som dem kain legg i istan.

Veit itj om vi kjæms t å bruk baljen i kommoden no. Har meir bruk ferr skuffplassen.

Skrevet

vi har kjøp malm kommode fra ikea, den er praktisk og pen, stellematte på bebito som er festa med borreleås tape så den ikke sklir av.

har kjøpt tummy tub å den må jo brukes separat uansett:)

Skrevet

Vi har kjøpt stellekomode på skeidar. Den er kjempe stor, mye plass i skuffene og hyllene. De følger også med en kant som man kan tak av når barnet er blitt stor, og man kan da bruke den som vanlig kleskomode til barnet. Denne kanten gjør også at komoden gir stor plass til barnet, og barnet vil ikke falle av komden.

Fant ut at stellebord med badekar ikke var noe for oss siden du må pakke det bort etter barnet har blitt større. Da er det bedre å ha noe man vet at blir brukt=)

Du finner den på www.skeidar.no

Skrevet

Er førstegangs, men flere venninner med baby synes den "innebygde" balja fort ble for liten. Selv har jeg valgt en vanlig kommode fra Skeidar med stellepute/badebalje på. Da kan jeg bytte balje når det trengs. Dessuten kan kommoden fortsatt brukes som kommode på barnerommet seinere!

Skrevet

vi har egen stellekommode med stor flate, så babyen ligger mot meg, bruker den ennå. jenta vår er nå snart 1 1/2 år. skal bruke den til nr to som kommer nå innen en uke...... forhåpentligvis=)

Har badebalje med stativ å slange til å få tømt ut vannet. har vært utrolig fornøyde med den! den er stor å romslig og kan brukes lenge, m/u stativ. den har også dispenser for såpe/olje.... etc, og tempr.måler.

anbefales!!!

Skrevet

Badkar under stellebordet er vanvittig tungvind synes jeg. Kuttet det ut fort med førstemann og kjøpte heller balje som sto i dusjen. Myyyyyye bedre!!!!!

Kjøpte ikke vanlig badebalje men en dypere en på Europrios til 70 - 80 kroner. Når han da begynte å sitte badet han fortsatt bedre i den enn i badkaret. Beste kjøp ever.

Skrevet

Vi kjøpte kommode med balje til førstemann.

Den var lite praktisk annet enn at vi kunne stå å bade han...

Det var en bulk, som et sete i baljen, men det anbefaler jeg IKKE, for den var bare i veien..han kunne jo ikke sitte i baljen når han var nyfødt, og da han ble stor nok til det, var baljen for liten. :)

Han voks jo fort ut av den da, og i tillegg så glemte vi av og til å tømme baljen for vann etter bading og stell, så lokket gikk i oppløsning i "limsømmen" i treet på lokket, så den ble ødelagt :(...slipper muligens det problemet om lokket er en hel plate istedet for limte planker som i vårt tilfelle.

Vi kunne fint bruke den likevel, og vi tok ut baljen da han ble for stor for den, så vi fikk bruke den øverste skuffen også. Vi bruker den fortsatt til klær på badet, selv om gutten er for stor til stellekommode nå.

Vi skal kjøpe ny til nestemann, men er usikker på om vi velger med eller uten balje denne gangen.

Skrevet

Takk, jenter! Da vet jeg hvertfall at det blir uten badekar! ;-) Kjekt å få tilbakemeldinger fra dere med erfaring.

Ha en fin dag, alle sammen! :)

Skrevet

Vi har fått en stellekommode med badekar. Vi har tatt vekk badetkaret. Har et bord på badet hvor badebalje (fra ikea) står oppå. Den har vi badet vår sønn i fra han ble født fram til han ble 3.

Hun vi fikk kommoden hos sa det ble lekkasje på klærne under og av plasking.

Skrevet

Vi kjøpte den som heter Kasper på denne siden : http://www.mamma-mia.no/shop/netshop.asp

Denne er med badebalje under topplokket. Topplokket kan hengsles fast slik at det lukkes opp og igjen når man bruker badebalje, og skrues fast når den bare skal brukes som kommode etter at stellebordperioden er over. I tillegg fulgte det med egne ben som byttes ut med hjulene når man skal gå over til å bruke den som vanlig kommode. Vi kommer til å bruke denne til nestemann som kommer nå også, og vi hadde aldri problemer med lekkasje på klærne som ligger i skuffene under. Vi har veldig lite bad og er dermed nødt til å ha en badeløsning utenfor badet så lenge babyen ikke kan sitte selv. Når babyen begynner å sitte selv går vi over til babybaljen fra Ikea slik vi har gjort med førstemann. Jeg trenger litt høyde når jeg skal bade babyen fordi jeg har problemer med ryggen, og sånn sett er denne kommoden kjempefint.

Når babyen er ferdigbadet tar man h*n bare opp og lukker igjen lokket. Så kan man fortsette å stelle selv om det er vann igjen i baljen. Dette tømmes ut senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...