GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hvordan er det med sushi? Vet man ikke skal spise Tunfisk sushi, men all annen sushi er vel greit? kammshell og laksesushi er vel helt ufarlig å spise på restaurant??
Mary Poppins Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg spiser sushi! Ikke tunfisk og smørfisk, men laks, kamskjell og reker. Sunt er det!
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2008 Kanksjell? ? det er godt laks og kamskjell er det beste!!!Så det er ikke farlig? det er frøset ned?
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Ja, spiser sushi! http://matportalen.no/Emner/Gravide: "Gravide kan spise sushi, dette framgår av en vurdering foretatt av Vitenskapskomiteen for mattrygghet (VKM)."
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jag äter också sushi, med GOD samvittighet. Älskar det, så förbannat dyrt bara annars hade jag haft det till middag 3 ggr i veckan(!!) Går mest i laks....hel hekta på det..hihi åh...nu fick jag lust på det, måååå bara få till det denna veckan!
Nr3påG3jenter:) Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg spiser ikke sushi, vågar ikke det... Så mange olike meninger om det... Men kanske det ikke er så farlig?? Jeg elsker virkelig sushi! Kanske jeg kan spise det på onsdag når vi ska til karlstad på ultralyd, finns ikke her i den lille byn jeg bor Hmm, gud så gott det hade varit!!
Gjest MariRari Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Jeg spiser "tøyse"-sushi. Sashimi som er fritert og sånn. Tørr ikke hive meg på resten, men det jeg er glad i er hele opplevelsen med soyasaus, ingefær og wasabi, så da går det greit for en periode.
NormaJean Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 spiser sushi til den store gullmedaljen! men ikke tunfisk og smørfisk som en over her skriver. Sushi er både sunt og godt:)
MamaSophie Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Yes, her går det også mye i sushi. Med unntak av tunfisk... Men er ganske sær på hvor jeg kjøper den, kjøper ikke den de har på 7-eleven/Deli de luca. Litt skeptisk der, syns ikke den virker så fersk. Det finnes så mye vi ikke kan spise, at sushi hiver jeg nedpå med god samvittighet
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Spiser ikke sushi. Men gleder meg veldig til å gjøre det!!
lillefot Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Har ikke spist sushi nei. Men når babyen er blitt 3 mnd, skal farmor passe så vi kan gå ut og spise sushi på restauranten "vår". Gjorde det med forrige også, og det var så deilig å kunne være kjærester igjen. Spiste godt og drakk både sake og vin. Farmor hadde en god porsjon med pumpa melk og mme, så det var ingen fare. Gleder meg til vi kan gjøre det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå