Gjest Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hei Noen som har erfaringer, positive og negative, med denne vogna? Jeg har også lurt litt på hvilket understell jeg burde velge? Noen tips? Er det venbart håndtak på alle understellene?
nr.4 i oktober Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg skal ha denne selv tror jeg. Kun sportsunderstellet som har vendbart håndtak.. de andre kan du jo også vende men da ved å flytte understellet andre veien.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Jeg ville kjøpt Classic understellet. Dette er lettere og smalere en Sport-understellet. I tillegg har det vippehåndtak istedenfor teleskop-håndtak, noe som er veldig greit om du bor en plass med litt trapper. Kurven under er også av metall og ikke stoff. Greit så blir den ikke kurven tilgriset.
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Takk for svar Men det classic understellet, det går ikke an å vippe over da? Er det mye lettere enn sport-understellet?
79fia Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Classic veier 7,0 og sportsunderstell veier 8,9. Kan ikek vippe over sportsunderstellet, men ser ikek det store behovet heller.. Kurven under på sportsunderstellet er av tøy, og har en tendens til å bli litt "slakk" og kan subbe nedi fortauskanter og slik.. MEn dette er smak og behag..
79fia Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 FEIL, kan ikek vippe over CLASSIC understellet, bare sports...
Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg ville ha valgt classic understellet. Det er ca. 2 kg lettere. I tillegg ser jeg ingen fordeler med å vende håndtaket (sport). det er da ikke så ofte man skal snu kjøreretning på "kort varsel". Teleskophåndtaket sa hun i butikken rett ut at ikke er like robust som classic, for om du skal dra vognen opp etter håndtaket (f.eks trapp), har teleskopet en tendens til å skli ut. I tillegg mente hun at bremsen på classic var sikrere. Og sport understellet 500,- kroner dyrere. Det var litt om om det jeg fikk forklart. Jeg har ikke prøvd noen av dem selv.
79fia Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Og jeg har valgt classic understellet. Mye fordi jeg synes det passer best til den stilige Mondial vogna og da...
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Hmm...vanskelig for en førstegangs å vite hva man trenger. Jeg har liksom sett for meg at det er så kjekt med vendbart håndtak. Husker det var så tungvindt når nevøen min var liten og vi måtta dra vogna etter for at han ikke skulle få sola i øynene. Det med at teleskophåndtakene sklir ut når man triller opp trapper har jeg ikke tenkt på... Men sånn vippe-greier liker jeg ikke. Jeg er ganske høy, og på simo-vogna til venninna mi er det bare upraktisk med den vippe-opp-og-ned-funksjonen for meg. Så hadde liksom tenkt meg at det var bedre med teleskop. Uff, vanskelig dette her... Kan man få låne vogner på butikkene og trille litt rundt på kjøpesenteret f.eks? Bare for å prøve den "ordentlig"? Kanskje det blir letter å bestemme seg hvis jef går prøvd ut begge delene.
minjor Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har en Emmaljunga edge duo kombi med sportsunderstell og er veldig fornøyd. Teleskophåndtakene kan skli litt ut når den dras opp trapper, men jeg ser ikke på dette som noe problem. Det er bare å dra håndtaket helt ut før man drar vogna opp trappa. Synes også det er veldig greit med vendbart håndtak.
nr.4 i oktober Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Ja jeg er også opptatt av at håndtaket må være vendbart, etter at jeg hadde Teutonia med vendbart håndtak til forrige og innså hvor greit det var de gangene sola var "vanskelig" (ikke bestandig ideelt å trekke vogna etter seg heller, kommer jo an på hvor en går tur.) Så her tenker jeg at det blir sportsunderstellet, selv om det veier 2 kg mer så er ikke det veldig merkbart tror jeg..Vogna er ikke blandt de aller letteste i utgangspunktet, (så dersom vekt hadde vært veldig avgjørende ville jeg heller gått for en mindre/nettere vogn.
loffmusa Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 jeg har også en emmaljunga edge duo kombi med sportsunderstell og er kjempe fornøyd og glad jg valgte denne.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Helt aldeles super barnevogn!!! Sport understellet er vendbart, og teleskophåntaket er knall, spesielt der det er trapper, for vogna "hopper" ikke slik de med regulerbart håndtak gjør. Anbefales på det sterkeste!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå