lene70 Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 dette er rart, satt inn 2 egg på torsdag og fra lørdag har jeg vært kvalm vær dag kl 11 til 13, merkelig. Noen som har hatt det sånn tidlig?
Maddiken Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har ikke opplevd lignende så tidlig, men jeg skjønner ikke at man kan oppleve kvalme så fort heller. Altså, nå tenker jeg gravidkvalme. Bivirkninger av progesteron kanskje? mange blir jo uvel av de. Rart at du får disse kvalmbøygene på samme tid hver dag. Håper jo selvfølgelg at eggene har festet seg, og at det er de som gjør deg kvalm, men synes det høres veldig veldig tidlig ut.. Lykke til lene70 :-)
Søskenhåp adopterer Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 he he - det går FINT an å være gravidkvalm så tidlig... har fått veldig fort kvalme etter 3-4 dager alle 3 gangene jeg har vært gravid. Så skal se du det går rette veien ;-)
Søskenhåp adopterer Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 ??? Tydeligvis - siden jeg har opplevd det, er jo på denne tida egget fester seg - det er jo allerede 1-2 døgn gammelt når det blir satt inn.
Maddiken Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg skal ikke være påståelig og si at sånn og sånn er det, det er ikke det jeg mener. Synes bare det virker veldig rart at man får kvalmesympt da, som regel kommer jo de ikke før ETTER pos. test, men vi er jo alle ulike. Har ikke lest om noen andre som fikk kvalme SÅ tidlig, men noen må jo være den første ;-)
Søskenhåp adopterer Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Hvorfor er dette så "veldig rart"? Jeg er nok neppe den eneste som har fått kvalmen før testdagen, flere som merker det på kroppen under en uke etter at unnfangelsen har funnet sted - som jeg har hørt om. Om man får symptomer tidlig eller sent, eller ingen symptomer er det ikke noe fasitsvar på.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 De fleste av oss opplever desverre slike symptomer i forbindelse med progesteron støtten vi tilfører kroppen.Både crinone,progestan og cyclogest kan gi symptomer som kvalme...Om man er gravid er vel tidlig å si uansett så tidlig,men en annen ting er at du skal tenke å leve som om du er det ) Lykke til...
Søskenhåp adopterer Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Det som da i tilfelle er "veldig rart" er at jeg tok akkurat samme medisiner den gangen jeg ikke var gravid, da var jeg overhodet ikke kvalm og uvel i det hele tatt. Har også vært kvalm nå og venter på blodprøvesvaret i morra, men nå har jeg tatt progestan - er derfor mere usikker nå. Jeg ble ikke kvalm av crinonen de andre 4 gangene nemlig. Sikkert mange som også blir kvalm av medisinene, men det er ikke det jeg har blitt kvalm av i alle fall. Får håpe det ikke gjelder deg heller!
Maddiken Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Håper på søsken til Edvart: Jeg har forklart hvorfor jeg synes det er veldig rart. Vi får lov å ha forskjellige meninger. Jeg har hatt mange innsettinger, og jeg har vært kvalm noen, og ikke kvalm andre. Alle gangene har jeg brukt crinone, men ikke vært gravid. Det er nok forskjellig fra gang til gang. Jeg kjenner ikke kroppen min godt nok til å lese slike tegn. Men lene70, jeg håper jo inderlig at du er gravid :-))))
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 16. juni 2008 #11 Skrevet 16. juni 2008 Jeg synes vi skal bygge opp under hverandre,og støtte hverandre. Men ingen er tjent med å bli proppet full av falske forhåpninger ! Medisinene vi tar gir oss symptomer på graviditet,men det rare er at de symptomene en hadde i det ene forsøket ikke trenger å være der det neste.Likevel kan man være like gravid,eller like uheldig. Å kjenne på symptomer,og å lete etter dem,er en del av rugetiden. Håper jo selvfølgelig at alle som en opplever den positive testen,men det blir litt dumt at man skal legge ut "fasittegn"på en tidlig graviditet,når det er snakk om på rugedag 4... Kos deg med ruginga Lene70 ! Klem fra
Søskenhåp adopterer Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Er vel ingen her som har lagt ut noen "fasit" - jeg sier bare at kvalmen KAN være gravid-kvalme, og blir litt irritert når andre skal si til meg at "nei det har nok ikke vært gravid-kvalme du har hatt alle 3 gangene du har vært gravid men bivirkninger av medisinene, det er ikke mulig at gravid-kvalmen kommer så tidlig dermed basta". Det er vel meg selv som kjenner min egen kropp best vil jeg tro. Jeg har også vært igjennom et svangerskap og kvalmen var lik hele veien. Men sorry da for at jeg har gitt et menneske "falske forhåpninger". Var absolutt ikke meningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå