mai mammaen til to Skrevet 16. juni 2008 #1 Del Skrevet 16. juni 2008 nå er mini snart 6 uker. storesøsteren er kjempe snill med han (hun er 2 år)hun leser bok for han, synger, henter smokken osv. har ikke gjort noe som helst slemt mot han.. men nå i forrige uke så nektet hun å gå i barnehagen. hun HYLER når vi skal gå og hyler enda mer når vi kommer inn døren der. hun vil være hjemme med mamma. hun var hjemme med meg på fredag og vi koste oss. og har hatt det kjempe kjekt i helgen. men jeg kan jo ike ha henne hjemme hver dag. får jo ikek gjort noe som helst da... og hun har jo godt av å være i barnehagen et par timer om dagen (leverer henne 9 og henter 14-14.30...) i tillegg har hun begynt å bite oss litt.. (meg og pappaen).. håper virkelig at det går over snart. vil jo ikke at hun skal være lei seg osv.. på fredag var jeg og hun noen timer helt for oss selv. var åhandlet bursdags gave til et besøk hun skal i.. så var vi leeeeenge i leke butikken, gikk i dyrebutikken. hun fikk sitte i sånn handlevogn bil, fikk bolle osv. koste oss kjempe masse.. så var lillebroren og pappa hjemme og han fikk flaske for første gang.. heldigvis så gikk det bra så har tenkt å fortsette å gjøre noe bare oss to engang i uken eller noe... noe annet jeg kan gjøre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138016693-hvordan-g%C3%A5r-det-med-stores%C3%B8strenebr%C3%B8drene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene84 Skrevet 16. juni 2008 #2 Del Skrevet 16. juni 2008 Her går det også veldig bra. Storesøster er akkurat 2 år eldre, og passer på babyen SIN som hun sier. Vugger, nusser, koser, legger over teppe osv. hører henne snakke til henne sånn som vi har gjort til henne; glad i deg, isabelle. Jeg synge bæbælille lam til baby osv. Godt å se. Men vi har et lite problem nå da... hmm... jeg var litt softy i begynnelsen, fikk så dårlig smvittighet og var redd størstemann skulle følle seg til overs. Babyen sover jo på rommet vårt, og jeg klarte ikke sende storesøster tilbake på rrommet sitt hvis hun kom inn på rommet vårt spesielt hvis jeg satt og ammet babyen. Hun våknet nemlig på natten i begynnelsen og sa at hun måtte sjekke babyen. Søtt der og da, men nå som vi skal prøve å få henne til å sove hele natta i egen seng igjen er det ikke like gøy. Jeg får så dårlig samvittighet når hun gråter og sier jeg kose mamman min. Og hun får masse kos ved at jeg sitter v senga hennes en stund, men det blir så dårlig nattesøvn på oss alle med henne i vår seng. Noen råd?? Liker også å gjøre noe aleme med henne slik som du gjør. Pleier å gjøre sånne hverdagsligeting sammen bare hun og jeg. Gå på butikken, lage mat osv. Inkludere henne og fortelle ati hun er så stor og flink jente. Her har pappaen levert i bhagen til nå, men tenkte vi skulle prøve oss i morgen. Men er litt styr når vi ikke har søskenvogn og vi må ta trikken 30 min, da vi ikke har bil, og barnehagen ikke ligger i bydelen da vi har studentbarnehage, Ellers får hun lov til å være med på stell og lignende av babyen. Men egentlig prøver vi å benytte tiden mellom barnehagen og legging mest mulg på storesøster, og kvelden og barnehagetiden på babyen. Gøy å høre hvordan det går med andre storesøsken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138016693-hvordan-g%C3%A5r-det-med-stores%C3%B8strenebr%C3%B8drene/#findComment-138017240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mai mammaen til to Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 17. juni 2008 høres egentlig helt ut som min det der.. bare at hun ikke vili barnehagen. men nå har hun hatt to fine dager. hun gråter på morgningen men det går over før jeg går fra barnehagen.. hun er også 2 år.. hun kommer inn til oss om natten og.. ofte vi ligger 4 stk i sengen.. 150 cm bred er den..trangt og koselig.. prøver å gjøre mest mulig med henne.. og nå de siste dagene virker det som at hun har roet seg igjen. at hun ikke er så sjalu..så vi får se.. hun leser også og kysser og klemmer og passer på lillebroren. i dag da vi hentet henne var det noe barn som så oppi til han.da kom hun løpene og sa MIN MIN LILLEBROR...hehe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138016693-hvordan-g%C3%A5r-det-med-stores%C3%B8strenebr%C3%B8drene/#findComment-138031895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 17. juni 2008 #4 Del Skrevet 17. juni 2008 Her går det vel egentlig bra også, men vi sliter litt med trass om dagen. Visse dager sakl hun kose og er så stolt av storebror og andre dager er hun trassete og gjør alt for å få min oppmerksomhet. Hun er 3 år og gå ri bhg om dagen, men det har gått opp for henne at mamma er hjemme med lille bror om dagen. Så visse dager vill hun ikke i bhg, mens andre dager vill hun ikke hjem. Men det blir vel bedre når trassen hennes går over. VI har våres jente tid ett par ganger i uken som bare jeg og store søster koser oss. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138016693-hvordan-g%C3%A5r-det-med-stores%C3%B8strenebr%C3%B8drene/#findComment-138033064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 19. juni 2008 #5 Del Skrevet 19. juni 2008 vel... storesøster på 7 år nerket omveltninger veldig her. Og med en bror med snev av kolikk så kom hun veldig i bakleksa. Blei en del ekstra mas fra henne. Men nå som vi har hatt noen roligere dager med gråt har det blitt bedre. Vi var på sommerfest på SFO, og da var hun fryktelig stolt av lillebror. Og her om dagen tok vi oss en jentekveld på kino:) Så det virker som det går bedre nå. Håper han ikke blir ille med gråt igjen, for da er det ikke lett for noen av oss. "han er bare min bror" sier hun i allefall. så det er nok blitt bedre alt ting. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138016693-hvordan-g%C3%A5r-det-med-stores%C3%B8strenebr%C3%B8drene/#findComment-138044582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå