Gå til innhold

Fast føde og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Prinsessa mi er nå 6 måneder og vi har holdt på med smaksprøver i en måned nå. Det har gått ned på høykant. Nå er hun begynt å få grøt (full porsjon) morgen og kveld og litt middag og kanskje noe frukt i mellom der. Skal jeg amme før eller etter måltidet?? Ammer jeg før så vil hun ikke ha noe særlig grøt. Hun får vann til hvert måltid. Jeg vil gjerne høre deres erfaringer og når dere gir måltidene.

Av og til våkner hun 6 og noen ganger 8 og får da pupp. Når skal jeg da gi grøt når hun våkner 6? I dag fikk hun pupp 530 og så grøt kl 8, men lite interessert i den, men tømte begge bryst etterpå de to skjeene med grøt....:-) Neste måltid blir da 1130 eller 1230 alt etter hvor lenge jeg klarer å drøye det. Skal jeg gi grøt igjen eller bare pupp og middag litt senere? Så pupp igjen 1630 og grøt kl 19 og i seng? Hun legger seg mellom 19-20. Får pupp igjen i 23 tiden og i natt sov hun helt til kl 530 ute pupp. Det er helt nytt og fantastisk deilig. Har nektet henne natten før.

Dette ble litt rotete, men takk veldig for alle svar og eller meninger:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

kan jo fortelle litt om hvordan jeg har gjort det med mine.

jeg har aldri vært så opptatt av tidspunk med måltidene, så lenge det er innenfor sånn ca-tid.. :) når vi har begynt å introdusere litt fast føde har puppen gradvis gått over til å bli tørstedrikk i steden for selve næringen, så jeg har pleid å gi pupp ETTER måltidene. Men jeg har også gjort det samme som deg; gitt pupp på morgenen, hvis de har våknet veldig tidlig. jeg har begynte litt med vann etter hvor lite jeg ammer.

å slutte å amme om natten har vært en utfordring for meg, så der har pappaen vært flink til å delta. sluttet å amme førstemann om natten da han var nesten 8 mnd'er. andremann sluttet jeg da hun var nesten 9 mnd'er (da gikk det nesten helt av seg selv).

vel, sånn er det vi har gjort det, og det har fungert veldig bra for oss. :) høres ut som at dere klarer dere veldig fint, men det er rart hvordan spørsmålene bare dukker opp etterhvert. :) lykke til videre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...