Gå til innhold

jogging med barn i vogna-noen som vet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet om det er farlig å jogge med en 2 uker gammel baby i vogna? Det gikk helt fint da samboer jogget med vogna, lille jenta sov som en stein, men jeg er likevel litt redd om det kan være noe fare siden det rister og vugger en del på henne.

Noen som kan gi råd/tilbakemelding?

Fortsetter under...

Hei på deg

Jeg har selv jogget en del med minstejenta, men jeg begynte ikke så tidlig som deg. Det var vel heller pga at JEG ikke var helt i form så tidlig, og ikke det at jenta var så lita.

Så lenge babyen ligger stabilt i vogna og at du kanskje unngår veldig humpete veier, så mener jeg at det ikke har noen betydning.

Jogg i vei og lykke til. Kos deg!! Jeg hadde veldig utbytte av disse turene. Både baby og mamma'n blir fornøyd.

Jeg er selv 5 uker på vei med nr 2 og vet at joggevogna skal brukes flittig på denne runden også.

• 2 måneder senere...

Ser at det er lenge siden dette innlegget kom, men føler likevel for å kommentere litt. Jeg jobber i treningsbransjen, har gjort det i snart 20 år. Jeg er selv gravid med mitt 3.barn nå. Jeg er helt enig med skepsisen over; Mor bør minst vente til man har vært på 6 ukers kontrollen før man begynner å trene / jogge. Selv om man føler seg sterk og i form, er det viktig at bl.a bekkenbunnsmuskulaturen får tid til å komme i form igjen før man trener tungt / hardt. Jogging gir et enormt press på bl.a bekkenbunn.... Ville heller startet med å gå tur, og dersom jeg var en 2 ukers baby, hadde jeg nok ønsket en rolig start også. Lykke til!!!

Ja, jeg skjønte egentlig det : ) Tenkte likevel det var greit å kommentere, siden det sikkert er mang som lurer??

Ang barnet, ville jeg personlig vært forsiktig med jogging, men det er vel gjerne fordi;

a) jeg ikke liker så godt å jogge selv...

B) Jeg tenker "humper & risting" ikke er bra så tidlig for barnet

c) Jeg ville vært redd for at vognen skulle tippe ( Jeg er litt pysete altså..)

Oki, regner meg du jogger for fullt nå da! Lykke til med alt!

Annonse

...nei..."hater", slik som du, jogging! Det var sambo som jogget, slik det står i første innlegget.

Ellers går det fint, har en sprek liten 3mnd-jente som vil ut på tur nå.

Går på rulleskyøyter i steden, så nå får du vel sjokk som er litt pysete?

Jeg mener at man er og blir trygg i det man gjør, tror at jeg har god kontroll...og jenta trives

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...